ارسال به دیگران پرینت

۱۰۰ بازیکن برتر فوتبال ایران در سالی که گذشت| بخش سوم

در پایان سال ۱۳۹۹ به برترین بازیکنان فوتبال ایران در سالی که گذشت نگاهی انداخته‌ایم.

۱۰۰ بازیکن برتر فوتبال ایران در سالی که گذشت| بخش سوم

انتخاب برترین ها در فوتبال ایران در سالی که به خاطر شیوع ویروس کرونا چند ماهی هم تعطیل بود کار آسانی نیست. بازیکنان مستعد زیادی در این سال عملکرد خوب خودشان را در داخل و خارج کشور نشان دادند تا نسبت به آینده فوتبال کشور امیدوار باشیم. قهرمانی پرسپولیس در لیگ و تراکتور در جام حذفی مهمترین رویدادهای باشگاهی فوتبال ایران در این سال بودند. امسال قرار بود تیم ملی فوتبال ایران بازی‌های مهمی نیز داشته باشد که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

انتخاب برترین‌ها همیشه پر حرف و حدیث بوده است اما تلاش کرده‌ایم در معرفی ۱۰۰ بازیکن برتر فوتبال ایران در سال ۱۳۹۹ به کلیت عملکرد بازیکنان و موفقیت و تاثیرگذاری آنان توجه شود.

در بخش سوم این سلسله گزارش‌ها، بازیکنانی که در لیست ۱۰۰ بازیکن برتر سال ۹۹ قرار گرفته‌اند را بدون هیچ ترتیب خاصی مرور می‌کنیم.

محمد نادری (استقلال)

محمد نادری مدافع چپ فصل قبل پرسپولیس ۱۸ بار برای این تیم بازی کرد و با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد. او دو پاس گل نیز برای تیمش ثبت کرد. نادری در ادامه در انتقالی پر سر و صدا راهی تیم رقیب یعنی استقلال شد تا در سمت چپ خط دفاعی این تیم به میدان برود. با رفتن میلیچ فرصت بیشتری برای بازی به او رسید.

فرشاد احمدزاده (فولاد)

فرشاد احمدزاده بعد از تجربه کوتاه در لهستان به پرسپولیس بازگشت ولی نه گابریل کالدرون و نه یحیی گل محمدی روی او حساب باز نکردند تا این بازیکن تصمیم به رفتن به تیم فولاد بگیرد. دو گل و چهار پاس گل نتیجه فصل قبل این بازیکن بود و در فصل جدید نیز او در شروع لیگ مهره خوبی برای فولاد بوده و نشان داد همچنان کیفیت بالایی دارد و تاکنون ۲ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است.

 احمدرضا زنده‌روح (گل گهر)

احمدرضا زنده روح فصل قبل در ماشین سازی درخشش خوبی داشت و با زدن ۸ گل یکی از خوب های لیگ برتر بود. او به واسطه همین عملکرد در فصل جدید راهی تیم تازه صعود کرده گل گهر شد که امیر قلعه نویی را به عنوان سرمربی روی نیمکت دارد. او در فصل جدید نیز ۲ گل و ۲ پاس گل در تیم جدید خود ثبت کرده است که از جمله گلزنی مقابل تیم سابق خود ماشین سازی بود.

قاسم حدادی فر (ذوب آهن)

قاسم حدادی فر هافبک ۳۷ ساله و تمام نشدنی ذوب آهن در این فصل نیز مهره ثابتی برای تیم رحمان رضایی بوده است. حدادی فر با کوله‌باری از تجربه مهره قابل اتکای تیم اصفهانی در این سال‌ها بوده است. او فصل قبل در ۲۵ بازی توانست یک گل و ۳ پاس گل ثبت کند و همچنان در میانه میدان تیمش درخشش خوبی داشته باشد.

سعید واسعی (تراکتور)

هافبک ۲۶ ساله تراکتور در فصل قبل برای پیکان بازی کرد و با زدن ۳ گل و ثبت ۴ پاس گل یکی از خوب های پیکان بود و مورد توجه استقلال و تراکتور قرار گرفت و در نهایت تصمیم گرفت راهی تبریز شود و پیراهن تراکتور را به تن کند. واسعی با بازی در کنار حاج صفی و دژاگه و ادامه درخشش خود می تواند حتی به فکر دعوت به تیم ملی نیز باشد.

 فراز امامعلی (مس رفسنجان)

مهاجم ۸ گله لیگ برتر در فصل قبل در ۲۵ سالگی تصمیم به جدایی از این تیم و رفتن به مس رفسنجان گرفت. او فصل قبل عملکرد خوبی در تیم پیکان از خود بروز داد و بهترین فصل فوتبالی خود را رقم زد. او اکنون در شروع کارش در مس رفسنجان عملکرد خوبی داشته است. گل ۳ امتیازی او در بازی برابر ماشین سازی خیلی زود باعث شد تاثیر گذاری او در تیم کرمانی نیز بروز پیدا کند و در ادامه دو بار نیز برابر تیم سابق خود پیکان گلزنی کرد. 

محمد نژادمهدی (سپاهان)

محمد نژادمهدی بعد از ۵ سال حضور در تیم ذوب آهن راهی تیم رقیب یعنی سپاهان شد. او در ذوب آهن، زوج محمدزاده بود و عملکرد خوبی نیز از خود بروز دادند. نژادمهدی فصل قبل در ۲۳ بازی یک گل برای تیمش به ثمر رساند و از سال ۲۰۲۰ خرید جدید سپاهان و محرم نویدکیا برای استحکام خط دفاعی این تیم شد. او در لیگ قهرمانان و لیگ برتر برای زردپوشان بازی کرده است.

سعید صادقی (گل گهر سیرجان)

سعید صادقی یکی از خوب های شهرخودرو بود و عملکرد خوبی در مشهد ارائه داد و نام خود را بر سر زبان ها انداخت. او در ۲۱ بازی برای این تیم توانست ۴ گل و ۲ پاس گل ثبت کند و در ادامه و در فصل نقل و انتقالات به تیم گل گهر پیوست تا شاگرد امیر قلعه نویی شود. او در گل گهر در کنار گادوین منشا و یونس شاکری مثلث هجومی این تیم را تشکیل می دهد و تاکنون ۲ گل در لیگ برتر برای تیم جدید خود به ثمر رسانده است.

 محمد میری (فولاد)

شاید برای خیلی ها محمد میری نام خودش را از روزی بر سر زبان ها انداخت که آن گل زیبا را از فاصله دور وارد دروازه استقلال کرد. هافبک شوتزن نساجی در ۲۵ بازی برای این تیم توانست ۳ گل به ثمر برساند و مورد توجه خیلی از تیم های مطرح نیز قرار داشت تا اینکه ترجیح داد فولاد را انتخاب کند و راهی این تیم شود. او برای تیم جواد نکونام به میدان می رود که خود زمانی که بازی می کرد هافبک شوتزنی بود و می تواند به پیشرفت میری نیز کمک شایانی کند.

فریبرز گرامی (سایپا)

فریبرز گرامی که فصل گذشته در پارس جنوبی حضور داشت و ۲۷ بازی در لیگ نوزدهم در ترکیب این تیم انجام داد، توانست ۳ گل نیز به ثمر برساند و بعد از سقوط این تیم به دسته یک، امسال راهی سایپا شد و در تیم ابراهیم صادقی نیز خوش درخشید و علاوه بر انجام کارهای دفاعی، در حمله نیز موثر بوده است و برابر ذوب آهن اولین گل خود را در تیم جدیدش به ثمر رساند؛ دیداری که با برتری ۲ بر یک نارنجی پوشان خاتمه یافت.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه