ارسال به دیگران پرینت

سیگار | ترک سیگار

با این نکات در ماه رمضان سیگار را ترک کنید!

برای اطلاع از نکاتی برای ترک سیگار در ماه رمضان در ادامه این خبر باما همراه باشید.

با این نکات در ماه رمضان سیگار را ترک کنید!

 ترک سیگار در ماه رمضان 

برای اطلاع از نکاتی برای ترک سیگار در ماه رمضان در ادامه این خبر باما همراه باشید.

ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای ترک بسیاری از عادات بد، به ویژه عاداتی است که به سلامتی آسیب می‌زنند.

ترک سیگار  برای یک ماه کامل شانس فرد را برای ترک کامل آن، ۵ برابر افزایش می‌دهد؛ چرا که با ورود به هفته چهارم، شانس عادت کردن بدن به ترک سیگار افزایش می‌یابد.

از این منظر ماه رمضان راهی برای افزایش شانس " ترک قطعی سیگار " تلقی می‌شود که کارشناسان بهداشت نیز این موضوع را تایید می‌کنند.

نکاتی برای ترک سیگار در ماه مبارک رمضان:

۱- توقف مستقیم

در شرایطی که برخی به عادت کردن به  ترک تدریجی سیگار  در ماه رمضان و محدود کردن خود به یک یا دو نخ سیگار بین افطاری تا سحری تکیه می‌کنند، کارشناسان بهداشت توصیه می‌کنند که به‌طور مستقیم و نه تدریجی، سیگار را ترک کنند.

با کمک قهوه، سیگار را ترک کنید!

۲- از افراد سیگاری دوری کنید

اگر به طور مداوم با افراد سیگاری به خصوص بعد از افطار در ماه رمضان می‌نشینید، باید از آن‌ها دور شوید تا بتوانید سیگار را برای همیشه ترک کنید و همچنین باید از مکان‌هایی که افراد سیگاری هستند دوری کنید.

۳- توسل به جایگزین‌های خوب برای سیگار

به منظور جلوگیری از بازگشت مجدد به سیگار پس از ترک، می‌توانید به برخی از جایگزین‌های بی ضرر برای سیگار، از جمله چسب‌های پزشکی جایگزین نیکوتین، که به جلوگیری از  علائم ترک سیگار ، از جمله احساس سردرد، تنش و استرس مداوم کمک می‌کند، متوسل شوید.

۴- ورزش در ماه رمضان

با  ترک سیگار در ماه رمضان ، می‌توانید ورزش کنید که این کار با افزایش جریان خون در بدن به مبارزه با استرس ناشی از ترک سیگار کمک می‌کند.

۵- غذای سالم

متخصصان بهداشت و روانشناسی مصرف غذا‌های آرام بخش که حاوی پتاسیم و منیزیم هستند، مانند خرما و کاهو ونیز غذا‌های حاوی اسید‌های چرب غیراشباع مانند ماهی و روغن زیتون را در وعده سحری توصیه می‌کنند، زیرا این غذا‌ها باعث بهبود وضعیت روانی و تقویت سیستم ایمنی در برابر بیماری‌های ریوی و تنفسی می‌شود.

همچنین به کسانی که در ماه رمضان سعی در  ترک سیگار  دارند توصیه می‌شود مصرف ویتامین A و C را افزایش دهند. این ویتامین‌ها در آب پرتقال، اسفناج، فلفل قرمز، کلم بروکلی، هویج، توت فرنگی و نخود وجود دارد.

منبع : اقتصاد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه