ارسال به دیگران پرینت

سردرد | دلیل سردرد

سردردی که با هیچی خوب نمیشه نشونه چیه؟! | کمبود کدام ویتامین باعث سردرد و خستگی می‌شود؟

بدن برای ساختن گلبول‌های قرمز خون به ویتامین B۱۲ نیاز دارد. همچنین برای حفظ سلامت سیستم عصبی و تولید DNA وجود این ویتامین ضروری است. از دیگر علائم کمبود ویتامین B۱۲ می‌توان به سردرد ، احساس خستگی و از دست دادن اشتها اشاره کرد.

سردردی که با هیچی خوب نمیشه نشونه چیه؟! | کمبود کدام ویتامین باعث سردرد و خستگی می‌شود؟

کمبود کدام ویتامین باعث سردرد و خستگی می‌شود؟

بدن برای ساختن گلبول‌های قرمز خون به ویتامین B۱۲ نیاز دارد. همچنین برای حفظ سلامت سیستم عصبی و تولید DNA وجود این ویتامین ضروری است. از دیگر علائم کمبود ویتامین B۱۲ می‌توان به  سردرد ، احساس خستگی و از دست دادن اشتها اشاره کرد.

خواب رفتگی پا‌ها می‌تواند نشانه‌ای از کمبود ویتامین B ۱۲ باشد. 

سردرد را برای همیشه درمان کنید | ترفند پزشکی برای رهایی دائم از سردرد

احساس خستگی، بروز زخم‌های دهانی و همچنین افت توان ذهنی از جمله علائم کمبود ویتامین B۱۲ هستند اما درصورتیکه در پاهای خود احساس خواب رفتگی می‌کنید هم احتمالا با خطر کمبود این ویتامین مواجه هستید و این علائم نشان‌دهنده ضرورت گنجاندن خوراکی‌های حاوی این ویتامین به رژیم غذایی روزانه‌تان است.

بدن برای ساختن گلبول‌های قرمز خون به ویتامین B۱۲ نیاز دارد. همچنین برای حفظ سلامت سیستم عصبی و تولید DNA وجود این ویتامین ضروری است. به علاوه بدن برای تولید میلین از این ویتامین استفاده می‌کند. میلین ماده چربی است که اطراف عصب را می‌پوشاند. اما بدون وجود مقدار کافی از این ویتامین، عصب‌ها پوشش حفاظتی خود را از دست می‌دهند و فرد دچار احساس خواب رفتگی می‌شود.

همچنین از دیگر علائم کمبود ویتامین B۱۲ می‌توان به  سردرد ، احساس خستگی و از دست دادن اشتها اشاره کرد.

به گفته محققان، سال‌ها زمان نیاز است تا علائم کمبود ویتامین B۱۲ ظاهر شود و تشخیص آن می‌تواند پیچیده باشد.
آب خوردن می تواند به روش های مختلفی بر سردرد تاثیر بگذارد:

کاهش کم آبی: کم آبی یکی از شایع ترین علل سردرد است.  هنگامی که به اندازه کافی آب نمی نوشید، حجم خون شما کاهش می یابد و این می تواند باعث منقبض شدن رگ های خونی در مغز شما شود و در نتیجه سردرد ایجاد شود. نوشیدن آب به هیدراته شدن بدن شما و افزایش حجم خون کمک می کند که می تواند به تسکین سردرد ناشی از کم آبی کمک کند.

کاهش درد:  آب می تواند به سم زدایی بدن شما و دفع مواد زائد که می توانند باعث التهاب و درد شوند، کمک کند.  همچنین می تواند به عضلات شما کمک کند تا به طور کارآمدتر کار کنند، که می تواند به کاهش تنش و درد مرتبط با سردرد کمک کند.

بهبود عملکرد مغز:  مغز شما برای عملکرد صحیح به آب نیاز دارد.  هنگامی که کم آب هستید، ممکن است دچار مشکلاتی مانند خستگی، سرگیجه و سردرد شوید.  نوشیدن آب به هیدراته شدن مغز شما و کمک به عملکرد بهتر آن کمک می کند.

کاهش مصرف دارو:  نوشیدن آب کافی می تواند به شما کمک کند تا کمتر به داروهای مسکن برای سردرد خود نیاز داشته باشید.

انواع خاصی از سردرد:  برخی تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن آب می تواند به طور خاص برای انواع خاصی از سردرد مانند سردرد میگرنی و سردرد خوشه ای مفید باشد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه