ارسال به دیگران پرینت

شامی نخودچی

ناهار شامی نخودچی درست کن، محشر میشه | طرز تهیه شامی نخودچی به روش محلی

شامی نخودچی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و متفاوت است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی نخودچی در ادامه با سایت 55آنلاین همراه باشید.

ناهار شامی نخودچی درست کن، محشر میشه | طرز تهیه شامی نخودچی به روش محلی

طرز تهیه شامی نخودچی به روش محلی

شامی نخودچی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و متفاوت است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی نخودچی در ادامه با سایت 55آنلاین همراه باشید.

خیار شور رو به این روش درست کن خیلی ترد میشه | طرز تهیه خیار شور بازاری + نکات خاص

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
آرد نخودچی ۱ لیوان سرخالی
پیاز ۱ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی
مواد لازم برای سس شامی
پیاز ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه شامی نخودچی

مرحله اول

برای تهیه شامی نخودچی خوشمزه در ابتدای کار گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون یک کاسه بزرگ می ریزیم و به مدت ۵ دقیقه با دست ورز می دهیم تا گوشت چرخ کرده کاملا منسجم و چسبناک شود.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود. در ادامه پیاز را به همراه آرد نخودچی و تخم مرغ به کاسه اضافه می کنیم و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله سوم

در ادامه روی کاسه را با سلفون پوشانده و به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار داده و اجازه می دهیم تا مایه شامی استراحت کند. در ادامه به سراغ درست کردن سس شامی می رویم برای این منظور پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را درون یک تابه مناسب ریخته و به همراه مقداری روغن مایع روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

زمانی که بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفت و کاملا سرخ شد، مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه می افزاییم. حالا ۲ لیوان آب جوش به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس حل شده و اجازه می دهیم بجوشد.

مرحله ششم

پس از استراحت مایه شامی، کاسه را از یخچال خارج کرده و یک تابه مناسب روی حرارت متوسط گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. حالا به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه شامی جدا می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه شامی را درون دست به دلخواه فرم داده و درون تابه می چینیم و کاملا سرخ می کنیم. زمانی که یک طرف شامی ها کاملا سرخ شد، آنها را بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آنها نیز کاملا سرخ شود.

مرحله هشتم

در این مرحله شامی های سرخ شده را درون تابه حاوی سس در حال جوش گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون سس بمانند تا مزه ها به خوبی با هم ترکیب شوند و سس به خورد شامی ها برود.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم، سپس شامی ها را از تابه خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت مقداری از سس روی شامی ها ریخته و به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

 

منبع : پانامگ
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۳۶ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه