ارسال به دیگران پرینت

فیلم ترسناک | تماشای فیلم ترسناک

چطوری بعد از دیدن فیلم ترسناک، نترسیم | راهکارهای کنترل اضطراب بعد از تماشای فیلم ترسناک

اگر شما هم فیلم ترسناکی را تماشا کرده اید و اکنون دچار نگرانی و اضطراب هستید، نگران نباشید!فیلم را "روز" تماشا کنید.از تماشای فیلم‌ ترسناک به تنهایی خودداری کنید.

چطوری بعد از دیدن فیلم ترسناک، نترسیم | راهکارهای کنترل اضطراب بعد از تماشای فیلم ترسناک

راهکارهای کنترل اضطراب بعد از تماشای فیلم ترسناک

اگر شما هم فیلم ترسناکی را تماشا کرده اید و اکنون دچار نگرانی و اضطراب هستید، نگران نباشید!فیلم را "روز" تماشا کنید.از تماشای فیلم‌ ترسناک به تنهایی خودداری کنید.

بین افراد فیلم بین، برخی تماشای فیلم ترسناک را مانند دیدن یک درام تاریخی یا یک فیلم اکشن دانسته و پس از پایان فیلم، بدون هیچ ترس و اضطرابی در تاریکی اتاق‌های خانه پرسه زده و به راحتی به رختخواب می‌روند. اما برای برخی دیگر، دیدن فیلم ترسناک یعنی به جان خریدن ترس از تاریکی، رفتن به رختخواب و نخوابیدن تا صبح و هزار فکر و خیال تنش زا؛ بنابراین به دنبال راهی برای فرار از ترس خود می‌گردند تا بتوانند آرامش قبل از دیدن فیلم را مجددا به دست آورند.

این 12 فیلم ترسناک برتر شما را دیوانه می کند | بدون هیچ حد و مرزی در نمایش خشونت

اگر شما هم فیلم ترسناکی را تماشا کرده اید و اکنون دچار نگرانی و اضطراب هستید، نگران نباشید! با انجام کار‌هایی مانند تماشای یک برنامه خنده دار یا گوش دادن به موسیقی شاد پس از اتمام فیلم، می‌توانید بر ترس خود غلبه کنید. 

کاهش اضطراب در طول تماشای فیلم

فیلم را "روز" تماشا کنید

1

اگر برایتان مقدور است به جای تماشای فیلم بعد از غروب آفتاب، آن را در طول روز که هوا روشن است، تماشا کنید تا زمانی که زمان خواب فرا می‌رسد، بخاطر فعالیت‌هایی که در طول روز داشته و حواس‌تان را پرت کرده اند، دیگر چیزی از فیلم در ذهن‌تان نماند و راحت‌تر به رختخواب بروید.

از تماشای فیلم‌های ترسناک به تنهایی خودداری کنید

2

اغلب اوقات فیلم‌های ترسناک به دلیل تنها بودن و نداشتن حواس پرتی برایتان ترسناک‌تر جلوه می‌کنند. برای جلوگیری از این امر، همیشه با حداقل یک یا دو نفر فیلم را تماشا کنید. البته هر چه تعدادتان بیشتر باشد از میزان ترس شما هم کاسته می‌شود!.

در طول فیلم با خود یا دیگران صحبت کنید 

3

اگر در حال تماشای فیلم با دیگران هستید، درباره طرح، محیط و شخصیت‌ها با دوستان یا اعضای خانواده خود بحث کنید، مثلا بگویید: "دیدید چقدر آهسته می‌دوید! " یا " چه مدل موی زیبایی"، البته با لحنی طعنه آمیز.

اگر هم خودتان فیلم را تماشا می‌کنید، نظراتی مانند "چقدر احمقانه"، "اصلا واقعی نیست" را در حین پخش فیلم زمزمه کنید. اظهار نظر در مورد فیلم می‌تواند به کاهش استرس و ایجاد احساس آرامش بیشتر شما کمک کند.

در قسمت ترسناک فیلم بخندید 

4

وقتی موسیقی شدید می‌شود و می‌دانید چیزی ترسناک در راه است، بخندید یا یک چیز خنده دار بگویید، حتما این کار را انجام دهید حتی اگر فکر نمی‌کنید این قسمت فیلم خنده دار است. خندیدن تنش را کاهش می‌دهد و لحظات ترسناک را کمتر آسیب زا جلوه می‌دهد.  

جلوه‌های ویژه فیلم را تماشا کنید 

5

اگر ببینید که فیلم چگونه ساخته شده است، اغلب کمتر واقع گرایانه و ترسناک به نظر می‌رسد. اکثر فیلم‌های ترسناک جلوه‌های ویژه و پشت صحنه را ارائه می‌دهند، بنابراین شما می‌توانید با استفاده از پشت صحنه فیلم، به ویژگی‌های خاص داستان و جزئیات شخصیت‌ها دسترسی یافته و مطمئن شوید تمام سکانس‌ها غیرواقعی و براساس تخیل است.  همچنین می‌توانید نقد‌های فیلم را بخوانید تا درک بهتری از فیلم داشته باشید.

آرامش بعد از تماشای فیلم

به خود یادآوری کنید که فیلم واقعی نیست 

6

بار‌ها و بار‌ها با خود تکرار کنید: "این جعلی است" و "من در امان هستم" تا زمانی که آن را باور کنید. این موضوع ممکن است به تکرار و اعتماد به نفس نیاز داشته باشد، اما حتما این کار را انجام بدهید و به خودتان اطمینان دهید که فیلم یک اثر تخیلی است. همچنین می‌توانید گاف‌هایی که در برخی از سکانس‌ها صورت گرفته را یادآوری کرده و این اطمینان را به خود بدهید که اتفاقات همینقدر ساده یا غیر واقعی هستند،  یا حتی ممکن است شخصیت‌های فیلم در زندگی واقعی، غیرواقعی باشند، مانند یک هیولای مرداب یا یک زامبی. این جزئیات می‌تواند شما را متقاعد کند که فیلم ساختگی است.  حتی فیلم‌های ترسناکی که با عنوان «بر اساس یک داستان واقعی» تبلیغ می‌شوند، اغراق‌آمیز و تشدید می‌شوند تا قانع‌کننده‌تر شوند.

تمرینات مختصری را به مدت ۵-۱۰ دقیقه انجام دهید

7

پس از تماشای یک فیلم ترسناک، در حالت "جنگ یا گریز" هستید، در این حالت فقط ورزش می‌تواند به کاهش استرس شما کمک کند. کار‌هایی مانند رقصیدن، دویدن، انجام حرکت‌های پرشی یا مبارزه با بالش را انجام دهید.  بعد از تخلیه مقداری از انرژیتان، احتمالاً احساس تنش و ترس کمتری خواهید داشت. البته از ورزش کردن بیش از حد، قبل از خواب خودداری کنید، چون ممکن است خوابیدن برایتان دشوارتر شود.

ذهن خود را منحرف کنید

8

یک راه آسان برای جلوگیری از ترسیدن این است که حواس خود را پرت کنید. پس از اتمام فیلم ترسناک، فوراً یک فیلم یا برنامه تلویزیونی متفاوت را پخش کنید و مطمئن شوید که موضوعی مثبت با لحنی آرام دارد. به این ترتیب، اگر روی چیز‌های خوب تمرکز کنید، احساس نگرانی و اضطراب نخواهید داشت.  برای مثال، یک مستند کمدی یا الهام بخش را انتخاب کنید.  همچنین می‌توانید کتاب بخوانید، مجله را ورق بزنید یا نقاشی بکشید.  علاوه بر این، روی رویداد‌های مثبت آینده تمرکز کنید تا حواس خود را پرت کنید.  

زمانی را با دوستان یا خانواده بگذرانید 

اگر با دیگران فیلم تماشا کردید، به گذراندن وقت با آن‌ها ادامه دهید. اگر خودتان فیلم را تماشا کردید و بعد از آن ترسیدید، با یکی از دوستان یا اعضای خانواده تماس بگیرید. به عنوان مثال، یک وعده غذایی بپزید، آن‌ها را دعوت کنید و درباره روزتان گپ بزنید یا یک بازی انجام دهید.

آرامش قبل از خواب 

با چراغ شب روشن بخوابید

8

یک چراغ خواب را به پریز نزدیک بالشتتان وصل کنید و قبل از رفتن به رختخواب آن را روشن کنید. به این ترتیب، شما می‌توانید در تاریکی همه چیز را واضح ببینید و اطمینان پیدا کنید که هیچ ارواح یا موجود فرازمینی به سمت شما نمی‌آید. سعی کنید فقط بعد از تماشای فیلم از آن استفاده کنید تا هر بار که به خواب می‌روید به نور شب وابسته نباشید.

موسیقی آرامش بخش پخش کنید

9

پخش یک موسیقی شاد یا بی کلام و آرامش بخش‌ می‌تواند ذهن شما را برای رفتن به رختخواب آماده کند، مخصوصا اگر این موسیقی صدای طبیعت (برخورد امواج در به صخره‌ها یا پرندگان در جنگل) باشد.  همچنین به موسیقی‌هایی که در آن ساز نواخته می‌شود، مانند «لالایی برامز» هم می‌توانید گوش دهید تا خواب را برایتان راحت‌تر کنند.

نفس عمیق بکشید و ذهن خود را آرام کنید

10

اگر می‌توانید بخوابید، اما از ترس بیدار می‌شوید، به خود یادآوری کنید که یک کابوس دیده اید و واقعی نیست. سپس با خود تکرار کنید که احساس ترستان فقط بخاطر دیدن یک فیلم است و شما در امان هستید. این کار را تا زمانی انجام دهید که آن را باور کنید و دوباره بخوابید.  در حالی که این جملات را با خود تکرار می‌کنید، چند نفس عمیق بکشید، این کار به آرام شدن شما سرعت می‌بخشد.

از تنهای خوابیدن اجتناب کنید

11

اگر هر چقدر تلاش می‌کنید نمی‌توانید بخوابید، سعی کنید کنار شخص دیگری بخوابید، با این کار احتمالا احساس بهتری خواهید داشت. مثلا از یک دوست، خویشاوند یا هم اتاقی بپرسید که آیا می‌تواند کنار شما و یا در اتاق شما بخوابد. به این ترتیب، می‌توانید راحت‌تر بخوابید و بدانید که تنها نیستید.

اگر واقعاً می‌ترسید و به نظر می‌رسد هیچ چیز دیگری مؤثر نیست، سعی کنید علاوه بر بالش و پتو، تنقلات و خوراکی هم به رختخوابتان ببرید و آن را به یک مهمانی خواب تبدیل کنید، به این ترتیب در عین فراموش کردن ترس‌های خود، سرگرم هم می‌شوید.

منبع : راهنماتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه