ارسال به دیگران پرینت

رابطه | رابطه‌ جنسی | گریه کردن حین رابطه جنسی

علت گریه کردن حین رابطه جنسی چیست؟

برخی افراد هنگام رابطه جنسی به دلیل احساسات مختلف ممکن است حین رابطه جنسی گریه کنند. ما در این مطلب به بررسی دلایل گریه کردن حین رابطه جنسی پرداخته‌ایم.

علت گریه کردن حین رابطه جنسی چیست؟

گریه کردن حین رابطه جنسی

برخی افراد هنگام رابطه جنسی به دلیل احساسات مختلف ممکن است حین رابطه جنسی گریه کنند. ما در این مطلب به بررسی دلایل گریه کردن حین رابطه جنسی پرداخته‌ایم.

برخی از افراد، هنگام داشتن رابطه جنسی، احساسات بسیاری از لذت تا شادی را تجربه می کنند. حتی ممکن است  آنقدر تحت تأثیر احساسات قرار گیرند که شروع به گریه کنند.

 گریه در حین رابطه جنسی آیا طبیعی است ؟ چه دلایلی را روانشناسان برای گریه در رابطه جنسی بر شمرده اند.

دلایل گریه در رابطه جنسی

درد ناخواسته

رابطه جنسی هرگز نباید ناخواسته و ناراحت کننده باشد. درد هنگام رابطه جنسی که به آن دیسپارونی نیز می‌گویند، ممکن است نتیجه عفونت، آسیب یا به دلیل آماده نبودن باشد. زنان مبتلا به بیماری به نام واژینیسموس اغلب در هنگام رابطه جنسی احساس درد می کنند. واژینیسموس وضعیتی است که رابطه جنسی را برای زنان دشوار می کند.

 افسردگی

افرادی که با احساس غمگینی یا افسردگی  دست و پنجه نرم می کنند. در طول رابطه جنسی گریه می کنند.

خوشحالی

گاهی در حین رابطه جنسی فقط به این دلیل که بسیار خوشحال هستید گریه می کنید. این ممکن است به این دلیل باشد که در حال داشتن رابطه جنسی با شریکی هستید که عمیقاً دوستش دارید یا واقعاً از رابطه جنسی با شریک زندگی خود لذت می برید. بنابراین، اگر متوجه شدید که دارید گریه می کنید، جلوی خود را نگیرید و اجازه دهید اشک جاری شود.

تجربه ارگاسم

برخی افراد متوجه می شوند که هر بار که به ارگاسم می رسند، کمی گریه می کنند. ارگاسم یک واکنش شدید بدن به لذت هنگام داشتن رابطه جنسی است. این افراد طیف گسترده‌ای از احساسات را تجربه می‌کنند، از گریه گرفته تا عطسه و حملات پنیک پس از ارگاسم. این پدیده به عنوان “پدیده دور ارگاسم” شناخته می شود و نادر است.

دلیل خشکی واژن چیست؟ | راه‌حل های درمان تنگی واژن

احساس غرق شدن

اگر کار، زندگی یا هر مشکل شخصی بر شما غلبه کند، در طول رابطه جنسی بر شما تأثیر می گذارد. هنگام داشتن رابطه جنسی، بدن به طور پیوسته ترکیبی از هورمون ها را آزاد می کند. اگر افزایش هورمون ها با استرس یا اضطراب ترکیب شود، ممکن است گریه کنید.

 ترومای حل نشده

اگر در گذشته مورد آزار جنسی یا عاطفی قرار گرفته اید، این مورد باعث آسیب در رابطه جنسی می شود به خصوص اگر هنوز از تروما بهبود نیافته اید.

نارضایتی از شریک زندگی

گریه کردن می تواند نشانه ی مشکلاتی در رابطه باشد. اگر با شریک زندگی خود دچار مشکلات عاطفی شده اید یا در فکر جدایی هستید، همه این عوامل می تواند در طول رابطه جنسی به گریه بینجامد.

تغییرات هورمونی

هورمون هایی که در طول رابطه جنسی ترشح می شوند، مانند اکسی توسین و دوپامین ، باعث ایجاد احساس آرامش و شادی می شوند. با این حال ممکن است این تغییرات هورمونی را همراه با شدت فیزیکی و احساسی رابطه جنسی  با اشک یا گریه  نشان دهید.

چگونه به گریه همسر در حین رابطه جنسی پاسخ دهیم؟

مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که در مورد آن گفت و گو کنید. از کنارش رد نشوید طوری که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. گاهی اوقات، گریه شریک زندگی در حین رابطه جنسی می تواند به مسائل عاطفی رابطه اشاره کند.

بگویید که احساساتش را درک می کنید و با او همدردی کنید. بپرسید که چگونه می توانید کمک کنید. ضروری است تا زمانی که  هر دو به یک نتیجه کامل در مورد این موضوع نرسیده اید، برای شروع رابطه جنسی یا هر گونه فعالیت جنسی اقدام نکنید. 

 
منبع : خط سلامت
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • احمد ارسالی در

      من که خنده ام میگیره اقا نظرات دیگران میذاشتین ببینیم دیگران چه نظری داشتن حداقل خنده میکردم آموزش یادم میگرفتیم دمت گرم بزارین

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه