ارسال به دیگران پرینت

جو بایدن از «آدمکش نامیدن» ولادیمیر پوتین متأسف نیست!

سخنگوی کاخ سفید به صراحت گفت که رئیس جمهور ایالات متحده بابت «آدمکش نامیدن» همتای روس خود به هیچوجه متأسف و پشیمان نیست!

جو بایدن از «آدمکش نامیدن» ولادیمیر پوتین متأسف نیست!

 «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز پنج شنبه (به وقت واشنگتن) گفت که «جو بایدن» از اینکه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را «آدمکش» خوانده است، به هیچ‌وجه متأسف و پشیمان نیست!

ساکی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر هرگونه ابراز تأسف از اظهارات بایدن گفت: «خیر، رئیس جمهور به یک پرسش صریح پاسخی صریح داد».

گفتنی است که جو بایدن چهارشنبه گذشته در گفتگو با شبکه «اِی بی سی نیوز» در پاسخ به این پرسش که آیا ولادیمیر پوتین را یک «آدمکش» می‌داند، پاسخ مثبت داد.

بایدن همچنین مدعی شد که پوتین برای تلاش ادعایی جهت مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا- اتهامی که مسکو به شدت آن‌را رد می‌کند- بهای سنگینی خواهد پرداخت.

این اظهارات بایدن باعث بروز بزرگترین بحران در روابط دوجانبه مسکو- واشنگتن ظرف سال‌های گذشته شده است و در همین ارتباط، روسیه سفیر خود در واشنگتن را به منظور «تحلیل و بررسی اقدام و رویکرد آتی» در قبال روابط دوجانبه خود با ایالات متحده به مسکو فراخواند.

از سوی دیگر، پوتین نیز در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا گفت: «در خصوص اظهارات همتای آمریکایی من، همانطور که وی اشاره کرد، شخصیت ما کاملاً آشنا است. چه پاسخی می‌توانم به وی بدهم؟ تنها می‌توانم به او بگویم: سلامت باشی! برایش آرزوی سلامتی می‌کنم. قاتل کسی است که دیگران را قاتل می‌خواند».

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه