ارسال به دیگران پرینت

کرونا / کرونا۷۰ درصد سود بانک‌های آمریکا را کاهش داد

به دنبال تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا، سود بانک‌های این کشور در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ به میزان ۶۹.۹ درصد معادل ۱۸.۵ میلیارد دلار کاهش یافته است.

کرونا / کرونا۷۰ درصد سود بانک‌های آمریکا را کاهش داد

اداره سپرده گذاری فدرال آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد: تشدید وخاومت فعالیت‌های اقتصادی موجب شد که بانک‌ها بدهی‌های عقب افتاده (وام گیرندگان) را نادیده بگیرند و میلیاردها دلار را برای محافظت در برابر ضررهای آینده کنار بگذارند. 

براساس این گزارش، بیش از نیمی از بانک‌های آمریکا در سه ماه اول سالجاری میلادی از کاهش سود گزارش دادند و ۷.۳ درصد از وام دهندگان نیز سودآور نبودند. 

اولین نظرسنجی دولت آمریکا در مورد تاثیر کرونا بر اقتصاد و صنعت این کشور نشان می‌دهد که بانک‌ها ۳۸.۸ میلیارد دلار برای پوشش خسارات احتمالی وام‌ها در آینده اختصاص داده‌اند که تقریباً ۲۸۰درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. 

همچنین تعداد وام‌هایی که بانک‌ها به عنوان وام عقب افتاده پرداخت می‌کنند، نزدیک به ۱۵ درصد افزایش یافته است که ناشی از افزایش ۸۷ درصدی از بازپرداخت وام‌های تجاری و صنعتی است. 

در گزارش اداره سپرده گذاری فدرال آمریکا آمده است که نرخ وام غیرجاری نسبت به سه ماه قبل ۷.۳ درصد رشد داشته که بیشترین افزایش از سال ۲۰۱۰ است. 

به دنبال گسترش روزانه ویروس کرونا در سراسر جهان، آمریکا با بیش از ۲ میلیون و ۱۸۲ هزار مورد ابتلای قطعی به کرونا بالاترین آمار ابتلا در جهان را دارد. همچنین، تاکنون بیش از ۱۱۸ هزار نفر در این کشور در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

 

 

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه