ارسال به دیگران پرینت

خواص نان و پنیر | خواص نان و پنیر و سبزی

اگه بدونی این صبحونه چه خاصیتی داره دست رد بهش نمیزنی! | خواص نان و پنیر و سبزی

صبحانه مهم ترین وعده غذایی روز است علی الخصوص که نان و پنیر باشد. اصلا از خواص نان و پنیر خبر دارید؟ در ادامه برای اطلاع از خواص نان و پنیر با ما همراه باشید.

اگه بدونی این صبحونه چه خاصیتی داره دست رد بهش نمیزنی! | خواص نان و پنیر و سبزی

 خواص نان و پنیر و سبزی

صبحانه مهم ترین وعده غذایی روز است علی الخصوص که نان و پنیر باشد. اصلا از خواص نان و پنیر خبر دارید؟ در ادامه برای اطلاع از خواص نان و پنیر با ما همراه باشید.

نان و پنیر خوراکی است که در سفره اکثر ایرانی‌ها وجود دارد. معمولا این خوراک را با چاشنی‌هایی مثل انگور، خرما، گردو، سبزی و خیار و گوجه، به عنوان صبحانه، عصرانه و حتی شام میل می‌کنند. جالب است بدانید که لقمه نان و پنیر و سبزی که یک لقمه حاضری و ساده است دارای ویتامین‌های A و C و D و K و E و گروه ویتامین‌های B، امگا ۳، پروتئین، کلسیم، فسفر، مس، آهن، منیزیم، روی، پتاسیم، فولات، قند، کربوهیدرات و اسیدفولیک است.

بهترین زمان مصرف خوراک نان و پنیر و سبزی

بهترین زمان مصرف خوراک نان و پنیر و سبزی، در عصر و شب است. چرا که جذب ویتامین‌های سبزی و پنیر در عصر و شب بهتر صورت می‌گیرد.

نان و پنیر و چاشنی‌های آن

برای جذب کلسیم موجود در پنیر، نیاز به پروتئین و ویتامین D است. بنابراین بهتر است نان و پنیر را با چاشنی گردو که حاوی پروتئین و فسفر است و همچنین خرما که سرشار از ویتامین D است، مصرف کرد. همچنین استفاده از سبزی‌هایی مانند نعنا و پونه به همراه چاشنی‌های بالا که همگی طبع گرم دارند، باعث تعدیل طبع سرد پنیر می‌شود.

خواص مصرف نان و پنیر و سبزی

نان و پنیر و سبزی برای کودکان در حال رشد، بزرگسالان، زنان باردار و شیرده، افراد مبتلا به پوکی استخوان و افرادی که در دوره نقاهت بیماری هستند، مفید است.
سبزیجات استفاده شده در خوراک نان و پنیر و سبزی به خصوص نعنا و ترخون برای افراد لاغر بسیار مفید است، چرا که این سبزیجات باعث افزایش اشتها در این افراد می‌شوند و همچنین به راحتی هضم می‌شوند؛ اگر این خوراک در وعده عصرانه یا شام افراد لاغر استفاده شود باعث افزایش وزن آن‌ها می‌شود.

خوراک نان و پنیر و سبزی برای افراد کم‌خون و دیابتی هم مفید است. این خوراک نقش به سزایی در بهتر شدن عملکرد قلب، جوان‌سازی و تازگی پوست، تقویت مو و حافظه و افزایش قوای جنسی مردان دارد.
بهتر است به ظرف پنیر مقداری پونه کوهی و کاکوتی خشک شده اضافه کنید، چرا که این سبزیجات عطر و بوی خوبی به پنیر می‌دهند و سبب افزایش جذب کلسیم موجود در پنیر، توسط بدن می‌شوند.
بهتر است از مصرف نان و پنیر به تنهایی خودداری کنید، برای اینکه پنیر حاوی ماده‌ای به نام تیرامین است که مصرف زیاد آن باعث رسوب در مغز و کندی ‌ذهن و کم‌ حافظه شدن افراد می‌شود.

۸ فایده خوردن  صبحانه برای دانش‌آموزان

  • ۱. بهبود تمرکز ...
  • ۲. نمرات بهتر در امتحانات ...
  • ۳. افزایش انرژی ...
  • ۴. فراتر از موفقیت تحصیلی ...
  • ۵. بهبود خلق‌وخو ...
  • ۶. کمک به مدیریت اشتها ...
  • ۷. کمک به سلامت قلب ...
  • ۸. بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن
  • خواص سبزی خوردن

    سبزی خوردن فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد، از جمله:

    تقویت سیستم ایمنی بدن: سبزیجات سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

    کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی: سبزیجات به دلیل داشتن فیبر، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کنند.

    کاهش خطر ابتلا به سرطان: سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که می‌توانند از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.

    کمک به هضم غذا: سبزیجات به دلیل داشتن فیبر به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک می‌کنند.

    کاهش وزن: سبزیجات کالری کمی دارند و می‌توانند به شما در کاهش وزن و حفظ وزن ایده‌آل کمک کنند.

    بهبود سلامت پوست و مو: سبزیجات سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که به سلامت پوست و مو کمک می‌کنند.

منبع : کاله
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه