ارسال به دیگران پرینت

کاخ سفید: جو بایدن عمیقاً نگران شرایط انسانی در اتیوپی است!

سخنگوی کاخ سفید مدعی نگرانی عمیق رئیس جمهور ایالات متحده نسبت به شرایط انسانی در کشور اتیوپی شد.

کاخ سفید: جو بایدن عمیقاً نگران شرایط انسانی در اتیوپی است!

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز پنج شنبه خطاب به خبرنگاران مدعی شد که «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده عمیقاً نگران شرایط انسانی در کشور آفریقایی اتیوپی است و به میزان زیادی در مسائل بشردوستانه در این کشور درگیر شده است.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا یازده روز پیش از نظامیان اریتره و همچنین نیروهای منطقه‌ای «آمهارا» خواست تا فوراً با اعلام آتش بس یک جانبه، منطقه تیگرای در شمال اتیوپی را ترک کنند.

این هشدار یک روز پس از آن صادر شد که سازمان عفو بین‌الملل ارتش اریتره را به قتل عام در تیگرای متهم کرد.

در همین راستا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا خواستار همکاری شرکای بین‌المللی واشنگتن به ویژه اتحادیه آفریقا و شرکای منطقه‌ای خود برای فرونشاندن بحران تیگرای شد.

گفتنی است، درگیری‌ها در تیگرای از نوامبر ۲۰۲۰ و بعد از آن آغاز شد که دولت اتیوپی، «جبهه آزادیبخش خلق» تیگرای را به حمله به یک پایگاه نظامی متهم کرد. از زمان آغاز این درگیری‌ها، حدود ۴۰ هزار شهروند اتیوپی به سودان گریخته‌اند.

در حال حاضر، به دلیل قطع اینترنت و دشواری ورود به این منطقه، تائید یا تکذیب ادعاها درباره بروز خشونت کاری دشوار است، اما ساکنان محلی، امدادرسانان و مسئولان منطقه‌ای، حضور نیروهای اریتره در اتیوپی را تأیید کرده‌اند؛ هرچند آدیس آبابا و اسمره این موضوع را تکذیب می‌کنند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه