ارسال به دیگران پرینت

آب گرم | گذاشتن پاها در آب گرم | خواص آب گرم

فواید معجزه آسای گذاشتن پاها درآب گرم | بیماری های خود را درمان کنید

بیماری های خود را با گذاشتن پاها در آب گرم درمان کنید

فواید معجزه آسای گذاشتن پاها درآب گرم | بیماری های خود را درمان کنید

بیماری های خود را با گذاشتن پاها در آب گرم درمان کنید

بعد از یک روز کاری سخت و پر تنش با گذاشتن پا در آب گرم؛ احساس آرامش را به بدن باز می گردانید همچنین به بهبود شرایط خواب خود کمک می کنید. اگر مایلید تا از فواید گذاشتن پا در آب گرم بیشتر بدانید با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

آیا درد پریودی در زمستان بیشتر میشود ؟

آشنایی با فواید گذاشتن پا در آب گرم

با گذاشتن پا در آب گرم؛ رگ های خونی فراخ شده و جریان خون در سراسر بدن بهبود می یابد. این روش همانند آب درمانی یا هیدروتراپی به کاهش خستگی و تسکین دردهای عضلانی و مفصلی همچنین ایجاد آرامش کمک می کند. به این ترتیب یک روش ساده برای رهایی از خستگی روز کاری و تنش های روزمره این است که پاها را در آب گرم قرار دهید. این کار آرامش را به بدن باز می گرداند.

به طوری که عضلات آبرسانی شده و درد پاها تسکین پیدا می کند. برای انجام این کار به تدارک خاصی نیاز نبوده و می توان یک ظرف آب گرم و نه داغ تهیه و چند دقیقه ای پاها را درون آن قرار دهید. با گذاشتن پا در آب گرم، همان ابتدا حس بهتری در شما ایجاد می شود. اگر این کار به یک روتین تبدیل گردد از فواید بسیاری بهره مند می شوید.

در صورتی که این کار هنگام صبح یا قبل از خواب انجام شود بسیار مفید خواهد بود. در ادامه با فواید گذاشتن پا در آب گرم بیشتر آشنا می شوید.

در دروان قاعدگی چی بخوریم و چی نخوریم | این نکته ها را همیشه رعایت کن

بهبود شرایط خواب و انرژی کلیوی

گذاشتن پا در آب گرم قبل از خواب شبانه حس بهتری را ایجاد می کند و با انجام این کار حدود ساعت ۹ شب به بهبود انرژی کلیه های کمک می کنید. چرا که پژوهش ها نشان می دهند انرژی کلیوی در این تایم در کمترین میزان خود هستند. با قرار دادن پا در آب گرم به فراخ شدن رگ های خونی و بهبود جریان خون در سراسر بدن کمک خواهید کرد.

این کار خستگی بدنی را کاهش داده و برای آرامش تمام بدن سودمند است. در ضمن می توانید پاها را چند دقیقه ای در آب گرم ماساژ داده تا انرژی کلیوی تنظیم و بهبود یابد. بعد از انجام این کار قطعا خواب راحتی را تجربه خواهید نمود.

افزایش سطح انرژی صبحگاهی

با قرار دادن پاها در آب گرم هنگام صبح می توانید سطوح انرژی تان را افزایش دهید. ممکن است بعد از خواب شبانه حس کسلی و خستگی داشته باشید زیرا وضعیت خوابیدن هم بر گردش خون تاثیر دارد. با قرار دادن پا در آب گرم به بهبود جریان خون کمک کرده و همزمان سیستم غدد درون ریز نیز تنظیم می شوند. این کار شرایط سیستم عصبی را بهبود داده و برای شروع یک روز پرمشغله شما را آماده می نماید.

۳. بهبود دردهای آرتریت

با افزودن فلفل سیاه، چوب دارچین و گیاه دارویی هونگ هوآ به آب گرم می توانید قرار دادن پا در آب را به درمانی مناسب برای دردهای آرتریت مبدل کنید. همچنین می توانید از خواص ریشه زنجبیل تازه برای کاستن خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا در این آب گرم نیز بهره بگیرید.

کاهش استرس و  

قرار دادن پا در آب گرم قدرت آرام بخشی به پاها داده و همانگونه که رفلکسولوژی بدن نشان می دهد پایداری بدن را پاها بر عهده دارند از این رو مراقبت و پایدار ساختن پاها سلامت و حس آرامش بیشتری را به ارمغان می آورد. این کار سبب گرم شدن خون و روح شده و با افزایش دمای کلی بدن فشار عضلانی، روانی، تنش، عصبانیت، خصومت، استرس ، اضطراب و سردرگمی را کاهش می دهد.

در مقابل فعالیت گلبول های سفید ارتقا پیدا می کند. همچنین حمام آب گرم پاها سبب تقویت سیستم ایمنی شده و از بروز بیماری پیشگیری می کند و سلامت بدن را افزایش می دهد.

۵. زیبایی پاها

قرار دادن پا در آب گرم به زیبایی و نرم شدن پاها کمک می کند. افرادی که پدیکور داشته اند مطمئنا با تاثیرات آب گرم بر زیبایی پاها آشنایی دارند. این حمام همچنین به کاهش مشکلاتی مانند خشکی پوست، کالوس و تک شاخ شدن پوست پا هم کمک می نماید.

درجه حرارت و زمان مناسب قرار دادن پا در آب گرم

اکنون که با فواید گذاشتن پا در آب گرم آشنا شدید خوب است که با نکاتی در مورد درجه حرارت و زمان انجام این کار نیز آشنا شوید.

ابتدا از گرم بودن آب اطمینان حاصل کنید. به طور معمول دمای صد درجه فارنهایت ایده آل می باشد. در این دما حدود ۲۰-۳۰ دقیقه پا را داخل آب قرار دهید. برای اطمینان یافتن از این که دمای آب سریع کاسته نمی شود از سطح چوبی استفاده کرده زیرا سطل فلزی سبب خنک شدن زودهنگام آب می گردد. در ضمن عمق سطل یا وان مدنظر بایستی به اندازه ای باشد که مچ پا را بپوشاند.

 

گذاشتن پا در آب گرم

محدودیت های حمام آب گرم پا برای برخی افراد

حمام آب گرم پا یا قرار دادن پا در آب گرم برای افراد زیر محدودیت دارد:

افراد دارای مشکلات قلبی، فشار خون پایین یا آنژین از این کار خودداری نمایند زیرا احساس ضعف به همراه می آورد.
افراد مبتلا به دیابت از انجام این کار اجتناب داشته زیرا سبب سوزش کف پای آن ها می شود.
در صورت پرخوری یا احساس گرسنگی از امتحان این حمام پرهیز نمایید.

تاثیر آروماتراپی یا افزودن روغن های گیاهی به آب گرم

شایان ذکر است آروما تراپی و یا افزودن روغن های گیاهی به آب گرم می تواند تاثیرات این کار را برای بدن افزایش بدهد از جمله:

۱. افزودن نمک حمام

با افزودن نمک حمام یا نمک اپسوم در وان می توان به کاهش التهابات پا کمک کرد. این نمک حاوی سولفات و منیزیم بوده از این رو به کاهش درد و تورم مفاصل منجر می شود. منیزیم سبب شده یون های درد از بین رفته در نتیجه درد پا کاسته شود. این حرکت به نوبه خود سبب تسکین اعصاب شده و درد عضلات را آرام می کند.

 

اثرات حیرت‌آور گذاشتن پا در آب گرم

در ضمن سولفات نیز به از بین بردن سموم بدن کمک شایانی می کند. قرار دادن پا در آب حاوی این نمک همچنین برای افرادی که از بوی بد پا نگران هستند هم سودمند است. همچنین این حمام آب گرم عفونت های قارچی پا را از بین برده و رشد ناخن ها را بهبود می بخشد. از این رو ظرف یا وانی به اندازه استاندارد انتخاب کرده و یک فنجان نمک حمام به آن اضافه کرده و پاها را حدود ۱۰-۱۵ دقیقه در آن قرار دهید.

 

منبع : دلگرم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه