ارسال به دیگران پرینت

گزارش نهایی طرح تامین قیر رایگان فردا در صحن ارائه می‌شود

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تصویب طرح دو فوریتی تامین قیر رایگان در جلسه این کمیسیون گفت که این طرح فردا در صحن علنی مطرح خواهد شد.

گزارش نهایی طرح تامین قیر رایگان فردا در صحن ارائه می‌شود

محمدمهدی مفتح با اشاره به بررسی و تصویب طرح دو فوریتی تامین قیر رایگان در جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) کمیسیون برنامه و بودجه گفت: براساس مصوبه نهایی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قرار شد تا سقف ۴۰۰۰ میلیارد ریال معادل یک میلیون تُن مواد اولیه قیر در اختیار وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های دیگر قرار گیرد و دولت تا پایان آذر ماه موظف به اجرای این مصوبه است.

وی با تشریح نحوه تخصیص قیر رایگان افزود: ۵۰ درصد سهم وزارت راه و شهرسازی برای آسفالت راه‌های فرعی و روستایی، ۲۱ درصد سهم بنیاد مسکن برای معابر و بهسازی روستا‌ها با مشارکت دهیاری‌ها، ۱۷ درصد برای آسفالت معابر شهر‌ها برای شهرداری‌ها از طریق وزارت کشور، ۵ درصد برای نوسازی مدارس و آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، ۳ درصد برای بسیج سازندگی و ۴ درصد برای قیرآبه به عنوان جایگزین مالش پاشی برای بیابان‌زدایی در نظر گرفته شد‪. ‬

مفتح درباره رفع ایراد اصل هفتاد و پنجی طرح تامین قیر رایگان نیز گفت: قرار شد، از محل پیوست شماره ۱ بودجه یعنی بخش طرح‌های عمرانی مصوب در بودجه سال ۹۹، ۴۰۰۰ میلیارد تومان برداشته شود و بر این اساس گزارش نهایی این طرح فردا در صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

منبع : تابناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه