ارسال به دیگران پرینت

حسین عسگری: عضو هیات‌رئیسه فوتبال نباید "لولوی سر خرمن" باشد

یک پیشکسوت و مدرس داوری فوتبال می‌گوید کسانی باید برای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال انتخاب شوند که قدرت و شهامت لازم برای اعلام نظرات خود را داشته باشند و مصداق "لولو سر خرمن" نباشند.

حسین عسگری: عضو هیات‌رئیسه فوتبال نباید "لولوی سر خرمن" باشد

حسین عسکری درباره اعلام فهرست نامزدهای تایید صلاحیت شده و حضور 4 چهره سرشناس در بخش نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: به هر حال یکی از اشکالات کلی فدراسیون فوتبال مربوط به ساختار این فدراسیون است. در صورتی که ساختار مشخصی وجود داشته باشد، کمتر اتفاق می‌افتد که تشکیلات با جابجایی مسئولان دچار مشکل شود. تا این ساختار درست نشود، انتخاب مسئولان جدید اتفاقی جدیدی را رقم نمی‌زند و دوره تسلسل ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: یک روز من، یک روز شما و یک روز نفر دیگر رئیس فدراسیون می‌شویم اما وقتی ساختارسازی نکنیم، آش همان آش و کاسه هم همان کاسه است. هیچ رونق و بهبودی در اوضاع این فدراسیون رخ نمی‌دهد.

رئیس سابق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال با اشاره به نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال اظهار کرد: همه این نفرات رزومه دارند. می‌توان با استناد به روزمه آن‌ها قضاوت کرد که آیا در گذشته موفق بوده‌اند یا خیر؟ اینکه من بگویم کدام یک بهتر است چیزی را درست نمی‌کند. حرف زدن هم راحت‌ترین کار است. در همین سال‌ها بعضی‌ها با شعارهای گوناگون و ارائه برنامه‌هایی به مجمع روی کار آمده‌اند. وقتی به حرفشان گوش‌می دهید فکر می‌کنید پس ایران ظرف دو سال بهترین کشور خواهد شد. اما آیا این برنامه‌ها امکان‌پذیر است؟

عسگری آرای اعضای مجمع را مهم‌ترین بخش از انتخابات این فدراسیون دانست و افزود: کسانی که رای می‌دهند، باید مسئولان این کار را انجام دهند و باید وقت وقت بگذارند و بررسی کنند که چه کسی برای صلاح فوتبال ایران بهتر است. نه اینکه بروند لابی کنند و با رایزنی و گرفتن امتیاز آرای خود را داخل صندوق‌های رای بیاندازند.

این داور بازنشسته در واکنش به اینکه معمولا آرای مجمع مطابقه خواسته اهالی فوتبال نیست گفت: متاسفانه همینطور است. به هر حال در پروسه انتخابات این مسائل در همه جای دنیا به طور کمابیش وجود دارد اما هر جایی که ساختار پراشکالی داشته باشد، این وضعیت بیشتر دیده می‌شود. بحث لابی و بحث زدوبند هم در انتخابات ما وجود دارد.

وی تاکید کرد: تاکنون کسانی در فدراسیون فوتبال بودند که روزمه هم داشتند اما فوتبال ما را جلو نبرده‌اند و ما عقب هم آمده‌ایم. این افراد همچنان دنبال حضور در فدراسیون هستند و حضور برخی چهره‌ها وحشت به جان‌شان انداخته است.

عسگری با اشاره به پروسه انتخاب مارک ویلموتس و عدم مسئولیت‌پذیری اعضای هیات رئیسه بعد از غرامت 6 میلیون یورویی علیه فوتبال ایران گفت: واقعا اعضای مجمع و هیات رئیسه نباید "لولوی سر خرمن" باشند. منظورم این است که نباید مانند مترسک بی‌جان و بی اراده باشند. اعضای هیات رئیسه در ماجرای ویلموتس می‌توانند صراحتا عدم رضایت خود را اعلام کنند و مصوبه را امضاء نکنند. اعضا هیات رئیسه باید فعال باشند و آنقدر شهامت و قدرت داشته باشند که نظرشان را بگویند.

این کارشناس داوری فوتبال ایران حضور مجدد برخی از اعضای هیات رئیسه کنونی در انتخابات به علت منافع شخصی دانست و گفت: وقتی این افراد در هیات رئیسه باشند، می‌توانند از مزایای آن هم استفاده کنند. در مسافرت‌های مختلف حضور دارند و در شهر خودشان هم دیده می‌شوند. کارهای دیگری هم هست که به واسطه هیات رئیسه به آن‌ها پیشنهاد داده می‌شود. این افراد باید در ماجرای قرارداد ویلموتس جوابگو باشند و به مردم پاسخ بدهند. اگر قرار بود در هیات رئیسه منفعل عمل کنند، چه نیازی بود که هیات رئیسه باشد؟

او درباره نام‌نویسی تعداد زیادی از داوران بازنشسته در بخش اعضای هیات رئیسه گفت: این یک نکته مهم است که کسی به واسطه فوتبالیست بودن، مربی خوبی نمی‌شود. ما مربیانی در دنیای فوتبال داریم که بازیکن شاخصی نبودند. در مدیریت هم به همین منوال است.  کسی به صرف اینکه داور خوب بوده الزاما مدیر خوبی نخواهد شد. باید فاکتورهای لازم برای حضور یک فرد با نفوذ در هیات رئیسه را در افراد جست‌وجو کرد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه