ارسال به دیگران پرینت

باسلوق ژله ای | طرز تهیه باسلوق ژله ای

برای شب یلدا این باسلوق ژله ای رو از دست نده! | طرز تهیه باسلوق ژله ای رنگی +ویدئو

باسلوق ژله ای یک دسر خوشمزه و آسان است که ترکیبی از باسلوق سنتی و ژله است. این دسر از نشاسته، شکر، آب، پودر ژله، و روغن مایع تهیه می شود.برای تهیه باسلوق ژله ای، نشاسته، شکر، آب، و پودر ژله را در یک قابلمه بریزید و خوب مخلوط کنید تا دانه های نشاسته باز شوند.

برای شب یلدا این باسلوق ژله ای رو از دست نده! | طرز تهیه باسلوق ژله ای رنگی +ویدئو

 طرز تهیه باسلوق ژله ای رنگی 

 

باسلوق ژله ای یک دسر خوشمزه و آسان است که ترکیبی از باسلوق سنتی و ژله است. این دسر از نشاسته، شکر، آب، پودر ژله، و روغن مایع تهیه می شود.
برای تهیه باسلوق ژله ای، نشاسته، شکر، آب، و پودر ژله را در یک قابلمه بریزید و خوب مخلوط کنید تا دانه های نشاسته باز شوند. سپس، قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید و مدام هم بزنید تا مایه کم کم غلیظ شود.
حرارت باید کم باشد و پخت باسلوق طولانی مدت باشد تا خامی نشاسته گرفته شود. وقتی مایه به غلظت رسید (حدود ۴۵ دقیقه)، روغن مایع را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مایه باید به حدی غلیظ شود که رد قاشق کف ظرف بماند.
مایه را تا گرم است داخل قیف بریزید. داخل یک ظرف که از نشاسته ذرت یا پودر نارگیل پر کرده اید، حفره ایجاد کنید. می توانید با تخم مرغ حفره ایجاد کنید. با مایه باسلوق حفره ها را پر کنید. کمی در فریزر قرار دهید تا خوب منسجم شوند. سپس، به راحتی جدا کنید و از مایه باقی مانده استفاده کنید.
باسلوق ژله ای را می توانید در رنگ های مختلف و با طعم های مختلف تهیه کنید. برای این کار، می توانید از ژله های آماده با طعم های مختلف استفاده کنید.

این دسر از مواد ساده‌ای مانند نشاسته، شکر، آب، پودر ژله، و روغن مایع تهیه می‌شود.

طرز تهیه:

۱. نشاسته، شکر، آب، و پودر ژله را در یک قابلمه بریزید و خوب مخلوط کنید تا دانه‌های نشاسته باز شوند. سپس، قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید و مدام هم بزنید تا مایه کم‌کم غلیظ شود.

حرارت باید کم باشد و پخت باسلوق طولانی مدت باشد تا خامی نشاسته گرفته شود.

۲. وقتی مایه به غلظت رسید (حدود ۴۵ دقیقه)، روغن مایع را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مایه باید به حدی غلیظ شود که رد قاشق کف ظرف بماند.

۳. مایه را تا گرم است داخل قیف بریزید. داخل یک ظرف که از نشاسته ذرت یا پودر نارگیل پر کرده‌اید، حفره ایجاد کنید. می‌توانید با تخم مرغ حفره ایجاد کنید. با مایه باسلوق حفره‌ها را پر کنید. کمی در فریزر قرار دهید تا خوب منسجم شوند. سپس، به راحتی جدا کنید و از مایه باقی‌مانده استفاده کنید.

۴. باسلوق ژله‌ای را می‌توانید در رنگ‌های مختلف و با طعم‌های مختلف تهیه کنید. برای این کار، می‌توانید از ژله‌های آماده با طعم‌های مختلف استفاده کنید.

نکات:

برای اینکه باسلوق ژله‌ای شما خوشمزه‌تر شود، می‌توانید به مایه آن یکی دو قاشق گلاب اضافه کنید. اگر پودر نارگیل یا نشاسته ذرت نداشتید، کف ظرف پلاستیک فریزر بکشید و کمی چرب کنید. سپس، مایه را یک تکه داخل ظرف بریزید. بعد از بستن، روی سطحی که نشاسته پاشیده‌اید، برش بزنید.
غلظت نهایی مایه در انتهای فیلم مشخص است. خیلی هم سفت برندارید چون هر چقدر بمونن سفت‌تر میشن.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه