ارسال به دیگران پرینت

اسرائیل | وزیر کابینه اسرائیل

اظهارات وزیر کابینه اسرائیل: چیزی به نام ملت فلسطین وجود ندارد!

برای اطلاع از اظهارات وزیر کابینه اسرائیل درمورد فلسطین در ادامه این خبر باما همراه باشید.

اظهارات وزیر کابینه اسرائیل: چیزی به نام ملت فلسطین وجود ندارد!

اظهارات وزیر کابینه اسرائیل: چیزی به نام ملت فلسطین وجود ندارد!

برای اطلاع از اظهارات وزیر کابینه اسرائیل درمورد فلسطین در ادامه این خبر باما همراه باشید.

تشکیلات خودگردان فلسطین، مصر و اردن اظهارات وزیر اسرائیل مبنی بر انکار وجود مردم فلسطین را «نژادپرستانه» خواندند. اردن سفیر اسرائیل را برای توبیخ احضار کرد.

بزالل اسموتریچ، وزیر کابینه اسرائیل، بخشی از دولت بنیامین نتانیاهو که در دسامبر آغاز به کار کرده روز گذشته در سخنانی گفت که «چیزی به نام ملت فلسطین وجود ندارد». او ادامه داد که «هیچ تاریخ و زبان فلسطینی وجود ندارد» و سپس مدعی شد موضوع وجود ملت فلسطین، مصنوعی و ساختگی است.

یک مقام اردنی روز سه شنبه به رویترز گفت که اسرائیل اطمینان داده است که رفتار اسموتریچ نشان دهنده موضع آن اسرائیل نیست.

فرحان حق، معاون سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، اظهارات وزیر اسرائیلی را «کاملا بی‌فایده» خواند و تاکید کرد که مردم فلسطین «به وضوح» وجود دارند. آقای حق ادامه داد: «ما به حمایت از حقوق آن‌ها و فشار برای راه حل دو کشوری ادامه می‌دهیم.»

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم از صحبت‌های اسموتریچ انتقاد کرد. بورل گفت: «من باید از اظهارات غیرقابل قبول وزیر اسموتریچ ابزار تاسف می‌کنم. گفتن این صحبت‌ها در شرایطی که فضا از قبل متشنج است، اشتباه، بی‌احترامی و خطرناک است.»

ایالات متحده هم روز سه‌شنبه اظهارات وزیر دارایی اسرائیل را «توهین آمیز» و «خطرناک» خواند. ودانت پاتل، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده به خبرنگاران گفت: «ما معتقدیم این اظهارات نه تنها نادرست، بلکه نگران کننده و خطرناک است.»

در همین زمینه هم پاریس، اظهارات «غیرمسئولانه» وزیر اسرائیلی را محکوم کرد. وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از کسانی که در دولت اسرائیل هستند، می‌خواهیم که کرامت لازم را به نمایش بگذارند، به دیگران احترام بگذارند و از هرگونه اقدام یا بیانیه‌ای که به تشدید تنش‌ها منجر می‌شود، خودداری کنند.»

اسموتریچ که در یک شهرک غیرقانونی کرانه باختری زندگی می‌کند، در اوایل ماه مارس، پس از کشته شدن دو اسرائیلی توسط یکی از مبارزان حماس، خواستار «محو» شهر فلسطینی «هووارا» شده بود.

در ماه‌های اخیر خشونت در کرانه باختری تشدید شده و نگرانی‌ها از تشدید بیشتر این تنش‌ها در ماه رمضان که این هفته آغاز می‌شود افزایش یافته است.

وزارت دفاع اسرائیل با هدف اجازه دادن به فلسطینیان برای عبادت در مسجد الاقصی، سومین مکان مقدس مسلمانان، مجموعه‌ای از محدودیت‌ها را در ماه رمضان کاهش داد.

این وزارتخانه اعلام کرد که زنان در تمام سنین و مردان ۵۵ سال و بالاتر از کرانه باختری برای نماز جمعه در محوطه این مسجد اجازه دسترسی آزاد به بین‌المقدس را دارند.

دزدی یک تورات قدیمی برای نجات آبروی یهودیت! + عکس

اوایل روز دوشنبه، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل، یکی دیگر از چهره‌های راست افراطی کابینه، دستور بسته شدن دفتر پخش تلویزیونی فلسطین در بیت المقدس شرقی را صادر کرد. او این شبکه را به «تحریک و حمایت از ترور» متهم کرده است.

احمد عساف، رییس رادیو تلویزیون فلسطین این اقدام را محکوم کرد و گفت که این «جنایت علیه روزنامه نگاری» است.

اسرائیلی‌ها از آغاز سال جاری میلادی ۸۶ بزرگسال و کودک فلسطینی از جمله مبارزان و غیرنظامیان را به قتل رسانده‌اند. همچنین ۱۴ بزرگسال و کودک اسرائیلی از جمله اعضای نیرو‌های امنیتی و غیرنظامیان و یک غیرنظامی اوکراینی در حملات فلسطینیان در همین مدت کشته شده است.

ادامه واکنش ها

العالم نوشت: مصیبت ها و بحران های داخلی رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. یکی از دلایل این مشکلات بتسلئیل اسموتریچ وزیر دارایی تندروی این رژیم و صحبت های جنجالی او در رد موجودیت ملت فلسطین آن هم در برابر نقشه‌ای از اسرائیل شامل کرانه باختری اشغالی، غزه و اردن است.

اردن پس از این اقدام تنش زا سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد. عمان نیز رفتار اسموتریچ را محکوم کرده و آن را اقدامی تحریک کننده از سوی این وزیر تندرو و نژادپرست عنوان کرد که به منزله نقض عرف بین المللی و توافق نامه صلح میان اردن و رژیم صهیونیستی است.

اندکی پس از بیانیه اردن وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توییتی بر پایبندی خود به توافق نامه صلح با اردن و تغییر نکردن موضع رژیم و اقرار آن به تمامیت ارضی اردن تاکید کرد.

محمد اشتیه نخست وزیر فلسطین اظهارات این وزیر صهیونیست را محکوم کرده و آن را تحریک کننده و شاهدی قطعی بر ایدئولوژی نژادپرستانه وتندروی صهیونیستی دانست.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از دیوان کیفری بین المللی خواستار بازداشت اسموتریچ شد و او را کینه توز، تروریست و نژادپرست خواند.

جنبش حماس نیز اظهارات این شخص را محکوم کرده و آن را نژادپرستانه توصیف کرد.

جوزپ بوریل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حکومت رژیم صهیونیستی را به عدول از این اظهارات دعوت کرده و خواستار اقدام طرفین برای کاهش تنش با یکدیگر شد.

گفتنی است که اظهارات اخیر اسموتریچ در انکار وجود ملت فلسطین اولین آن در نوع خود نبود، بلکه وی ماه گذشته نیز خواستار محو روستای حواره فلسطین واقع در شمال کرانه غربی اشغالی شده بود.

واکنش ریاض

مهر نوشت: ریاض به اظهارنظر فاشیستی وزیر دارایی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری عربستان(واس)، وزارت امور خارجه عربستان اظهارات «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی علیه فلسطین و فلسطینی ها را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه عربستان، بر موضع پادشاهی این کشور در رد این اظهارات مغایر با حقیقت، که به گسترش سخنان نفرت آور و خشونت آمیز کمک می کند و تلاش ها برای گفتگو و صلح بین المللی را تضعیف می کند، تأکید کرد.

این وزارتخانه همچنین حمایت عربستان از تلاش‌ های بین ‌المللی با هدف حل مسئله فلسطین بر اساس طرح صلح عربی و تضمین ایجاد کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی را بار دیگر اعلام کرد.

لازم به ذکر است که ساعاتی قبل هم، امارات، موضع گیری «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی اسرائیل مبنی بر عدم وجود ملتی به نام فلسطین را محکوم کرد. امارات همچنین استفاده از نقشه ای که شامل مرزهای پادشاهی اردن و سرزمین های اشغالی فلسطین است را محکوم کرد.

وزارت خارجه امارات بر لزوم مقابله با سخنان نفرت آور و خشونت آمیز تاکید و بر اهمیت تقویت ارزش های مدارا و همزیستی انسانی به عنوان بخشی از تلاش ها برای کاهش تنش و بی ثباتی در منطقه تاکید کرد.

این وزارتخانه همچنین بر لزوم حمایت از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای پیشبرد روند صلح در خاورمیانه و همچنین پایان دادن به اقدامات غیرقانونی که راه حل تشکیل دو کشوری و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در منطقه را تهدید می کند، تاکید کرد.

درخواست فلسطین برای بازداشت وزیر دارایی اسرائیل

ایلنا نوشت: رام‌الله خواستار بازداشت وزیر دارایی رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش روسیا الیوم، ‌وزیر دارایی رژیم صهیونیستی پیشتر مدعی شده بود که «چیزی به نام ملت فلسطین وجود ندارد» و وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا او را بازداشت کند.

در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان آمده است: «اظهارات غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز وزیر نژادپرست و تروریست ناشی از نفرت، تروریسم، کینه و ادعای برتری نژادی یهودیان بر سایر ملت‌های جهان به ویژه مردم فلسطین است.»

در این بیانیه آمده است: «ما از دادگاه کیفری بین‌المللی می‌خواهیم که فورا برای صدور حکم بازداشت علیه این تروریست نژادپرست که تمام قوانین را زیر پا گذاشته، اقدام کند.»

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • دادا ارسالی در

      این اسرائیلی ها عجب احهق هستند هههان اهدندهیگن صاحب حانه حودهان هستیه کسی بناه صاحبحانه نیست

    • ناشناس ارسالی در

      کاری نکنید که بصورت واقعی براتون کوره ادم سوزی با پهپادها و موشکها ایجاد کنیم.ما دولت و رژیم جعلی اسرائیل را به رسمیت نمیشناسیم.جنگ با شما در حد یکی از عملیاتهای کوچک در دفاع مقدس هست.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه