ارسال به دیگران پرینت

پلتفرم ها به مدد کرونا پول پارو می‌کنند

در یک سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا در جهان، شرکت های پخش کننده فیلم و سریال در فضای اینترنت، بسیار مورد توجه و استقبال کاربرانشان قرار گرفته و حالا به فکر سود بیشتر با افزایش قیمت حق اشتراک ها افتاده‌اند.

پلتفرم ها به مدد کرونا پول پارو می‌کنند

 الجزیره در گزارشی اعلام کرد، مدیران شبکه اینترنتی دیزنی پلاس اعلام کرده‌اند که هزینه اشتراک این شبکه را از ماه مارس افزایش داده و از  ۶.۹۹ دلار به ۷.۹۹ می‌رسانند. همچنین قیمت اشتراک این شبکه در اروپا، دو یورو افزایش خواهد داشت.

باب ایگر، مدیرعامل دیزنی پلاس وعده داده است که کمی بعد از افزایش قیمت حق اشتراک های این شبکه، تعداد فیلم‌ها و سریال‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند هم افزایش پیدا می‌کند.

دیزنی پلاس پس از اینکه در کمتر از یک سال به بیش از ۸۶ میلیون مشترک دست یافت، تصمیم دارد ۱۴ تا ۱۶ میلیارد دلار برای پروژه‌های بعدی خود هزینه کند.

سرمایه گذاران این شبکه برآنند تا با طرحی گسترده، تعداد مشترکان دیزنی پلاس را تا پایان سال ۲۰۲۴ از ۲۳۰ میلیون به ۲۶۰ میلیون نفر برسانند.

نتفلیکس نیز شبکه بزرگ اینترنتی است که در ماه اکتبر یک دلار به حق اشتراک خود افزود تا ماهی ۱۳ دلار از کاربران خود هزینه اشتراک دریافت کند. در صورت خرید بسته اشتراک ویژه نیز دو دلار به هزینه خرید اضافه می‌شود. این تغییر برای مشتریان جدید نتفلیکس بلافاصله اعمال شد در حالی که اعمال آن برای کاربران قدیمی چند هفته به تاخیر افتاد.

افزایش قیمت اشتراک نتفلیکس، مشترکان این شبکه اینترنتی را خشمگین کرده است زیرا این افزایش قیمت ها در سال ۲۰۱۹ نیز اعمال شده بود؛ در حالی که عنوان می شود هیچ تغییر مثبتی در محتوای ارائه شده توسط شبکه مشاهده نشد.

دلیل دیگر نارضایتی مشترکان نتفلیکس این مساله عنوان شده است که آن‌ها معتقدند با شیوع کرونا و افزایش اوقات فراغت مردم در خانه، این شبکه به افزایش درآمد چشمگیری دست یافته است؛ این در حالی است که کرونا برخی از صنایع را به شدت فلج کرده است. برای مثال شرکت دیزنی ماهانه حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار دلار به خاطر توقف ساخت فیلم‌هایش ضرر کرده است.

شبکه نتفلیکس در ربع اول سال جاری میلادی، ۱۵.۷۷ میلیون مشترک جدید داشته و تعداد مشترکانش به ۱۸۲.۹ میلیون رسیده که قدرت این شبکه را نسبت به سال قبل ۲۲.۸ درصد افزایش داده است. اما با وجود همه اتفاقات مثبت برای این شرکت رسانه ای، توقف ساخت پروژه‌های هالیوودی سبب شده تا نتفلیکس ۲۵ درصد از کارهایش را با تاخیر منتشر کند.

این افزایش قیمت فقط به شبکه‌های نتفلیکس و دیزنی پلاس محدود نشده و دیگر شبکه‌ها همچون اچ بی او مکس هم قیمت‌های اشتراک خود را افزایش داده‌اند.

شرکت وارنر مدیا هم همین ماه اعلام کرده که فیلم‌ها را در همان روزی که اکران می‌شوند برای مشترکانش منتشر می‌کند و طبیعتا افزایش قیمت هم خواهد داشت. به نظر می‌رسد تا وقتی کرونا گریبان مردم جهان را گرفته شبکه‌های پخش فیلم و سریال اینترنتی این افزایش قیمت‌ها را ادامه خواهند داد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه