ارسال به دیگران پرینت

اقدام شائبه‌برانگیز فدراسیون فوتبال در آستانه انتخابات|بوی "مهندسی" می‌آید؟

فدراسیون فوتبال با انتصاب عجولانه و شبهه برانگیز رئیس هیات فوتبال کیش و برگزاری انتخابات برخی از هیات‌های فوتبال، به شائبه مهندسی انتخابات به سود برخی نامزدهای ریاست دامن زده است.

اقدام شائبه‌برانگیز فدراسیون فوتبال در آستانه انتخابات|بوی "مهندسی" می‌آید؟

انتخابات فدراسیون فوتبال ۱۰ اسفند برگزار می‌شود و بعد از پنج سال، رئیس و هیات رئیسه جدید سکان هدایت این مجموعه را در اختیار خواهند گرفت اما اقداماتی در حال انجام است که به شائبه مهندسی انتخابات دامن می‌زند و حاشیه ها پیرامون انتخابات را بیشتر از قبل خواهد کرد.

یکی از این اقدامات، تغییر عجولانه رئیس هیات فوتبال کیش در آستانه برگزاری انتخابات است که طبق اساسنامه، رئیس هیات فوتبال این جزیره برخلاف هیات‌های استانی انتخابی نیست بلکه از سوی رئیس فدراسیون فوتبال و با پیشنهاد مدیرعامل منطقه آزاد معرفی و منصوب می‌شود.

قضیه از این قرار است که در تاریخ ۲۷ آذر ۹۹ مدیرعامل منطقه آزاد کیش درخواستی با شماره نامه ۹۹/۲۱۰۰۱۱۹۴۴ به فدراسیون فوتبال ارسال می‌کند و درخواست تغییر رییس هیات فوتبال ابن جزیره را مطرح می کند. حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال نیز پس از نزدیک به ۲ ماه و در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال در حکمی در تاریخ ۱۳ بهمن ۹۹ به شماره ۹۹۵۳۵۳۷ محمود پازوکی را به مدت چهار سال به ریاست این هیات مهم و تاثیرگذار در انتخابات منصوب کرده است.

این انتصاب در شرایطی است که درخواست مدیرعامل منطقه آزاد کیش مربوط به حدود دو ماه قبل بوده و فدراسیون نیز ۲۰ روز مانده به انتخابات، این تغییر را کلید زده است.

این درخواست و تغییر یکباره رییس هیات فوتبال کیش آن هم در این ایام و در شرایطی است که از حکم چهارساله امیر عرب در این هیات یک سال دیگر باقی مانده بود و فدراسیون فوتبال برای پرهیز از هرگونه شائبه‌ای می‌توانست یک ماه دیگر صبر کند و تغییر و تحولات را به رئیس جدید فدراسیون واگذار کند.

علاوه بر این فدراسیون فوتبال در آستانه انتخابات تکلیف برخی دیگر از هیات‌های فوتبال را هم با برگزاری عجولانه انتخابات استانی در فاصله یک تا دو ماه به انتخابات انجام داده است که این اتفاقات سریالی شائبه بهره برداری از این روند به نفع برخی نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایجاد کرده است.

این اتفاقات در حالی رخ داده که فدراسیون فوتبال طی دو سال اخیر علیرغم انتقادات فراوان و شبه‌ها آشکار زیر بار برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان تهران نرفته و مقابل درخواست اکید اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و همینطور وزارت ورزش برای برگزاری انتخابات قانونی نرفته است. موضوعی که به حمایت تمام قد مدیران فوتبال از شیرازی به عنوان عضو هیات رئیسه سازمان لیگ برمی گردد.

اصرار فدراسیون به برگزاری انتخابات هیات‌های فوتبال و همینطور انتصاب‌های رئیس فوتبال جزیره کیش در فاصله کوتاه تا انتخابات مطمئنا به حواشی و شائبه مهندسی دامن خواهد زد. مدیران فدراسیون فوتبال باید دست از این قبیل اقدامات بردارند تا انتخابات فدراسیون با کمترین حاشیه ای برگزار شود و فوتبال ایران از بلاتکلیفی کنونی خارج شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه