ارسال به دیگران پرینت

۱۰۰ بازیکن برتر فوتبال ایران در سالی که گذشت| بخش چهارم

در پایان سال ۱۳۹۹ به برترین بازیکنان فوتبال ایران در سالی که گذشت نگاهی انداخته‌ایم.

۱۰۰ بازیکن برتر فوتبال ایران در سالی که گذشت| بخش چهارم

 انتخاب برترین ها در فوتبال ایران در سالی که به خاطر شیوع ویروس کرونا چند ماهی هم تعطیل بود کار آسانی نیست. بازیکنان مستعد زیادی در این سال عملکرد خوب خودشان را در داخل و خارج کشور نشان دادند تا نسبت به آینده فوتبال کشور امیدوار باشیم. 

قهرمانی پرسپولیس در لیگ و تراکتور در جام حذفی مهمترین رویدادهای باشگاهی فوتبال ایران در این سال بودند. امسال قرار بود تیم ملی فوتبال ایران بازی‌های مهمی نیز داشته باشد که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

انتخاب برترین‌ها همیشه پر حرف و حدیث بوده است اما تلاش کرده‌ایم در معرفی ۱۰۰ بازیکن برتر فوتبال ایران در سال ۱۳۹۹ به کلیت عملکرد بازیکنان و موفقیت و تاثیرگذاری آنان توجه شود.

در بخش چهارم این سلسله گزارش‌ها، بازیکنانی که در لیست ۱۰۰ بازیکن برتر سال ۹۹ قرار گرفته‌اند را بدون هیچ ترتیب خاصی مرور می‌کنیم.

دانیال اسماعیلی فر (سپاهان)

دانیال اسماعیلی فر با ۲۷ سال سن در خط دفاعی برای سپاهان به میدان می رود و امسال در ترکیب ثابت تیم محرم نویدکیا بوده است و در لیگ قهرمانان نیز به میدان رفت. او در فصل جاری ۳ گل برای تیمش به ثمر رسانده و یکی از خوب های لیگ برتر بوده است. اسماعیلی فر فصل قبل در ذوب آهن نیز عملکرد خوبی داشت و توانست در ۲۱ بازی برای ای تیم ۳ گل به ثمر برساند.  او سابقه حضوری کوتاه مدت در تراکتور تبریز را نیز در کارنامه دارد.

اکبر ایمانی (تراکتور)

اکبر ایمانی فصل قبل توانست همراه تراکتور قهرمان جام حذفی شود. او طی ۲۶ بازی در لیگ و جام حذفی ۳ گل به ثمر رساند. هافبک شوتزن تراکتور که در زمان حضور کارلوس کی روش قبل از جام جهانی به تیم ملی ایران نیز دعوت شد و برابر روسیه به میدان رفت، در فصل جاری نیز - که تراکتور باز هم در کادر فنی تغییرات زودهنگام داشت - مهره ثابتی در میانه میدان بوده است.

 شهریار مغانلو (پرسپولیس)

شهریار مغانلو فصل قبل در پیکان با زدن ۱۳ گل یکی از برترین گلزنان لیگ برتر بود. البته نتوانست مانع آقای گلی شیخ دیاباته شود. مغانلو بعد از این فصل درخشان تصمیم به حضور در لیگ پرتغال و تیم سانتاکلارا گرفت ولی فرصت زیادی به او نرسید. با این حال اولین گل او برای تیم جدیدش در جام حذفی زده شد و توانست نخستین گل اروپایی خودش را نیز به ثمر برساند. او در نقل و انتقالات زمستانی به پرسپولیس پیوست.

 محمدرضا خانزاده (تراکتور)

مدافع ملی پوش تراکتور تبریز فصل قبل ۲۹ بازی در لیگ و جام حذفی برای تیمش به میدان رفت و ۲ گل نیز به ثمر رساند تا جام قهرمانی در رقابت های حذفی را به دست بیاورد و فصل خوبی در این تیم تبریزی داشته باشد. با این حال او در هفته دوم در دیدار برابر نساجی مصدوم شد و مدتی از ترکیب تیمش دور بود و دوباره به ترکیب تیم بریزی برگشته است. او که ۱۳ بازی ملی نیز در کارنامه خود دارد امیدوار است با افزایش آمادگی بار دیگر به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شود.

 عارف غلامی (استقلال)

مدافع مرکزی آبی ها از خریدهای خوب این تیم در فاز دفاعی بوده است و تاثیر زیادی در نظم بخشیدن به تیمش داشته است. او در لیگ قهرمانان آسیا نیز برای تیمش به میدان رفت و در لیگ برتر و جام حذفی فصل قبل ۲۱ بازی انجام داد و یک گل به ثمر رساند. او در فصل جدید و بعد از روی کار آمدن محمود فکری نیز جای ثابت خود در خط دفاعی استقلال را حفظ کرد و بازیکنی است که در بیشتر مواقع مطمئن است و وظایف خود را به خوبی انجام می دهد. هر چند در اواخر نیم فصل نخست با افت روبرو شد.

محمد طیبی (نفت آبادان)

مدافع سابق سپاهان که در نفت آبادان بازی می کند در این فصل در ترکیب تیم آبادانی به میدان رفت و برابر استقلال اولین گل خود را به ثمر رساند. او پیش از حضور در نفت در لیگ قهرمانان یک گل برای سپاهان زد و فصل قبل نیز ۲۷ بار در تیم اصفهانی بازی کرد و یک گل به ثمر رساند و این فصل به جنوب کشور رفت تا برای نفت بازی کند.

 طالب ریکانی  (نفت آبادان)

شماره ۱۰ نفت آبادان در فصل جاری عملکرد خیلی خوبی در تیمش داشته است. ثبت ۶ گل در نیم فصل نخست برای نفت باعث شده است تا این تیم فصل را به خوبی شروع کند و در بین مدعیان باشد. ریکانی ۳۰ ساله فصل قبل در ۲۷ بازی در لیگ برتر ۳ گل به ثمر رسانده است و از مهره های موثر آبادانی ها و سیروس پورموسوی محسوب می شود.

میلاد فخرالدینی (تراکتور)

مدافع کناری تراکتور در فصل قبل در ۱۷ بازی برای تیمش توانست یک گل و یک پاس گل ثبت کند و با این تیم قهرمان جام حذفی شود و سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد. فخرالدینی در فصل جدید نیز ثبات خوب خود در چند فصل اخیر را حفظ کرد و بازی‌های کم اشتباه و موثری را برای تیم تبریزی به نمایش گذاشته است.

 کمال کامیابی نیا (پرسپولیس)

کمال کامیابی نیا هافبک جنگنده در فصل جاری تاکنون یک گل برای تیمش به ثمر رساند که برابر آلومینیوم اراک بود. مصدومیت و دریافت کارت قرمز باعث شد او فصل قبل ۱۴ بار در لیگ به میدان برود و ۶ دیدار نیز در لیگ قهرمانان برای تیمش انجام داد. این بازیکن ۳۲ ساله ششمین فصل خود را در پرسپولیس سپری می کند و نزدیک به ۱۸۰ بازی در تمامی رقابت ها برای پرسپولیس انجام داده است. کامیابی نیا بعد از مصدومیت کنعانی‌زادگان در اواخر نیم فصل نخست در خط دفاع به میدان رفت و در این پست نیز عملکرد خوبی داشت.

 روزبه چشمی (ام صلال)

روزبه چشمی بعد از سپری کردن یک فصل پر افت و خیز با استقلال و همراهی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا تصمیم به رفتن به یک تیم متوسط قطری گرفت و ام صلال را انتخاب کرد تا در ترکیب ثابت این تیم قطری قرار گیرد. او فصل قبل در ۲۲ بازی استقلال را همراهی کرد و باید تلاش کند بار دیگر جایگاه خود را در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران به دست بیاورد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه