ارسال به دیگران پرینت

۱۰۰ بازیکن برتر فوتبال ایران در سالی که گذشت| بخش دوم

در پایان سال ۱۳۹۹ به برترین بازیکنان فوتبال ایران در سالی که گذشت نگاهی انداخته‌ایم.

۱۰۰ بازیکن برتر فوتبال ایران در سالی که گذشت| بخش دوم

 انتخاب برترین ها در فوتبال ایران در سالی که به خاطر شیوع ویروس کرونا چند ماهی هم تعطیل بود کار آسانی نیست. بازیکنان مستعد زیادی در این سال عملکرد خوب خودشان را در داخل و خارج کشور نشان دادند تا نسبت به آینده فوتبال کشور امیدوار باشیم. قهرمانی پرسپولیس در لیگ و تراکتور در جام حذفی مهمترین رویدادهای باشگاهی فوتبال ایران در این سال بودند. امسال قرار بود تیم ملی فوتبال ایران بازی‌های مهمی نیز داشته باشد که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

انتخاب برترین‌ها همیشه پر حرف و حدیث بوده است اما تلاش کرده‌ایم در معرفی ۱۰۰ بازیکن برتر فوتبال ایران در سال ۱۳۹۹ به کلیت عملکرد بازیکنان و موفقیت و تاثیرگذاری آنان توجه شود.

در بخش دوم این سلسله گزارش‌ها، بازیکنانی که در لیست ۱۰۰ بازیکن برتر سال ۹۹ قرار گرفته‌اند را بدون هیچ ترتیب خاصی مرور می‌کنیم.

وحید محمدزاده (ذوب آهن)

وحید محمدزاده بعد از چند فصل حضور در ذوب آهن اکنون به مدافع باتجربه و کارکشته این تیم اصفهانی تبدیل شده است. او فیزیک بدنی خوبی که دارد به خوبی سر می زند و در نبردهای هوایی قدرت بالایی دارد. او فصل قبل در ۱۶ دیدار در لیگ و جام حذفی دو بار برای تیمش گلزنی کرد و در فصل جدید نیز در تیمش ماند و ۲ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است و مهره ثابت دفاعی تیم ذوب‌آهن بوده است.

ساسان انصاری (فولاد)

مهاجم فولاد در فصل قبل توانست ۶ گل در لیگ و جام حذفی برای تراکتور به ثمر برساند و یکی از بازیکنانی بود که اسکوچیچ برای بازی های دوستانه او را به تیم ملی دعوت کرد. او همراه تراکتور قهرمان جام حذفی شد و این فصل راهی تیم فولاد شد. این مهاجم تاکنون ۲ گل برای تیم جدید خود به ثمر رسانده است.

فرشاد فرجی (پرسپولیس)

مدافع ۲۶ ساله در شهر خودرو در یک فصل اخیر نمایش مطلوبی در تیم خود ایفا کرده و در لیگ قهرمانان نیز برای تیمش به میدان رفت. فرجی فصل قبل زننده ۲ گل برای شهرخودرو در ۱۸ دیدار در لیگ برتر بود و در اواخر سال ۹۹ از شهرخودرو جدا و به پرسپولیس پیوست.

فرشید اسماعیلی (استقلال)

فرشید اسماعیلی فصل قبل که با نایب قهرمانی استقلال در جام حذفی به پایان رسید در ۲۰ دیدار به میدان رفت که البته در چند بازی به صورت بازیکن ذخیره بود و موفق به زدن ۲ گل نیز برای آبی پوشان شد. او در لیگ قهرمانان نیز در ۳ دیدار تیمش را همراهی کرد با این حال او رفته رفته به بازیکن نیمکت نشین تبدیل شده است و با ورود فکری شرایط برای او تغییر خاصی نکرد. البته اسماعیلی بعد از تاثیر داشتن روی گل دوم استقلال در داربی بیشتر مورد توجه قرار گرفت و گل ۳ امتیازی او به نساجی ۳ امتیاز دشوار و ارزشمندی را برای تیمش رقم زد که با شوت زیبای این بازیکن به دست آمد.

محمد کریمی (سپاهان)

هافبک میانی سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا چهار بار در قطر برای زردپوشان به میدان رفت و در فصل جاری نیز بازیکن ثابت محرم نویدکیا در پست هافبک میانی بوده است. کریمی ۲۴ ساله فصل قبل دو گل برای تیم قلعه نویی به ثمر رساند ولی برای سپاهان فصل خوبی نبود و این تیم سهمیه نگرفت.

 وحید حیدریه (فولاد)

وحید حیدریه مدافع ۲۸ ساله فولاد نیز یک فصل اخیر کاملا خودش را در تیم جواد نکونام جا انداخته است. حیدریه فصل قبل نیز ۲۵ بار برای فولاد در لیگ برتر به میدان رفت. فصلی که منتج به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای ای تیم شد. او سابقه بازی برای تیم زیر ۲۳ ساله های ایران و پرسپولیس را نیز در کارنامه دارد. این مدافع تکنیکی و صاحب توپ امسال نیز از مدافعان کارآمد فولادی‌هاست.

 بهنام برزای (گل گهر سیرجان)

بهنام برزای فصل قبل در شهر خودرو مشهد بازی کرد و ۳ گل برای این تیم به ثمر رساند. بازیکن سابق تیم استقلال در فصل جاری شاگرد امیر قلعه نویی در گل گهر سیرجان شد و زوج خوبی با گادوین منشا تشکیل داده که البته برزای بیشتر نقش سازنده گل را ایفا می‌کند. 

ایمان سلیمی (تراکتور)

ایمان سلیمی بعد از یک فصل حضور در پارس جنوبی جم راهی تراکتور شد و در این تیم عملکرد خوبی در خط دفاع از خود نشان داد و قهرمان جام حذفی نیز شد. با این حال پروسه فسخ قرارداد او با تراکتور مدت زیادی به طول انجامید و باعث شد این بازیکن در فصل جاری مدت زیادی بازی نکند. او نیز اروپا را برای مقصد بعدی خود انتخاب کرده است و راهی تیم سِرِد اسلواکی شد.

محمد اهل‌شاخه (نفت آبادان)

محمد اهل‌شاخه مدافع نفت آبادان نیز در فصل اخیر عملکرد مطلوبی از خود در تیم نفت آبادان ارائه داد. او فصل قبل با زدن یک گل در ۲۶ مسابقه کارش را در تیم آبادانی شروع کرد. با این حال تیم سیروس پورموسوی در سال جاری فراتر از انتظارات ظاهر شد و حتی به صدر جدول لیگ برتر هم رسید. این بازیکن ۲۷ ساله که سابقه بازی در فولاد، تراکتور و ماشین سازی را نیز بر عهده دارد، در فصل جاری نیز مهره ثابت تیم نفت آبادان بود و توانسته است یک گل نیز به ثمر برساند.

رضا جعفری (سایپا)

مهاجم سایپا که در پست بال کناری نیز می تواند برای تیم خود بازی کند، عصای دست ابراهیم صادقی در دو فصل اخیر بوده است. این مهاجم جوان که احتمالا آینده درخشانی نیز در انتظار او است، در فصل قبل با زدن دو گل و دو پاس گل، فصل را با ۱۹ بازی به پایان برد و در فصل جاری نیز مهره ثابتی برای تیمش بوده است و تا به اینجای فصل ۲ گل به ثمر رسانده است و می تواند در ادامه تعداد گل‌های خود را افزایش دهد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه