ارسال به دیگران پرینت

رابطه جنسی | تعداد دفعات رابطه جنسی

تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی چقدر است؟ | آیا زندگی مشترک شما در خطر است؟

یکی از سوالات همیشگی زوجین درمورد تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی است. ما در این مطلب به بررسی میانگین نرمال رابطه جنسی پرداخته‌ایم.

تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی چقدر است؟ | آیا زندگی مشترک شما در خطر است؟

تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی چقدر است؟

یکی از سوالات همیشگی زوجین درمورد تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی است. ما در این مطلب به بررسی میانگین نرمال رابطه جنسی پرداخته‌ایم.

در کارگاه های آموزشی که برای زوج ها برگزار می کنم معمولاً از آن ها می خواهم که سؤالات خود را یادداشت کنند تا در طول کلاس به آن ها پاسخ دهم. یکی از سؤالاتی که بیش از همه پرسیده می شود این است که «چند بار رابطه جنسی در طول هفته طبیعی است؟» و «آیا میزان رابطه زناشویی من و همسرم نرمال است؟»

واقعیت این است که پاسخ دقیقی برای این سؤال وجود ندارد. اما در این مطلب سعی می کنم نکاتی را مطرح کنم که بتوانید به پاسخ مشخصی برای زندگی مشترک خودتان دست پیدا کنید.

دلایل ادرار کردن حین رابطه جنسی | علت احساس ادرار هنگام رابطه جنسی

رابطه زناشویی بخش مهمی از زندگی مشترک است و تحقیقات نشان داده است در زوج هایی که این رابطه کافی و رضایت بخش ندارند؛ احتمال بحث و درگیری، سردی در رابطه، خیانت و در نهایت طلاق بیشتر است.

میانگین نرمال رابطه جنسی چقدر است؟

میزان رابطه زناشویی زن و شوهر به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی از جمله میزان تمایل جنسی هر یک از زوجین، طول مدت ازدواج، میزان رضایت از زندگی مشترک، سبک زندگی، شغل زوجین، ساعات کاری، سن زوجین و مهارت های جنسی.

اما بر اساس نظر بیشتر سکس درمانگران (سکس تراپیست) و با توجه به عوامل مختلف، به طور میانگین داشتن سکس بین 1 بار در هفته تا 1 بار در ماه نرمال و طبیعی است.

اجازه دهید نتیجه چند تحقیق گسترده در این حوزه را با شما در میان بگذارم تا مسأله برای شما روشن تر شود.

در تحقیقی که روی 20000 زوج انجام شد مشخص شد که 26 درصد از زوج ها هفته ای یک بار رابطه داشته اند و غالب شرکت کنندگان در این تحقیق، میزان رابطه زناشویی خود را کمتر از هفته ای یک بار گزارش کرده بودند.

در تحقیق دیگری مشخص شد که زوج های میانسال به طور متوسط ماهی 2 تا 3 بار و زوج های جوان هفته ای یک بار رابطه جنسی دارند.

در تحقیق دیگری 30000 زوج آمریکایی را در طول 40 سال زندگی مشترکشان مورد بررسی قرار دادند. نتایج این تحقیق که در سال 2015 منتشر شد، نشان داد زوج هایی که به طور میانگین هفته ای یک بار نزدیکی دارند رضایت بیشتری از زندگی مشترک خود دارند.

تفاوت های فردی در میزان تمایل و رابطه جنسی و سبک زندگی

با توجه به تحقیقات فوق همانطور که پیش از این ذکر شد، می توان هفته ای یک بار تا ماهی یک بار رابطه جنسی را نرمال در نظر گرفت. اما مهم تر از تعداد دفعات، رضایت زن و شوهر از کیفیت رابطه جنسی خودشان است.

همانطور که افراد مختلف اشتهای متفاوتی دارند و برخی به غذا اهمیت بیشتری می دهند برخی کمتر؛ در رابطه جنسی هم همین شرایط وجود دارد. برخی تمایل دارند هر روز رابطه داشته باشند اما برخی هفته ای یک بار و برخی ماهی یک بار برایشان کافی است.

آیا زندگی مشترک شما در خطر است؟

بر اساس قاعده مورد قبول اکثر سکس تراپیست ها، رابطه جنسی کمتر از 10 بار در سال را می توان به عنوان ملاکی برای زندگی مشترک بدون سکس در نظر گرفت.

اگر چه رابطه زناشویی روشی برای ابراز عشق و علاقه زوج ها به یکدیگر است و باعث گرم تر شدن زندگی مشترک می شود اما رابطه جنسی کم به شرط آنکه هر دو نفر مشکلی با آن نداشته باشند زندگی زناشویی آن ها را به خطر نمی اندازد.

چجوری در جسله خواستگاری سوالات جنسی بپرسیم؟

برای مشکل رابطه جنسی کِی به مشاور مراجعه کنیم؟

واقعیت این است که رابطه زناشویی مثل چسب، زوج ها را به هم نزدیک می کند و بدون آن زن و شوهر در بهترین شرایط، دوستان خوب و در بدترین شرایط، سوهان اعصاب یکدیگر می شوند!

در صورتی که یکی از دو مورد زیر برای روابط جنسی شما صادق است بهتر است از روانشناس کمک بگیرید:

 1-   تعداد رابطه جنسی کمتر از 10 بار در سال

2-   عدم رضایت دو طرف یا یکی از طرفین از رابطه جنسی خود

خلاصه و جمع بندی

امیدوارم به پاسخ سؤال خود درباره تعداد نرمال رابطه جنسی رسیده باشید. به طور خلاصه تعداد مشخصی که برای همه صادق باشد وجود ندارد و مهم تر از آن رضایت زوجین از کیفیت رابطه زناشویی خودشان است. اما بر اساس تحقیقات، رابطه جنسی بین یک بار در هفته تا یک بار در ماه نرمال محسوب می شود.

منبع : فرتاک ورزشی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه