ارسال به دیگران پرینت

استرداد ارزهای بلوکه شده در کمیسیون بودجه با حضور ظریف برسی شد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی موضوع استرداد ارزهای بلوکه شده کشور در بانک‌های خارجی با حضور وزیر امور خارجه در این کمیسیون خبر داد.

استرداد ارزهای بلوکه شده در کمیسیون بودجه با حضور ظریف برسی شد

با اشاره به نشست عصر امروز(یکشنبه) کمیسیون برنامه و وبودجه که با حضور ظریف وزیر امور خارجه و انصاری معاون اقتصادی وی برای بررسی موضوع استرداد ارزهای بلوکه شده کشور در بانک‌های کشورهای مختلف برگزار شده بود، گفت: وزیر امور خارجه در این جلسه با ارائه گزارشی به اقدامات این وزارتخانه در حوزه دیپلماسی اقتصادی اشاره و اعلام کرد که وزارت خارجه و سفارتخانه‌های ما بویژه در شرایط تحریمی باید در حوزه دیپلماسی فعال‌تر عمل کنند، همچنین اقدامات و سیاست‌های ما در این شرایط به نحوی است که بتوانیم اقتصاد کشور بخوبی مدیریت شود.

وی افزود: وزیر خارجه همچنین سوالات و ابهاماتی را که در اذهان مردم نسبت به مسایل سیاست‌ خارجی کشور در حوزه اقتصادی وجود دارد را برای نمایندگان تشریح و در ادامه نمایندگان سوالات خود را در حوزه سیاسی و اقتصاد کشور در حوزه بین‌الملل مطرح کردند. عمده پاسخ‌های وزیر امور خارجه حول این موضوع بود که رفتار کشورهای خارجی براساس منطق اقتصادی است، آنها سود و منافع بلند مدت را به عنوان مبنا در تعاملات خود با کشورهای دیگر قرار می‌دهند. آقای‪ ‬ظریف همچنین اعلام کرد که ما هم با استفاده از ابزارهای خود و عمق مسایل استراتژیک در منطقه  اقتصاد خارجی خود را اداره می‌کنیم.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه