ارسال به دیگران پرینت

شیرینی کشمشی |

فقط تو نیم ساعت شیرینی کشمشی پرطرفدار رو بپز!

شیرینی کشمشی یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین شیرینی ها در بین ایرانی ها است.

فقط تو نیم ساعت شیرینی کشمشی پرطرفدار رو بپز!

شیرینی کشمشی درست کن

شیرینی کشمشی یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین شیرینی ها در بین ایرانی ها است. این شیرینی خوشمزه از جمله با وفاترین و ماندگارترین شیرینی ها می باشد، زیرا به سادگی خراب نمی شود و اگر مدت زیادی باقی بماند ممکن است کمی خشک شود، اما با وجود خشک شدن نیز همچنان خوشمزه و قابل مصرف است و می توان آن را همراه چای یا قهوه میل نمود. در واقع شیرینی کشمشی همراه با چای یکی از خوش طعم ترین ترکیبات دنیاست و خوردن آن بسیار لذت بخش می باشد.

در ادامه بهترین روش تهیه ی شیرینی کشمشی را برای شما عزیزان توضیح داده ایم. اگر دوست دارید این شیرینی خوش طعم را درست کنید. 

کیک یزدی رو به روش بازاری ها درست کن| ترفندهای پخت کیک یزدی که کسی نمیگه بهت!

روش تهیه ی شیرینی کشمشی

درست کردن شیرینی کشمشی کار بسیار آسانی است و شما می توانید در عرض نیم ساعت آن را در منزل خود تهیه کنید و به عنوان عصرانه در کنار خانواده یا مهمان هایتان میل نمایید. این شیرینی با کره، پودر قند، آرد، کشمش، پودر هل، تخم مرغ و … تهیه می شود. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که کشمش دوست ندارید، می توانید آن را با شکلات چیپسی هم تهیه نمایید.

مواد لازم برای تهیه ی شیرینی کشمشی

ماده غذایی مقدار

کره 100 گرم

آرد یک پیمانه

پودر قند نصف پیمانه

کشمش 1/3 پیمانه

وانیل ¼ قاشق چایخوری

پودر هل ¼ قاشق چایخوری

تخم مرغ یک عدد

دستور پخت شیرینی کشمشی

کره را در بیرون یخچال قرار دهید تا با محیط هم دما شود. کره را با پودر قند به وسیله همزن برقی آنقدر هم بزنید تا حجیم شود و رنگ آن کاملا روشن شود. در طی تقریبا 5 دقیقه این اتفاق می‌افتد! تخم مرغ و وانیل و پودر هل را اضافه کنید و باز هم بزنید تا خوب یکدست شود. آرد را الک کرده و طی چند مرحله کم کم به مواد اضافه کنید. با لیسک هم بزنید تا خوب مخلوط شود. حالا وقت اضافه کردن کشمش یا شکلات چیپسی است. خوب ترکیب کنید و کار شما در اینجا به پایان می‌رسد! داخل سینی فر یک کاغذ روغنی بیندازید و آن را هم کمی چرب کنید. از مواد شیرینی به اندازه یک قاشق برداشته و روی سینی بگذارید. شیرینی‌ها را با فاصله قرار دهید، زیرا وقتی داخل فر بروند با حرارت دیدن پخش خواهند شد. فر را با دمای 180 درجه خوب گرم کنید. در حد یک ربع که گرم شد، مناسب است. سینی فر را داخل آن گذاشته و حدود 20 دقیقه زمان دهید تا بپزد. همین که دیدید زیر شیرینی‌ها طلایی شده است و لبه‌های آن رنگ گرفته است یعنی شیرینی شما حاضر است.

نکات مهم:

به جای کره می‌توانید از روغن جامد هم استفاده کنید. روغن جامد را ذوب کنید و صاف کرده و بعد استفاده بفرمایید. اگر روغن صاف قنادی هم در اختیار دارید گزینه مناسبی است.

اگر فر در دسترس ندارید همین کار را در تابه دو طرف روی گاز انجام دهید. حتما شعله پخش کن بگذارید.

اگر شیرینی زیاد داخل فر بماند خشک می‌شود، پس حواستان به رنگ شیرینی و زمان پخت باشد.

این شیرینی را در ظرف درب بسته نگهداری کنید.

 

منبع : استاربورس
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه