ارسال به دیگران پرینت

شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر | دستور فوری پخت شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی کشمشی با کمترین هزینه به روش مجلسی و طعمی بی نظیر را آموزش خواهیم داد.

 طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر | دستور فوری پخت شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی یکی از معروف ترین شیرینی های ایرانی است که در مناسبت های خاص مذهبی برای پذیرایی استفاده می شود. شیرینی کشمشی بدون فر یکی از روش های پخت این شیرینی ساده و خوشمزه است که برای کسانی که فر ندارند مناسب می باشد. طرز تهیه شیرینی کشمشی با کمترین هزینه به روش مجلسی و طعمی بی نظیر را آموزش خواهیم داد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر در ادامه با سایت خبر ملت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کشمشی بدون فر

تخم مرغ ۲ عدد

پودر شکر ۱ لیوان

آرد ۱۵۰ گرم

کشمش ۱۵۰ گرم

پودر هل یا وانیل نوک قاشق چایخوری

مخلوط روغن جامد و روغن صاف ۱۵۰ گرم

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

مرحله اول

برای تهیه شیرینی کشمشی بدون فر ابتدا یک قابلمه بزرگ را با شعله پخش کن روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم. در ادامه یک دم کنی تمیز روی درب قابلمه قرار می دهیم تا حرارت موجود در قابلمه خارج نشود.

مرحله دوم

در این مرحله پودر شکر را به همراه روغن و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن برقی یا دستی به خوبی ترکیب می کنیم تا رنگ مواد کرمی شود. در ادامه تخم مرغ ها را یک به یک به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

هر تخم مرغ را یک دقیقه با مواد درون کاسه مخلوط می کنیم تا به خوبی یکدست شوند. در ادامه آرد را یک مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مواد درون کاسه الک می کرده و مواد را مخلوط می کنیم.

شیرینی نعلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که معمولا برای پذیرایی در عید نوروز درست می شود

مرحله چهارم

پس از اینکه مایه شیرینی یکدست شد، کشمش های پلویی را اضافه می کنیم و در حدی مخلوط می کنیم که کشمش ها به صورت یکدست درون مایه کیک پخش شوند. در ادامه یک سینی مناسب را با کره چرب می کنیم.

مرحله پنجم

سپس کمی آرد روی سینی می پاشیم. در ادامه سینی را بر می گردانیم تا آردهای اضافی از سینی بریزند، سپس مایه شیرینی را درون قیف می ریزیم و روی سینی پایپ می کنیم. در صورت نبود قیف، مایه شیرینی را با قاشق روی سینی می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری پودر قند روی شیرینی ها می پاشیم، سپس دم کنی را بر می داریم و سینی را درون قابلمه قرار می دهیم. در ادامه دم کنی را روی قابلمه قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ دقیقه بپزند.

شیرینی برنجی کرمانشاهی یکی از انواع شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که به عنوان سوغات کرمانشاه شناخته می شود

مرحله هفتم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه دم کنی را از روی قابلمه بر می داریم و صبر می کنیم تا اطراف شیرینی ها طلایی شود، سپس سینی را از درون قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم شیرینی ها ختک شود. در نهایت شیرینی ها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه