ارسال به دیگران پرینت

مینی پیتزا

برای مهمونیات مینی پیتزا درست کن، خیلی ساده است | طرز تهیه مینی پیتزا به روش فست فودی ها

مینی پیتزا یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و لذیذ است که طرفداران زیادی دارد، این پیش غذای خوش طعم برای پذیرایی بسیار شیک و مناسب است، مینی پیتزا را می‌توانید خیلی راحت، با روش‌های مختلف و مواد متنوع آماده و درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه مینی پیتزا در ادامه با سایت55 آنلاین همراه باشید.

برای مهمونیات مینی پیتزا درست کن، خیلی ساده است | طرز تهیه مینی پیتزا به روش فست فودی ها

 طرز تهیه مینی پیتزا به روش فست فودی ها 

مینی پیتزا یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و لذیذ است که طرفداران زیادی دارد، این پیش غذای خوش طعم برای پذیرایی بسیار شیک و مناسب است، مینی پیتزا را می‌توانید خیلی راحت، با روش‌های مختلف و مواد متنوع آماده و درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه مینی پیتزا در ادامه با سایت55 آنلاین همراه باشید.

این پیتزای متفاوت با سیب زمینی درست میشه و بچه‌ها عاشقش میشن! | طرز تهیه پیتزا سیب زمینی فوری + ویدئو

مواد لازم برای خمیر مقدار مواد
آب ولرم ۱۸۰ گرم معادل ۱ پیمانه سر خالی
مایه خمیر ۷ گرم معادل ۱ و ۲/۱ قاشق چای خوری
شکر ۱۰ گرم معادل ۱ قاشق سوپ خوری
آرد ۳۰۰ گرم معادل ۲ پیمانه و ۴ قاشق سوپ خوری
نمک ۱ قاشق چای خوری
پودر سیر ۴/۱ قاشق چای خوری
پاپریکا ۴/۱ قاشف چای خوری
روغن مایع ۵۰ گرم معادل ۴/۱ پیمانه
مواد لازم برای رومال مقدار مواد
زرده تخم مرغ ۱ عدد
ماست ۱ قاشق چای خوری
زعفران به مقدار لازم
مواد لازم برای قسمت میانی پیتزا مقدار مواد
پنیر پیتزا به مقدار لازم
سوسیس ۴ عدد
قارچ ۵ عدد
فلفل دلمه رنگی ۲ قاشق سوپ خوری
ذرت ۱ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه مینی پیتزا

مرحله ۱: آماده‌سازی مایه خمیر

ابتدا برای آماده کردن مایه خمیر نصف مقدار آب ولرم را داخل یک ظرف کوچک بریزید سپس مایه خمیر را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند بعد مقداری شکر را به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله ۲: استراحت دادن به مایه خمیر

بعد از این که مخلوط کاملاً یکدست شد روی ظرف را بپوشانید و آن را کنار بگذارید تقریباً بعد از ۱۰ دقیقه مایه خمیر عمل می‌آید و در کناره‌های مخلوط حباب‌هایی ایجاد می‌شود که نشان دهنده این است که خمیر مایه سالم است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

مرحله ۳: آماده‌سازی و ترکیب آرد

سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود بعد آرد را داخل یک ظرف بریزید، کمی نمک به آن اضافه کنید، کاملاً با هم ترکیب کنید سپس ادویه‌ها را که شامل پودر سیر و مقداری پاپریکا است روی آرد بریزید و هم بزنید.

مرحله ۴: اضافه کردن روغن و مایه خمیر

وقتی همه مواد خشک با هم ترکیب شده‌اند سپس مقداری روغن مایع را به مواد اضافه کنید، خوب با هم ترکیب کنید تا روغن به خورد آرد برود، سپس مایه خمیر عمل آمده را به ترکیب مواد اضافه کنید، هم بزنید تا مایه خمیر با بقیه مواد مخلوط شود.

مرحله ۵: ورز دادن خمیر و اضافه کردن آب

مخلوط را خوب ورز دهید تا همه مواد کاملاً با هم ترکیب شوند سپس نصف باقی‌مانده آب را به مخلوط مواد اضافه کنید، دوباره حسابی ورز دهید تا خمیر جمع شود برای ورز دادن خمیر می‌توانید از دستگاه خمیرزن استفاده کنید و یا این که با دست ورز دهید.

مرحله ۶: نهایی کردن بافت خمیر

خمیر را تا جایی ورز دهید که بافت آن کاملاً یکدست، صاف، نرم و لطیف شود به طوری که خمیر به دست نچسبد سپس داخل یک ظرف و سطح خمیر را چرب کنید، بعد خمیر را داخل آن قرار دهید و روی ظرف را با پارچه یا نایلون بپوشانید.

مرحله ۷: استراحت دادن به خمیر

سپس اجازه دهید تا خمیر به مدت یک ساعت و نیم در دمای محیط استراحت کند و حجم آن زیاد شود بعد از این مدت روی خمیر را بردارید، با فشار انگشت روی آن پف آن را بگیرید سپس خمیر را کمی ورز دهید و روی یک سطح صاف قرار دهید.

مرحله ۸: تقسیم و آماده‌سازی خمیر برای پیتزا

بعد از آن خمیر را به ۸ قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را ورز دهید، به شکل چانه درآورید بعد از این که همه چانه‌ها را آماده کردید داخل سینی فر را با کمی روغن یا کره چرب کنید، سپس چانه‌های آماده شده را با فاصله داخل سینی فر بچینید.

مرحله ۹: استراحت دوباره و فرم دادن به خمیرها

سپس دوباره روی خمیرها را با پارچه بپوشانید و اجازه دهید تا در دمای محیط به مدت نیم ساعت استراحت کنند، پف کنند و حجم آن‌ها تقریباً دو برابر شود بعد از این مدت روی خمیرها را بردارید، با فشار ته لیوان روی خمیرها وسط آن‌ها را گود کنید.

مرحله ۱۰: اضافه کردن سس گوجه فرنگی و پنیر پیتزا

بعد با چنگال وسط خمیرها را سوراخ سوراخ کنید سپس مقداری سس گوجه فرنگی داخل قسمت گود خمیرها بریزید، کاملا پخش کنید تا سطح آن با سس پوشانده شود بعد مقداری پنیر پیتزا روی سس بریزید، پنیر پیتزا را روی خمیر کاملا پخش کنید.

مرحله ۱۱: اضافه کردن سوسیس یا کالباس

مقدار پنیر به سلیقه خودتان بستگی دارد و هرچه مقدار آن بیشتر باشد، در نهایت پیتزا کش‌دارتر می‌شود، سپس به دلخواه خودتان مقداری سوسیس یا کالباس را در اندازه‌های کوچک خرد کنید، بعد مقداری از آن‌ها روی پنیر پیتزا بریزید و پخش کنید.

مرحله ۱۲: اضافه کردن پنیر و فلفل دلمه‌ای

بعد دوباره مقداری پنیر پیتزا روی سوسیس‌های خرد شده بریزید، حالا فلفل دلمه‌ای را تمیز بشورید، خشک کنید، در اندازه‌های کوچک خرد کنید سپس روی پنیر پیتزا بریزید، بهتر است از دو رنگ فلفل دلمه استفاده کنید تا بعد از پخت جذاب‌تر شود.

مرحله ۱۳: اضافه کردن ذرت و سایر مواد

سپس مقداری ذرت پخته شده هم روی مواد بریزید، پخش کنید، می‌توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید که از قبل پخته شده و نرم است یا اگر کنسرو ذرت در دسترس نیست می‌توانید مقداری ذرت را با آب بپزید، بعد از آن برای پیتزا استفاده کنید.

مرحله ۱۴: تزئین با قارچ و سوسیس

بعد یک برش حلقه‌ای سوسیس یا کمی کالباس را روی مواد قرار دهید سپس مقداری قارچ را تمیز بشورید، خرابی‌های آن‌ها را بگیرید، سپس به شکل حلقه‌ای برش بزنید، چند برش از قارچ‌ها را روی مواد پیتزا بچینید و روی مواد را با آن را تزئین کنید.

مرحله ۱۵: مخلوط زرده تخم مرغ و ماست

سپس یک زرده تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید، با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود، وقتی بافت آن یکدست شد بعد مقداری ماست که بهتر است سفت باشد را به آن اضافه کنید خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۱۶: رومال کردن لبه‌های خمیر

بعد به دلخواه و با سلیقه خودتان مقداری زعفران به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند، طوری که رنگ، عطر و طعم زعفران به خورد مخلوط برود و بافت آن یکدست شود، سپس با فرچه روی لبه‌های خمیر‌ها را با آن رومال کنید.

مرحله ۱۷: پخت مینی پیتزاها در فر

سپس سینی را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید، دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، اجازه دهید تا مینی پیتزاها به مدت ۲۰ دقیقه در فر بپزند و لبه‌های خمیرها طلایی رنگ شود، مواد داخل پیتزا باید خوب بپزند.

مرحله ۱۸: سرو و تزئین نهایی مینی پیتزاها

بعد از این مدت سینی را از فر بیرون بیاورید، در دمای محیط قرار دهید تا حرارت اولیه آن کم شود، بعد مینی پیتزاها را به آرامی از سینی جدا کنید و در ظرف دیگری قرار دهید سپس با سلیقه خودتان روی آن‌ها را با سس کچاب یا گوجه فرنگی تزئین کنید. در آخر مینی پیتزا را به عنوان یک پیش‌ غذای خوش طعم یا یک وعده ساده همراه با دورچین برای پذیرایی سرو کنید.

 

منبع : پانامگ
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱۵۳ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه