ارسال به دیگران پرینت

خودکشی | خودکشی زنان در آمریکا

آمار بالای خودکشی در زنان و دختران امریکایی | چه چیزی موجب افزایش ناامیدی شده است؟

خشونت علیه زنان منجر به افزایش ناامیدی و افکار خودکشی در میان دختران و زنان جوان آمریکایی شده است

آمار بالای خودکشی در زنان و دختران امریکایی | چه چیزی موجب افزایش ناامیدی شده است؟

خشونت علیه زنان منجر به افزایش ناامیدی و افکار خودکشی در میان دختران و زنان جوان آمریکایی شده است

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) در گزارش جدیدی اعلام کرد که حملات جنسی و سایر تجربیات آسیب‌زا، منجر به سطح بی سابقه‌ای از ناامیدی و افکار خودکشی در میان دختران و زنان جوان آمریکایی شده است.

بازیگر معروف سینما خودکشی کرد

بر اساس این گزارش، تقریباً از هر 5 دختر نوجوان 3 نفر (57٪) گفتند که احساس "مداوم غمگینی یا ناامیدی" دارند. این بالاترین نرخ در یک دهه گذشته است.

همچنین 30٪ دختران نوجوان آمریکایی هم گفتند که به طور جدی به خودکشی فکر کرده‌اند، آمار تکان‌دهنده‌ای که در 10 سال گذشته نزدیک به 60٪ افزایش یافته است.

به طور کلی بیشتر از 40% از پسران و دختران نوجوان اعلام کرده‌اند که در یک سال گذشته به قدری احساس غمگینی یا ناامیدی کرده‌اند که حداقل به مدت دو هفته قادر به انجام فعالیت‌های منظم خود مانند تکالیف مدرسه یا ورزش نبوده‌اند.

محققان CDC دریافتند که دختران به مراتب بیشتر از پسران چنین احساساتی را گزارش کرده‌اند.

کاتلین اتیر، مدیر بخش سلامت نوجوانان و مدارس CDC می‌گوید: "دختران نوجوان ما از موج گسترده خشونت و آسیب رنج می‌برند و این موضوع بر سلامت روان آنها تأثیر گذاشته است."

وی افزود: "این یافته‌ها هشداری جدی برای ماست که باید اقدامات بیشتری برای حمایت از دختران نوجوان و زنان جوان در برابر خشونت و آسیب انجام دهیم.

نظرسنجی سالانه سلامت روان دانش‌آموزان دبیرستانی ایالات متحده که به مدت سه دهه انجام می‌شود، نتایج نگران‌کننده‌ای را در مورد وضعیت سلامت روانی نوجوانان آمریکایی نشان می‌دهد.

بر اساس این نظرسنجی، دانش‌آموزان غیردگرجنسگرا و نوجوانانی که ارتباطات جنسی آزاد و همجنس داشته‌اند، بیشتر از همسالان خود دچار آسیب‌های سلامت روانی شده‌اند.

حداقل 52% از نوجوانانی که خود را همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا یا کوئسشنینگ معرفی کردند، گفتند که با سلامت روانی دست و پنجه نرم می‌کنند. این رقم در مقایسه با 42% از نوجوانان دگرجنسگرا، بسیار بیشتر است.

این آمار نشان می‌دهد که دانش‌آموزان غیردگرجنسگرا در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و خودکشی قرار دارند.

در مجموع، حدود 22% نوجوانان آمریکایی در سال 2021 به طور جدی به خودشی فکر کرده‌اند. این رقم در میان دختران نوجوان بسیار بیشتر است و به 29% می‌رسد.

یکی از دلایل این بحران می‌تواند به رفتارهای خشونت‌آمیز نسبت به دختران و آسیب‌پذیری بیشتر آنها مربوط باشد.

دریانا کوچ چند روز بعد از این اتفاق و انتشار فیلم توهین به او،  خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داد.

خشونت و آزادی جنسی عامل مهم در افزایش خودکشی دختران آمریکایی

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) در عین حال اعلام کرده است خشونت جنسی به شدت در میان دختران و زنان جوان افزایش پیدا کرده است، به طوری که از هر 5 نفر یک نفر گفته که طی یک سال گذشته این اتفاق وحشتناک را تجربه کرده است. 14% از دختران این آمار هم گفته‌اند مجبور به رابطه جنسی شده‌اند.

کاتلین اتیر، مدیر بخش سلامت نوجوانان و مدارس CDC در این باره می‌گوید: به ازای هر 10 دختر نوجوانی که می‌شناسید، حداقل یکی از آنها، و احتمالاً بیشتر، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

نکته قابل توجه اینکه برخی رسانه‌های ایالات متحده آمریکا در حالی آمار تکان‌دهنده و وحشتناک از اوضاع وخیم سلامت روانی نوجوانان و به خصوص دختران جوان و زنان خود را اعلام می‌کنند که سعی در آزادی جنسی علیه نسل بشر دارند؛ تلاشی که دولتمردان و مردم آنها را در منجلاب فساد و تباهی کشانده و همچنان کورکورانه کوششی برای تیشه زدن بر ریشه نسل جوان خود دارند.

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه