ارسال به دیگران پرینت

مراقبت از مو |‌ مراقبت از مو در برابر کلر

اگه میخوای کلر استخر به موهات آسیب نزنه بخون! | روش مراقبت از مو در برابر کلر آب استخر

یکی از معایب اصلی آب استخر، وجود ماده شیمیایی کلر است که می تواند رنگدانه های مو را دچار تغییر کند و به مرور زمان منجر به خشکی و شکنندگی آنها شود. لازم نیست از رفتن به استخر و شنا کردن خودداری کنید. شما می توانید با رعایت این نکات از موهایتان در برابر آسیب های کلر آب استخر محافظت نمایید.

اگه میخوای کلر استخر به موهات آسیب نزنه بخون! | روش مراقبت از مو در برابر کلر آب استخر

روش مراقبت از مو در برابر کلر آب استخر

 یکی از معایب اصلی آب استخر، وجود ماده شیمیایی کلر است که می تواند رنگدانه های مو را دچار تغییر کند و به مرور زمان منجر به خشکی و شکنندگی آنها شود. لازم نیست از رفتن به استخر و شنا کردن خودداری کنید. شما می توانید با رعایت این نکات از موهایتان در برابر آسیب های کلر آب استخر محافظت نمایید.

شنا کردن یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیاست که به ویژه در روزهای گرم سال می تواند می تواند حس و حال فوق العاده ای را برای ما با ارمغان بیاورد. اما با وجود مزایای بی شمار این فعالیت ورزشی بر سلامتی جسم و روح، شنا کردن در آب استخر معایبی نیز به همراه دارد. یکی از معایب اصلی آب استخر، وجود ماده شیمیایی کلر است که می تواند رنگدانه های مو را دچار تغییر کند و به مرور زمان منجر به خشکی و شکنندگی آنها شود. در واقع کلر موجود در آب استخر روغن‌های طبیعی مو را از بین برده و در نهایت منجر به آسیب رسیدن به موها خواهد شد.

کلر یک ماده تهدید کننده برای موهای بلوند است؛ زیرا از پیوند کلر و مس لایه ای تشکیل می شود که با چسبیدن به پروتئین های مو، منجر به سبز شدن رنگ موها خواهد شد. اگر می خواهید از موهای خود در برابر کلر آب استخر محافظت کنید، لازم نیست از رفتن به استخر و شنا کردن خودداری کنید. شما می توانید با رعایت این نکات از موهایتان در برابر آسیب های کلر آب استخر محافظت نمایید:

1- آبکشی موها قبل و بعد از شنا

حتما شما هم تاکنون از کارکنان استخر شنیده اید که باید پیش از ورود به استخر دوش گرفته شود. این کار در درجه اول به منظور از بین بردن آلودگی و چربی موجود بر روی بدن و موهای شما و جلوگیری از ورود آنها به آب استخر انجام می شود. علاوه بر این، آبکشی موها پیش از ورود به استخر، مقدار زیادی آب جذب تارهای مو شده و میزان کلر جذب شده را به حداقل می رساند. پس از شنا نیز به منظور از بین بردن میزان کلر جذب شده، موهای خود را با آب تمیز و شامپوی مناسب بشویید.

استخر

2- استفاده از محافظ مو

اگر به طور مکرر به استخر می روید، ضروری است که از یک محصول محافظ مو برای مراقبت از موها در برابر اثرات مخرب کلر استفاده کنید. روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و جوجوبا به عنوان یک لایه محافظ برای جلوگیری از جذب مواد شیمیایی به تارهای مو عمل می کنند. توصیه می کنیم برای محافظت هر چه بیشتر تارهای مو در برابر کلر از یک ماسک مو یا نرم کننده مناسب نیز استفاده کنید.

3- استفاده از کلاه شنا

استفاده از کلاه شنا یکی از بهترین راه ها برای محافظت از موها در برابر آسیب کلر است. کلاه به عنوان یک مانع محافظ بین موهای شما و آب استخر عمل می کند و در نهایت از رسیدن کلر به موها جلوگیری می کند.

4- بستن موها

اگر نمی خواهید از کلاه شنا استفاده کنید، موهایتان را شل ببافید و ببندید. بافتن موها همچنین به شما کمک می کند تا در هنگام شنا، موهایتان در اثر ساییدگی با آب استخر یا تماس با کش کمتر آسیب ببینند. موهایتان را به حالتی ببندید که در تمام طول روز ماندگار باشد. توصیه می کنیم از یک محصول محافظت کننده نیز برای جلوگیری از آسیب کلر بر روی موهایتان استفاده کنید.

5- استفاده از اسپری شنا

اگر موهای بلوند و روشن دارید و نگران تاثیر آب کلر بر رنگ موهایتان هستید، می توانید از اسپری شنا برای جلوگیری از نفوذ کلر به تارهای مو و محافظت از موها در برابر کلر آب استخر استفاده کنید.

6- استفاده از شامپوی ملایم

بدون توجه به نوع مو، پس از استخر از یک شامپوی ملایم بدون سولفات و نرم کننده استفاده کنید. این شامپوها به شستشوی باقی مانده کلر از روی موهای شما کمک می کنند و آسیب کمتری نیز به موها می رسانند.

7- شنا در استخرهای روباز

در استخرهای روباز گاز کلر موجود در آب سریع تر تبخیر می شود و در نهایت میزان کلر کمتری به پوست و موی شما جذب خواهد شد. بنابراین سعی کنید برای شنا کردن به استخرهای روباز بروید.

استخر

8- رعایت روال مراقبت از مو پس از شنا

همانطور که گفته شد، دوش گرفتن پس از شنا به حذف کلر باقی مانده از روی موها کمک می کند. اگر به طور منظم شنا می کنید، علاوه بر روتین های معمول مانند شستشوی لباس و عینک شنا، باید یک روتین مناسب برای مراقبت از موهای خود نیز داشته باشید: موهای خود را با آب تمیز بشویید و از یک شامپو و نرم کننده مناسب استفاده کنید. سپس اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شوند. بهتر است از سشوار استفاده نکنید. زیرا ممکن است موهایتان بیش از حد خشک شوند. اگر موهایتان نیاز به خشک کردن بیشتر دارد، با استفاده از یک حوله میکروفایبر آب اضافی موها را بگیرید. موهایتان را به آرامی شانه کنید و گره های آن را از بین ببرید.

منبع : راهنماتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه