ارسال به دیگران پرینت

صادرات | رکورد سه ساله درچین زده شد

راشاتودی گزارش داد: به علت تقاضای بالا برای اقلام مرتبط با ویروس کرونا نظیر تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی، ماه نوامبر، پرمنفعت‌ترین ماه برای صادرات چین به شمار می‌رود. آمار‌های گمرک چین امروز نشان داد ارزش کالا‌های صادراتی چین در ماه گذشته میلادی به ۲۶۸ میلیارد دلار رسیده است که ۲۱ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. این رقم بالاترین حجم ماهانه صادرات این کشور به شمار می‌رود و بالاترین نرخ رشد از فوریه ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است.


صادرات  |  رکورد سه ساله درچین زده شد

به علت تقاضای بالا برای اقلام مرتبط با ویروس کرونا، ماه نوامبر پرمنفعت ترین ماه برای صادرات چین به شمار می رود.

 به علت تقاضای بالا برای اقلام مرتبط با ویروس کرونا نظیر تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی، ماه نوامبر، پرمنفعت ترین ماه برای صادرات چین به شمار می رود.

آمارهای گمرک چین امروز نشان داد ارزش کالاهای صادراتی چین در ماه گذشته میلادی به 268 میلیارد دلار رسیده است که 21 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد. این رقم بالاترین حجم ماهانه صادرات این کشور به شمار می رود و بالاترین نرخ رشد از فوریه 2018 را به خود اختصاص داده است.

وانگ دان، اقتصاددان ارشد چینی گفت: «عملکرد صادراتی چین بار دیگر از انتظارات بازار فراتر رفت که بیشتر به علت افزایش تقاضا از سوی کشورهای توسعه یافته رخ داده است.درآمد و هزینه های مصرف کننده به میزان کافی توسط طرح‌های فرستادن به مرخصی اجباری در آمریکا و اروپای غربی پشتیبانی می شود.»

واردات این کشور نیز در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.5 درصد رشد کرده است . این رقم در ماه اکتبر 4.7 درصد بود.

رشد واردات کمتر و افزایش صادرات، سبب شده است تا مازاد تجاری چین در ماه نوامبر به 75.4 میلیارد دلار برسد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه