ارسال به دیگران پرینت

صحن علنی مجلس | جنجال در صحن علنی مجلس

جنجال در صحن علنی مجلس | از خبرسازی دروغ برای روحانی تا عصبانیت قالیباف | چرا میکروفن نماینده چابهار قطع شد؟ | درخواست ویدئوچک دارم!

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی برای لحظاتی به دنبال تذکر نماینده خمینی‌شهر متشنج شد

جنجال در صحن علنی مجلس | از خبرسازی دروغ برای روحانی تا عصبانیت قالیباف | چرا میکروفن نماینده چابهار قطع شد؟ | درخواست ویدئوچک دارم!

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی برای لحظاتی به دنبال تذکر نماینده خمینی‌شهر متشنج شد.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، محمد تقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر در تذکری از صحبت‌هایی که در این روزها از برخی از تریبون‌ها پیرامون برگزاری رفراندوم مطرح می‌شود، انتقاد کرد و گفت: افرادی که هر جمعه از تریبون‌ها صحبت از آزادی زنان می‌کنند بهتر است از دختر رسول‌الله که حقوق وی را زیر پا گذاشتند دفاع کنند.

به دنبال سخنان نماینده خمینی‌شهر برخی از نمایندگان اهل سنت از جمله جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت جام و اسماعیل حسین‌زهی نماینده خاش از صندلی‌های خود برخاسته و با در دست گرفتن آیین‌نامه مجلس خواستار تذکر شدند.

جلیل رحیمی جهان آبادی با صدای بلند فریاد می‌زد که این صحبت‌ها درست نیست و باید اجازه پاسخ داده شود، سپس در جایگاه هیات رئیسه حضور یافت و در این خصوص صحبت‌هایی را با رئیس مجلس شورای اسلامی در میان گذاشت. در ادامه با همراهی جمعی از نمایندگان از جمله نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی، وی به سوی صندلی خود برگشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بر ضرورت تقویت وحدت در کشور تاکید کرد و مجلس را به عنوان نماد وحدت اقوام، ادیان و مذاهب معرفی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که امروز خواست دشمن وحدت‌شکنی است و ما باید دشمن را ناکام بگذاریم.

عبدالناصر درخشان در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: در جلسه روز یکشنبه اتفاقی افتاد که در شأن مجلس نبود؛ متاسفانه تریبون یکی از نمایندگان در حین صحبت قطع شد.

وی ادامه داد: مگر نه این‌که نماینده می‌تواند آزادانه و با حریت حرف بزند، پس این چه بدعت عجیبی بود که میکروفون نماینده را قطع می‌کنید؟ انتظار می‌رود که نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم این ظرفیت را داشته که هر صدایی را که در مجلس بلند می‌شود، بشنوند؛ تریبون مجلس شورای اسلامی متعلق به همه نمایندگان است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: تریبون آن نماینده قطع نشده بود، وقت تذکر دو دقیقه‌ای بود که این زمان تمام شد. پس بلندگویی قطع نشده است البته که اقدامی خلاف آیین‌نامه انجام شده بود، چون آن نماینده از وقت نماینده دیگر برای تذکر استفاده کرد و جابجا شدن نام نمایندگان برای بیان تذکر خلاف آیین‌نامه است.

در حین صحبت‌های درخشان، مهدی عیسی‌زاده نماینده میاندوآب با در دست داشتن آیین‌نامه خواستار بیان تذکر و واکنش به صحبت‌های درخشان شد که قالیباف در واکنش به این موضوع دوبار توضیحات‌اش را تکرار کرد.

موضوع اتفاقات جلسات روز یکشنبه به تذکر معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار برمی‌گردد که او به اتفاقات ۸ مهر زاهدان و همچنین اتفاقات اخیر در خاش واکنش نشان داده بود؛ بعد از تذکر سعیدی این موضوع در فضای مجازی مطرح شد که میکروفون این نماینده مجلس شورای اسلامی قطع شده است که به نظر می‌رسد علت آن هم صحبت‌های یک عضو هیات رئیسه در خلال تذکر سعیدی بود که از بخش فناوری مجلس می‌خواست که میکروفون سعیدی را قطع کرد.

روز گذشته نیز جلسه علنی مجلس درحالی آغاز شد که محمد باقر قالیباف از نیامدن مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه به مجلس انتقاد کرد. پس از انتقاد رئیس مجلس میرکاظمی فورا به بهارستان رفت و توضیح داد که خبر نداشته باید به مجلس بیاید. 

همچنین روز گذشته بهارستان میزبان سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز بودند. درادامه جلسه علنی، قالیباف دیگر رودربایستی های خود با دولتمردان رئیسی را کنار گذاشت و خطاب به خاندوزی گفت:« آقای خاندوزی! شما یا خسته شدید یا رودربایستی دارید، انتظار می‌رود که شما مطالبه گرایانه پیگیری کنید همانطور که سال گذشته این اقدام را انجام می‌دادید. در شرایط سخت اقتصادی اشتغال و معیشت دو موضوع مهم است. ما علاوه بر بحث یارانه، ۹ میلیارد دلار ارز با همان ارز یارانه‌ای ۴۲۰۰ تومانی در اختیار دولت قرار دادیم. البته که دولت سامانه ETS ارزی را هم راه اندازی نکرده است.»

ادامه حواشی تذکر نماینده چابهار/درخواست ویدئوچک در مجلس

گویا حاشیه‌های تذکر شفاهی جنجالی نماینده مردم چابهار در مجلس تمامی ندارد تا جایی که معین‌الدین سعیدی از هیئت رئیسه پارلمان درخواست ویدئوچک کرده است.

یک‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱، معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در دقایق پایانی جلسه علنی نوبت عصر پارلمان در تذکری شفاهی درباره حوادث اخیر در سیستان و بلوچستان سخن گفت و با انتقاد از برخورد مسلحانه، خواستار همدردی مسئولان با مردم و مجازات عاملان این حوادث در هر لباس و جایگاهی شد.

این نماینده مجلس با اشاره به آمار کشته‌شدگان ناآرامی‌های اخیر در بلوچستان اظهار کرد: دشمن که کارش دشمنی است، پس هنر مسئولین کجاست؟ آبروی نظام را با چند مسئول نامسئول گره نزنید؛ آنانی که هم به مردم جفا کردند و هم به نظام؛ ندای مردم داغدار استان را بشنوید و از آنها دلجویی کنید.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه