ارسال به دیگران پرینت

اتحادیه طلا و جواه | کلاهبرداران دست به کار شده‌اند، اینترنتی طلا نخرید

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر به مردم توصیه کرد در ایام محدودیت‌های کرونایی اقدام به خرید طلا و سکه به صورت اینترنتی و در فضای مجازی نکنند.

اتحادیه طلا و جواه  |  کلاهبرداران دست به کار شده‌اند، اینترنتی طلا نخرید

محمد کشتی‌آرای درباره اثرپذیری بازار طلا و سکه از محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی بازار اظهار داشت: قیمت‌ها در بازار طلا و سکه از دو عامل قیمت انس جهانی و نرخ ارز اثر می‌پذیرد و ارتباطی به عرضه و تقاضا ندارد بنابراین این محدودیت‌ها نمی‌تواند قیمت را کاهش یا افزایش دهند.

وی ادامه داد: محدودیت‌های تردد و تعطیلی بازار به هیچ وجه روی قیمت طلا و سکه اثری نگذاشته است.

وی همچنین با اشاره به خطر خرید و فروش سکه و طلا در فضای مجازی گفت: هر گونه معامله طلا و سکه در فضای مجازی غیرقانونی است و اگر هم ممنوعیتی وجود دارد به دلیل حفظ منافع مردم است و این قانون در دوران محدودیت‌های کرونایی تغییری نکرده است.

وی ادامه داد: قطعا در این شرایط که محدودیت‌هایی برای خرید طلا و سکه به صورت فیزیکی از بازار ایجاد شده عده‌ای به دنبال سوء استفاده و کلاهبرداری هستند و برای فروش ارز، سکه و طلای تقلبی دست به کار شده‌اند.

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که فعلا اقدام به خرید نکنند و محدودیت‌های کرونایی را رعایت و در این دو هفته خریدی انجام ندهند.

کشتی ‌آرای با بیان اینکه به دنبال ایجاد سازوکار برای فروش اینترنتی طلا و سکه هستیم، گفت: البته قرار نیست تمام کسب و کارها به سمت معامله در فضای مجازی بروند و کالاهای تخصصی مانند دارو نیز در این فضاها معامله نمی‌شوند.

وی افزود: ممنوعیت‌هایی که وجود دارد برای مقابله با تکنولوژی‌های جدید نیست اما واجب هم نیست تمام صنوف به سمت خرید و فروش در فضای مجازی بروند.

نائب ریبیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اقدامات مجرمانه بسیار زیاد در حوزه خرید و فروش اینترنتی طلا و سکه گفت: با پرونده‌های متعدد حقوقی در حوزه خرید و فروش طلا و سکه تقلبی در فضای مجازی مواجه هستیم. حتی در فضای فیزیکی هم گاها سوء استفاده‌هایی برای فروش طلا و سکه انجام می‌شود و طلا و سکه تقلبی را به مردم می‌فروشند. بنابراین اکیدا به مردم توصیه می‌کنیم در این شرایط که بستر کلاهبرداری‌ها فراهم شده نسبت به خرید طلا و سکه در فضای مجازی اقدام نکنند.

کشتی‌آرای همنچنین با اشاره به آخرین قیمت‌ها در بازار طلا و سکه گفت: امروز نرخ انس جهانی 1873 دلار است و قیمت سکه طرح قدیم 11 میلیون و 500 هزار تومان، سکه طرح جدید 11 میلیون و 800 هزار تومان، نیم سکه 6 میلیون و 250 هزار تومان، ربع سکه 4 میلیون و 350 هزار تومان، سکه یک گرمی دو میلیون و 550 هزار تومان، هر مثقال طلا 4 میلیون و 825 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 114 هزار تومان است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه