ارسال به دیگران پرینت

من با یک روش درآمد خود را چند برابر کردم

من با آموزش دیدن اصولی خود را در زمینه تجارت قوی کردم و الان در حوزه سنگ گچ سمنان مشغول به فعالیت می باشم. این محصول بازار خوبی داشته و سوده است.

من با یک روش درآمد خود را چند برابر کردم

من با آموزش دیدن اصولی خود را در زمینه تجارت قوی کردم و الان در حوزه سنگ گچ سمنان مشغول به فعالیت می باشم. این محصول بازار خوبی داشته و سوده است.

سنگ گچ

سنگ گچ از کلسیم، گوگرد متصل به اکسیژن و آب تشکیل شده است.

این ماده معدنی فراوان در سنگ های رسوبی است که از زمان مصر باستان استخراج شده و برای ساخت و ساز و و به عنوان کود مورد استفاده قرار گرفته است.

گچ خالص معمولاً سفید است، اگرچه ناخالصی ها طیف گسترده ای از رنگ های مختلف را ایجاد می کنند .

مکان های اصلی معادن سنگ گچ خالص در ایران در مرکز، غرب، شمال و جنوب غرب کشور یافت می شود.

سمنان، قم، یزد و خراسان عمده ترین استان های تولید کننده گچ هستند.

گچ خام به عنوان ماده روان کننده، کود، پرکننده در کاغذ و منسوجات و کندکننده در سیمان پرتلند استفاده می شود.

این نواحی به دلیل ضخامت بالای عصاره گچ، مهمترین محل وقوع پدیده گچ محسوب می شوند.

در ایران، معادن گچ سالانه 10 درصد از فعالیت های معدنی کشور را به خود اختصاص داده و تولید گچ نیز 13 میلیون تن است که 10 درصد کل تولید جهانی گچ را تشکیل می دهد.

ایران پس از آمریکا در تولید و تامین گچ در جهان رتبه دوم را دارد.

6-1

سنگ گچ خام

میزان خلوصی که سنگ گچ برای موارد ذکر شده باید داشته باشد حدود 96 درصد است، همچنین سنگ گچ خام که برای تولید سیمان استفاده می شود باید دارای خلوص 70 درصد باشد، پس بدیهی است که هر سنگ گچ خالص تر باشد با قیمت بالاتری هم به فروش می رسد.

سنگ گچ در زمینه های پزشکی، شیشه سازی، چینی سازی، معماری، کشاورزی، مواد غذایی و بسیاری دیگر کاربرد دارد. کشور ایران منبع غنی از سنگ گچ است که صادرات آن تاثیر بسیار زیادی در درآمدهای ارزی دارد.

از معادن سنگ گچ خام، سنگ گچ مرمری هم استخراج می شود ولی این نوع دیگر به صورت پودری نیست و بیشتر جنبه های تزئینی دارد، گچ نوعی کانی است که در طبیعت به وفور یافت می شود؛ یکی از معادن بزرگ استخراج سنگ گچ در استان بوشهر قرار دارد که در رتبه دوم بعد از سمنان قرار می گیرد و سهم عمده ای در تولید سنگ گچ کشور دارد.

از جمله ویژگی های سنگ گچ پوشهر می توان به استحکام بالا و وزن کم اشاره کرد، همچنین دارای خاصیت آکوستیک است که عایق خوبی در برابر صوت است و علاوه بر این عایق حرارت و رطوبت نیز هست و اینکه با قیمت هایی بسیار مناسب در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد؛ از این سنگ به دلیل حالت شکل پذیری که دارد برای مجسمه سازی استفاده می شود.

6-2

سنگ گچ سمنان

شما از کاربردهایسنگ گچ سمنان در پیشه های گوناگون چه می دانید؟ از سنگ گچ، گچ را برای ساختمان سازی به عنوان سفید کاری تا نوعهای مختلفی چون میکرونیزه که در صنایع پزشکی و صنعت ظریف کاری استفاده می شود به کار می رود میزان تصفیه، صافی و غربالگری مواد اولیه آن بی اندازه با یکدیگر متمایز است. این ماده معدنی در کارخانجات طی مراحلی با استفاده از فرمولاسیون شیمیایی ترکیب می شود تا بتوان از آن در صنایع مختلف استفاده نمود تمامی این مراحل ساخت و ساز سنگ گچ بر کیفیت، مرغوبیت و در نهایت قیمت پایانی آن در بازار خرید و فروش تاثیر می گذارد. برای نمونه در مبحث مواد و وسایل ساخت و ساز صورتحسابهای مختلفی در درج امتیاز کیفی محصول ساخته شده اثر می گذارد که ما برای شما چند مورد از آن را در زیر اشاره نموده ایم:

 

حجم سبک و قدرت بالا

فواید آکوستیک

مانع حرارت و دما

مانع رطوبت

نرخ مناسب

همه صنفهای مصرف کننده از سنگ گچ بنا به احتیاجات خود از آن استفاده می کنند و این مواد معدنی از نظر اهمیت مصرفی در بازار درجه بندی می شود در صنعت تندیسگری این ماده معدنی با میزان رتبه حالت پذیری خود، امتیاز می گیرد در صورتی که در صنعت سنگ کاری برای مصرف نیاز خود به محصولی قوی تر و مستحکم تر احتیاج دارند و در صنایع ساده و معمولی رایج همیشه بهای مطلوب و مناسب در اولویت نخست در ساخت این ماده است.

6-3

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه