خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

ترشی نازخاتون | درست کردن ترشی نازخاتون

اگه دنبال ترشی فوری هستی پیشنهادم ترشی نازخاتون هست! | ترفند درست کردن ترشی نازخاتون +ویدئو

ترشی نازخاتون یک ترشی خوشمزه و فوری است که اصالتاً متعلق به شمال ایران است. این ترشی از ترکیب بادمجان، سبزی معطر، سیر، نمک، فلفل و سرکه تهیه می‌شود.برای تهیه ترشی نازخاتون، ابتدا بادمجان‌ها را می‌شوییم و خشک می‌کنیم. سپس آنها را روی شعله گاز قرار می‌دهیم تا کباب شوند. پس از کباب شدن، بادمجان‌ها را چند دقیقه‌ای در پلاستیک فریزر قرار می‌دهیم تا پوستشان نرم شود. سپس پوست بادمجان‌ها را جدا می‌کنیم و خرد می‌کنیم. سبزی معطر را نیز خرد می‌کنیم و به بادمجان‌ها اضافه می‌کنیم. سیر را رنده می‌کنیم و به همراه نمک و فلفل به مخلوط بادمجان و سبزی معطر اضافه می‌کنیم. در نهایت، سرکه را قاشق قاشق اضافه می‌کنیم تا ترشی به طعم دلخواه ما برسد.

اگه دنبال ترشی فوری هستی پیشنهادم ترشی نازخاتون هست! | ترفند درست کردن ترشی نازخاتون +ویدئو

ترفند درست کردن ترشی نازخاتون

 

ترشی نازخاتون یک ترشی خوشمزه و فوری است که اصالتاً متعلق به شمال ایران است. این ترشی از ترکیب بادمجان، سبزی معطر، سیر، نمک، فلفل و سرکه تهیه می‌شود.

برای تهیه ترشی نازخاتون، ابتدا بادمجان‌ها را می‌شوییم و خشک می‌کنیم. سپس آنها را روی شعله گاز قرار می‌دهیم تا کباب شوند. پس از کباب شدن، بادمجان‌ها را چند دقیقه‌ای در پلاستیک فریزر قرار می‌دهیم تا پوستشان نرم شود. سپس پوست بادمجان‌ها را جدا می‌کنیم و خرد می‌کنیم. سبزی معطر را نیز خرد می‌کنیم و به بادمجان‌ها اضافه می‌کنیم. سیر را رنده می‌کنیم و به همراه نمک و فلفل به مخلوط بادمجان و سبزی معطر اضافه می‌کنیم. در نهایت، سرکه را قاشق قاشق اضافه می‌کنیم تا ترشی به طعم دلخواه ما برسد.

ترشی نازخاتون نیازی به رسیدن ندارد و می‌توانید بلافاصله پس از تهیه آن را سرو کنید. این ترشی را می‌توان با انواع غذاها سرو کرد.

مواد لازم:

* بادمجان: ۱ کیلوگرم

* سیر: ۳ حبه

* سبزی معطر (ریحون، نعنا)

* نمک: نصف قاشق چایخوری

* فلفل سبز یا قرمز: به مقدار دلخواه

* آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری

* سرکه: ۱ لیوان

طرز تهیه:

۱. بادمجان‌ها را بشویید و خشک کنید. سپس روی شعله گاز قرار دهید تا کباب شوند.

۲. پس از کباب شدن، بادمجان‌ها را چند دقیقه‌ای در پلاستیک فریزر قرار دهید تا پوستشان نرم شود.

۳. پوست بادمجان‌ها را جدا کنید و خرد کنید. سپس با چاقو به صورت ساطوری خرد کنید.

۴. سبزی معطر را خرد کنید و به بادمجان‌ها اضافه کنید.

۵. نمک و فلفل را اضافه کنید.

۶. ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید.

۷. سرکه را قاشق قاشق اضافه کنید تا ترشی به طعم دلخواه شما برسد.

۸. ترشی را سرو کنید.

ترشی نازخاتون نیازی به رسیدن ندارد و می‌توانید بلافاصله پس از تهیه آن را سرو کنید. می‌توانید از سبزیجات خشک نیز استفاده کنید. می‌توانید از آبغوره به جای آبلیمو استفاده کنید.

 بادمجان ها را به خوبی کباب کنید. بادمجان های کباب شده باید نرم و له شده باشند. اگر بادمجان ها به خوبی کباب نشوند، ترشی شما طعم خوبی نخواهد داشت.سبزیجات معطر را به خوبی خرد کنید. سبزیجات معطر ترشی نازخاتون شامل نعنا، ترخون، جعفری و ریحان است. این سبزیجات را به خوبی خرد کنید تا ترشی شما ظاهری زیباتر داشته باشد. از ادویه جات مناسب استفاده کنید. ادویه جات ترشی نازخاتون شامل نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، گلپر و سیر است. مقدار ادویه جات را به سلیقه خود تنظیم کنید. ترشی را در ظرف مناسب نگهداری کنید. برای نگهداری ترشی نازخاتون از ظرفی استفاده کنید که کاملاً درب آن بسته شود. این کار باعث می شود که ترشی شما طعم خود را حفظ کند.

 می توانید به ترشی نازخاتون هویج، پیازچه یا سیر ترشی نیز اضافه کنید.برای اینکه ترشی شما زودتر آماده شود، می توانید از سرکه نیز استفاده کنید. اگر دوست دارید ترشی شما تندتر باشد، می توانید مقدار فلفل سیاه را بیشتر کنید

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه