ارسال به دیگران پرینت

رابطه جنسی | پاره شدن کاندوم در رابطه جنسی

در صورت پاره شدن کاندوم در رابطه جنسی چه کنیم؟

طبق آمار به دست ‌آمده، مشخص شده است که در سه ماه گذشته بیش از 19 درصد زنان و 29 درصد مردان تجربه پاره شدن کاندوم در رابطه جنسی را داشته‌اند. اما ما باید در صورت پاره شدن کاندوم در رابطه جنسی چه کنیم؟

در صورت پاره شدن کاندوم در رابطه جنسی چه کنیم؟

در صورت پاره شدن کاندوم در رابطه جنسی چه کنیم؟ 

طبق آمار به دست ‌آمده، مشخص شده است که در سه ماه گذشته بیش از 19 درصد زنان و 29 درصد مردان تجربه پاره شدن کاندوم در رابطه جنسی را داشته‌اند. اما ما باید در صورت پاره شدن کاندوم در رابطه جنسی چه کنیم؟

کاندوم چه از نوع خارجی باشد که به‌عنوان کاندوم مردانه نیز شناخته می‌شود و چه از نوع کاندوم داخلی باشد که به آن کاندوم زنانه نیز گفته می‌شود، ممکن است در حین رابطه سوراخ یا پاره شود و باعث ایجاد وحشت شود. زیرا این غلاف نازک ممکن است تنها چیزی باشد که شما و همسرتان برای محافظت از خود در برابر عفونت مقاربتی،  بارداری  یا هر دو در حین برقراری روابط جنسی به آن متکی باشید.

در یک مطالعه مشخص شد که ۲۹ درصد از مردان  و ۱۹ درصد از زنان  در سه ماهه گذشته تجربه یکبار پاره شدن کاندوم را داشته‌اند.

بنابراین، با وجود اینکه احتمال وقوع این مسئله پایین است، اما باید در صورت وقوع به فکر راهکارهای مشخصی بود تا خطر انتقال عفونت‌های مقاربتی به‌خصوص ایدز و باردار شدن خانم به حداقل برسد. در این مطلب می‌توانید به پاسخ سوالاتی مانند چه عواملی باعث پارگی کاندوم می‌شوند؟ اگر کاندوم پاره شود  ایدز  می‌گیریم؟ هنگام پاره شدن کاندوم در  رابطه جنسی  چه کنیم؟ دست پیدا کنید.

دلایل پاره شدن کاندوم و راهکارهای جلوگیری از انتقال ایدز

متاسفانه بسیاری از افراد در زمان برقراری رابطه جنسی متوجه پاره شدن یا سوراخ شدن کاندوم نمی‌شوند و با همین روند ادامه می‌دهند. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم پیش از استفاده از کاندوم بسته آن را به‌آرامی باز کنید تا آسیب نبیند. حتما تاریخ انقضا، سایز، میزان انعطاف‌پذیری و ظاهر آن را از نظر نبود سوراخ یا نشتی بررسی کنید.

محققان متوجه شده‌اند که گاهی منافذ روی کاندوم آنقدر کوچک هستند که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. در برخی موارد وجود این منافذ خیلی ریز حاصل نقص سازنده است. به‌همین‌دلیل، خرید کاندوم از برندهای معتبر اهمیت زیادی دارد. گاهی نیز بی‌توجهی شما به دلایل زیر باعث بروز این منافذ روی کاندوم می‌شود:

    استفاده از کاندوم تاریخ مصرف گذشته

    قرار دادن کاندوم در جایگاه اشتباه، سپس برگرداندن و استفاده مجدد از آن

    استفاده از کاندوم در مکانی ناامن مانند کیف پول

    قرار دادن کاندوم در مکانی یا تغییرات دمایی و رطوبت زیاد یا در معرض نور مستقیم خورشید

    استفاده از کاندوم داخلی بدون به‌کارگیری لوبریکانت یا روان‌کننده به‌خصوص درشرایطی‌که خانم به خشکی واژن مبتلا است.

    استفاده از روغن‌هایی مانند وازلین، لوسیون یا روغن نارگیل به‌عنوان روان‌کننده که می‌تواند باعث تجزیه بافت کاندوم‌های لاتکس یا پلی ایزوپرن شود.

قبل از رابطه جنسی ادرار نکنید | خطرات وحشتناک ادرار کردن قبل از رابطه‌ی جنسی که تا به حال نمی‌دانستید

آیا پاره شدن کاندوم باعث بارداری می‌شود؟

در مورد پاره شدن کاندوم و احتمال بارداری می‌توان گفت که حتی اگر کاندوم به‌صورت بارز پاره نشود، همچنان احتمال بروز بارداری یا انواع عفونت وجود دارد. چراکه کاندوم‌های داخلی و خارجی همیشه به‌خوبی و صد در صد عمل نمی‌کنند.

طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از کاندوم‌هایی که روی آلت تناسلی مرد را  پوشش  می‌دهند، ۹۸ درصد در پیشگیری از بارداری موثر است. در صورت استفاده نادرست، اثربخشی آن‌ها به حدود ۸۵ درصد کاهش می‌یابد.

کاندوم‌های داخلی یا زنانه در صورت استفاده بی‌نقص ۹۵ درصد موثر هستند، اما در صورت استفاده نادرست این میزان به ۷۹ درصد کاهش می‌یابد.

هنگام پاره شدن کاندوم در رابطه جنسی چه کنیم؟

اولین قدم موثر این است که به‌محض فهمیدن پاره شدن کاندوم داخلی یا خارجی باید رابطه جنسی متوقف شود. اگر کاندوم بعد از انزال پاره شد، این احتمال وجود دارد که مایع منی وارد واژن شده باشد. پس سعی کنید با راهکارهای مختلف مانند نشستن روی دو زانو تا حد امکان مایع منی را از واژن یا مقعد خارج کنید.

پس از آن، می‌توانید به‌آرامی ناحیه تناسلی خود را با آب و صابون بشویید. از استفاده از دوش واژینال، مالش دادن یا استفاده از پاک‌کننده یا ضدعفونی کننده‌های اسیدی یا قلیایی خودداری کنید. آقایان بهتر است سریع دوش بگیرند.

دوش واژینال می‌تواند باکتری‌های محافظ واژن را از بین ببرد و باعث ورود مایع منی به نقاط عمیق‌تر واژن شود. استفاده از مواد ضد عفونی‌کننده نیز می‌تواند به سلول‌های واژن آسیب برساند.  مواد شیمیایی  خشن می‌توانند باعث بروز التهاب شوند که ممکن است خطر ابتلا به  ویروس  HIV و در نهایت ایدز را افزایش دهد.

بعد از پاره شدن کاندوم چه کنیم؟

در ادامه به اقدامات پس از پارگی کاندوم اشاره خواهیم کرد.

از قرص اورژانسی برای پیشگیری از بارداری استفاده کنید

پس از اینکه با پاره شدن کاندوم سعی کردید مانع منی را از واژن خود تخلیه کنید، برای اطمینان بیشتر در اولین فرصت قرص اورژانسی مصرف کنید. اگر در دسترس شما نبود می‌توانید دو عدد قرص HD را در همان لحظه و دو عدد دیگر را ۱۲ ساعت بعد مصرف کنید. در مورد قرص LD بهتر است به‌جای دو عدد چهار عدد مصرف شود.

همچنین اگر سریع به  پزشک متخصص  زنان و  زایمان  مراجعه کنید، می‌توانید با نصب IUD مسی در رحم، در عرض ۵ روز به میزان ۹۹ درصد مانع از بارداری شوید.

چرخه قاعدگی خود را به صورت دقیق بررسی کنید

اگر چرخه قاعدگی منظمی دارید، تخمک‌گذاری معمولا در حدود روز ۱۴ اتفاق می‌افتد. پس با توجه به این نکته احتمال باردار شدن خود را می‌توانید محاسبه کنید و از نگرانی خارج شوید.

اگرچه کاندوم بهترین راه برای جلوگیری از عفونت‌های مقاربتی (STIs) از جمله HIV و هپاتیت است اما طبق آمار ذکر شده، ۱۰۰% قابل اعتماد نیست. به‌همین‌دلیل، در شرایط پاره شدن کاندوم حتما به نکات زیر توجه کنید.

برای رابطه جنسی بهتر این نکات را رعایت کنید

خطر  ابتلا به بیماری ایدز را ارزیابی کنید

ابتدا از شریک جنسی خود بپرسید که آخرین بار چه زمانی برای انجام تست HIV اقدام کرده است. امروزه داروهایی وجود دارند که اگر در بازه زمانی ۷۲ ساعت پس از برقراری روابط پرخطر یا پاره شدن کاندوم آن‌ها را مصرف کنید، خطر ابتلا به ایدز نزدیک به صفر درصد می‌شود. به‌همین‌دلیل، مهم است که در اسرع وقت با پزشک متخصص زنان و زایمان یا  پزشک  متخصص عفونی مشورت کنید.

احتمال بروز سایر بیماری‌های مقاربتی را بررسی کنید

اغلب بیماری‌های مقاربتی حداقل ۲ تا ۴ هفته دوره کمون دارند و پس از آن بروز می‌کنند. سعی کنید در این زمینه حتما با متخصص بیماری های مقاربتی مشورت کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

همانطورکه در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، بهتر است برای پیشگیری از بارداری یا خطر بروز عفونت‌های مقاربتی در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.​

منبع : فرتاک نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه