ارسال به دیگران پرینت

پیتزا | مینی پیتزا

با این روش یه پیتزا خوشمزه درست کن! | طرز تهیه مینی پیتزا +ویدئو

برای اطلاع از طرز تهیه مینی پیتزا در ادامه این خبر باما همراه باشید.

با این روش یه پیتزا خوشمزه درست کن! | طرز تهیه مینی پیتزا +ویدئو

 طرز تهیه مینی پیتزا 

برای اطلاع از طرز تهیه مینی پیتزا در ادامه این خبر باما همراه باشید.

تاریخچه پیتزا به دوران باستان باز می گردد، زمانی که فرهنگ های مختلف باستانی شروع به درست کردن نان های مسطح کردند که روی آنها را مواد خوراکی پوشانده بودند. از فوچا می توان به عنوان غذایی یاد کرد که قبل از پیتزا احتمالاً رواج داشته و نوعی پیتزای اولیه بوده است. فوچا متشکل از نانی مسطح است که رومیان به آن پانیس فوکاکیوس (به لاتین: Panis focacius ) می گفتند و روی آن را با مواد خوراکی می پوشاندند.

اولین اشاره به پیتزا به عنوان غذا در انه‌اید (حدود ۱۹ سال قبل از میلاد) رخ داده است، هنگامی که سلنو، ملکه هارپی، پیش‌بینی می کند که تروجان‌ها تا زمانی که مجبور نشوند از گرسنگی میز غذای خود را بخورند، صلح نمی‌کنند.

در یونان باستان، افراد یک نان مسطح و پهن شده به‌نام پلاکوس درست می‌کردند با موادی مانند گیاهان، پیاز، پنیر و سیر طعم‌دار می‌شده‌است.

در قرن ششم قبل از میلاد سربازان شاهنشاهی هخامنشی سپرشان را روی آتش گذاشته و بعد خمیری روی آن می‌گذاشتند و مواد غذایی مختلفی مانند خرما و پنیر را روی آن می‌ریختند و می‌خوردند.

پیتزا به شکل مدرن، در ابتدا در ظرف‌هایی در ناپولی در قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ میلادی طبخ می‌شد. در آن زمان، پیتزا با مواد اولیه ساده‌ای مانند گوجه فرنگی، پنیر موزارلا و ریحان درست می‌شد.

در سال ۱۸۸۹، رافائل اسپوزیتو، یک پیتزاپز ناپلی، پیتزایی برای پادشاه ایتالیا، امبرتو اول و ملکه مارگریتا، درست کرد. این پیتزا با رنگ های قرمز (گوجه فرنگی)، سفید (پنیر موزارلا) و سبز (ریحان) شبیه پرچم ایتالیا بود. این پیتزا به نام پیتزا مارگریتا معروف شد و به سرعت محبوبیت پیدا کرد.

پیتزا در اوایل قرن ۲۰ میلادی به آمریکا معرفی شد و به سرعت به یکی از غذاهای محبوب در این کشور تبدیل شد. در سال ۱۹۵۰، شرکت پیتزا هات اولین پیتزای منجمد را تولید کرد. این امر باعث شد که پیتزا به یک غذای سریع و آسان تبدیل شود و محبوبیت آن در سراسر جهان افزایش یافت.

امروزه پیتزا یکی از محبوب ترین غذاهای جهان است. پیتزا را می توان با انواع مواد اولیه مختلف تهیه کرد و در سراسر جهان سرو می شود.

پیتزا در ایران

پیتزا در ایران در دهه ۱۳۳۰ شمسی توسط مهاجران ایتالیایی به ایران معرفی شد. اولین پیتزافروشی در ایران در سال ۱۳۳۶ در تهران افتتاح شد. پیتزا در ایران به سرعت محبوب شد و امروزه یکی از غذاهای محبوب در این کشور است.

انواع پیتزا

پیتزا را می توان با انواع مواد اولیه مختلف تهیه کرد. برخی از انواع محبوب پیتزا عبارتند از:

  • پیتزا مارگریتا: این پیتزا با گوجه فرنگی، پنیر موزارلا و ریحان درست می شود.
  • پیتزا پپرونی: این پیتزا با پنیر موزارلا، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و پپرونی درست می شود.
  • پیتزا هات داگ: این پیتزا با پنیر موزارلا، گوجه فرنگی، هات داگ و سس کچاپ درست می شود.
  • پیتزا سبزیجات: این پیتزا با پنیر موزارلا، گوجه فرنگی و انواع سبزیجات مانند قارچ، فلفل دلمه ای، زیتون، پیاز و غیره درست می شود.
  • پیتزا گوشت: این پیتزا با پنیر موزارلا، گوجه فرنگی و انواع گوشت مانند مرغ، گوشت گاو و غیره درست می شود.

پیتزا در فرهنگ عامه

پیتزا در فرهنگ عامه به عنوان یک غذای محبوب و خوشمزه شناخته می شود. پیتزا در فیلم ها، سریال ها، کتاب ها و غیره به عنوان یک غذای نمادین ظاهر می شود.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه