ارسال به دیگران پرینت

6روش ساده برای بهبود خلق و خو

در سراسر دوران زندگی انسان با اتفاقات خوشایند و ناخوشایندی روبروست و نسبت به اتفاقاتی که باعث می شوند احساس خوبی نداشته باشد اغلب کنترلی ندارد و این عوامل استرس زا با گذشت زمان انباشته می شوند.

 6روش ساده برای بهبود خلق و خو

استرس بخشی از زندگی است و اگرچه مقداری از آن خوب است و زندگی را هیجان انگیز می کند اما تحمل حجم بالایی از استرس در طولانی مدت می تواند بر سلامت روان ما تأثیر منفی بگذارد.

سایت timesnownews به برخی از روشهای ساده که به داشتن حس و حال خوب کمک می کنند، اشاره کرده است:

- از نور خوشید غافل نشوید: همه گیری کووید-۱۹ موجب شده تا افراد برای مدت زمان طولانی خانه نشین شوند. بدن انسان با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ویتامین D مورد نیاز خود را تامین می کند. تامین ویتامین D مورد نیاز نه تنها برای حفظ سلامت استخوان ها بلکه برای عملکرد مناسب مغز نیز ضروری است. کارشناسان توصیه می کنند مدت پنج تا ۳۰ دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید می؟تواند ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین کند. کمبود این ویتامین با خطر ابتلا به افسردگی و دیگر اختلالات روحی مرتبط است.

- به خلق آثار هنری اقدام کنید: آخرین باری که مداد به دست گرفتید و نقاشی کردید چه زمانی بوده است؟ تحقیقات نشان داده که خلق آثار هنری موجب افزایش سلامت شناختی می شود و به همین دلیل هنر درمانی به افرادی که دارای مشکلات روحی هستند توصیه می شود.

- کاشت و مراقبت از گیاهان را در برنامه خود قرار دهید: تحقیقات نشان می دهد که رابطه مستقیمی بین حضور در طبیعت و محیط های سرسبز با رشد توان شناختی و سلامت روانی وجود دارد. کارمندانی که در محل کار خود با طبیعت در تماس هستند از وضعیت سلامت عمومی بهتری برخوردارند.

- با خندیدن شاد شوید: اثرات مثبت خنده به غلبه بر استرس کمک می کند. اندورفین آزاد شده هنگام خنده به بهبود افسردگی کمک می کند.

- از پله بالا بروید: تحقیقات نشان می دهد که بالا رفتن از پله سطح انرژی را در زندگی روزمره افزایش می دهد و باعث می شود افراد احساس تنش و خستگی کمتری داشته باشند. مطالعات متعدد، حاکی از مزایای ورزش در بهبود سلامت روان است و بالا رفتن از پله یکی از ساده ترین و ارزان ترین راه هاست.

- مواد غذایی مقوی برای مغز مصرف کنید: علاوه بر بدن، مغز نیز به تغذیه نیاز دارد. مصرف مواد غذایی حاوی مقدار متعادلی از مواد معدنی و ویتامین ها مانند آهن، ویتامین D، ویتامین های گروه B، کولین، روی، منیزیم، ید، سلنیوم، منگنز، مس و پتاسیم برای سلامت اعصاب بسیار مهم است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه