ارسال به دیگران پرینت

کشتی | اختلافی که نفس کشتی را گرفته است

اختلافات ادامه‌دار علیرضا دبیر و رسول خادم بیش از بی‌پولی نفس‌ کشتی را گرفته است.

کشتی | اختلافی که نفس کشتی را گرفته است

«کُشتی همان کِشتی به گل نشسته است که بیش از درد بی‌پولی باید نگران جنگ داخلی‌اش باشیم. دوقطبی در کشتی مسئله‌ای ‌است که بر همگان عیان شده و سرپوش گذاشتن بر آن دیگر غیر ممکن به‌ نظر می‌رسد. از محمد طلایی پرسیده‌اند بزرگ‌ترین عیب کشتی‌گیران چیست؟ جواب داده:

«با هم زیاد اتحاد ندارند. سعی می‌کنند یک جاهایی از هم خرده بگیرند، شاید یک کم جلوتر هم بروند مثلا همدیگر را خراب کنند که خودشان بزرگ شوند. این ایرادی است که من همیشه از وجودش غصه خورده‌ام.» طلایی راست می‌گوید. هم‌اکنون رسول خادم یک طرف ایستاده و دبیر طرف دیگر. هر دو قهرمان جهان و المپیک هستند و مشق سیاست را در دو دوره شورای شهر فراگرفته‌اند.

جنگ غیر علنی از مدت‌ها پیش آغاز شده، کسی نمی‌داند رسول و دبیر دقیقا چه زمانی به مشکل خوردند ولی هر چه گذشت شکاف اختلافشان عمیق‌تر شد.

با یکدیگر وارد مجادله نمی‌شوند ولی در جمع‌های خصوصی یکدیگر را متلک‌باران می‌کنند. تیم کشی با قهرمانان عنوان‌دار جهان و المپیک پدیده شوم دیگری است که این روزها شاهدش هستیم، کوچک‌ترها که اتفاقا مدال جهانی و المپیک هم در چنته دارند گستاخانه جواب بزرگ‌ترها را می‌دهند که این تلخ‌ترین اتفاق در کشتی ایران است. همه اینها زنگ خطری است که گوشش صدای هر شنونده‌ای را کر می‌کند ولی گوش شنوایی برای آن نیست و باید گفت، «ادب»، میراث آبا و اجدادی کشتی، در حال نابودی است.

این که دستور دهید در فضای مجازی خاستگاهی برای شما تشکیل شود و حالا با یک تیم فیلمبرداری در هر بحرانی حاضر شوید، اتفاقی قابل تامل است که سبب می‌شود حال این روزهای کشتی را بهتر درک کنیم. کشتی لبه پرتگاه است. فیلم را رها کنید!

دلار ِ خداتومان نفس کشتی را گرفته، بهتر است اجازه دهند فدراسیون در یک جبهه شمشیر بزند. دغدغه دیگر برای کشتی در روزهای بی‌پولی تیری است به پیکره نحیف کشتی. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم کشتی هیچ‌گاه مثل امروز اسیر دودستگی نشده بود. دوران سیروس‌پور، طالقانی، یزدانی‌خرم، خطیب و حتی خادم بدون هیچ دودستگی به پایان رسید.

نفرات رفتند و کاری با رئیس بعدی نداشتند. انتقاد همیشه بود ولی این که در فضای مجازی به یکدیگر بتازند، هیچ زمانی وجود نداشت. بودجه اولویت این روزهای کشتی است ولی واجب‌تر از آن، مهار شعله‌های اختلاف است که خیلی زود دوباره سر به فلک خواهید کشید.»

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      سلام اگر رسول خادم به مناطق محروم خدمت میکند وگروهی با او همراه میشوند این را به فال نیک بگیریم نه چیز دیگر بعد هم اختلاف سلیقه در همه جا وجوددارد واین طبیعی است با شناختی که جامعه کشتی ازاین دو قهرمان دارد هردوی آنها عاشق ودلسوخته کشتی هستند بنابراین سعی کنیم خدای ناکرده آتش بیار معرکه نشویم

    • قهرمان سابق المپیک ارسالی در

      یک نوشته سفارشی از طیف آقای دبیر. ضمناً رسول خادم که پیشکسوتِ ایشون بحساب میاد و واجب الاحترام (از نظر سنی، هفت - هشت سال از آقای دبیر جوان و پرحاشیه و جویای نام بزرگترن)، خیلی بزرگتر و کاریزماتر از اینه که بخواد متلک به دبیر بگه یا ... . دبیرها و جدیدی‌ها سال‌هاست میخوان - شاید که بتونن - مثل رسول خادم و امیر خادم محبوب قلوب باشن و برای همین دائماً در تلاش برای جا پای جای این دو گذشتنند؛ رسول خادم به تیم فیلمبرداری و اینها نیازی نداره. نویسنده خیلی تلاش کرده با یکی به نعل و یکی به میخ خودش رو بی‌طرف نشون بده و رد گم کنه؛ ولی سفارشی‌بودن مطلب از طرف دوستان اختلاف‌افکن (موسوم به " طیفِ فدراسیون قبلی ... فدراسیون قبلی) و قلم‌زنان مجازیشون کاملاً مشهوده .

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه