ارسال به دیگران پرینت

طلای جهانی از صعود هفتگی بازماند

قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی که آخرین روز معاملات هفته جاری بود، تحت تاثیر خوش بینی سرمایه گذاران به کمکهای کرونایی بیشتر در آمریکا و افت ارزش دلار پس از امضای توافق تجاری پسابریگزیت، با افزایش بسته شد.

طلای جهانی از صعود هفتگی بازماند

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۷۸ دلار و ۷۷ سنت رسید اما برای کل هفته ۰.۱ درصد کاهش ثبت کرد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با پنج دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۸۸۳ دلار و ۲۰ سنت بسته شد.

پیش از هفته جاری که به دلیل تعطیلات کریسمس کوتاه تر و حجم معاملات اندک بود، قیمت طلا در سه هفته گذشته حدود ۱۰۰ دلار معادل شش درصد افزایش داشت. اما هفته جاری بهبود ارزش دلار از پایینترین رکورد دو سال و نیم گذشته مانع صعود قیمت طلا شد.

عامل دیگری که رشد قیمت طلا را محدود کرد، تهدید دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای عدم امضای لایحه کمک مالی کرونایی ۹۰۰ میلیارد دلاری و بسته تامین مالی دولت فدرال به ارزش ۱.۴ تریلیون دلار بود.

جفری سیکا، موسسه شرکت "سِرکل اسکوارد آلترنیتیو اینوستمنتس" اظهار کرد: اگرچه مذاکرات کمک مالی کرونایی با پسرفتهایی روبرو شد اما احتمال این که این تدابیر بزودی در مقطعی تصویب شوند، بالاست و این موضوع از قیمت طلا پشتیبانی می کند. با این حال یکی از دلایلی که باعث شد افزایش قیمت بالاتری نبینیم، وجود نوسان قابل توجه در معاملات و روند صعودی بازارهای سهام بود.

سرمایه گذاران گزارشها پیرامون تلاش قانونگذاران آمریکایی برای تغییر کمک مالی کرونایی و بسته هزینه دولت به ارزش ۲.۳ تریلیون دلار را نادیده گرفتند.

طلا که از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون حدود ۲۴ درصد رشد قیمت داشته، از تدابیر محرک مالی گسترده که انتظارات تورمی را بالا برد، پشتیبانی شده است.

به گفته جیم ویکاف، تحلیلگر ارشد کیتکو متالز، عامل حمایتی برای بازار طلا، ضعیف بودن شاخص دلار آمریکا در چند روز معامله گذشته بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، توافق تجاری پسابریگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا مانع صعود دلار شد و جذابیت طلا را برای خریداران غیرآمریکایی افزایش داد. در این بین، نگرانیها نسبت به شیوع ویروس جهش یافته ویروس کرونا باعث تشدید محدودیتها در انگلیس شده و نگرانیها نسبت به احیای اقتصادی پساکرونا را برانگیخت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، در ۲۵ دلار و ۷۹ سنت ایستاد. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۱۰۲۲ دلار و هشت سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، در ۲۳۴۱ دلار و ۲۰ سنت معامله شد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه