ارسال به دیگران پرینت

قاتل شهید طلبه بسیجی | شهید آرمان علی وردی را از قبل می‌شناختی؟

گفتگو با قاتل شهید طلبه بسیجی در اکباتان را ببینید | پیام دادند و مشخصات او را به ما دادند | قبل از اینکه وارد اغتشاشات شویم، گل مصرف کرده بودیم! + عکس

عاملان شهادت‌طلبه جوان در شهرک اکباتان تهران در حالی دستگیر شدند که مدعی هستند تحت تأثیر آموزش‌های شبکه‌های مجازی و مصرف ماده مخدر گل دست به این کار زده‌اند.

گفتگو با قاتل شهید طلبه بسیجی در اکباتان را ببینید | پیام دادند و مشخصات او را به ما دادند |  قبل از اینکه وارد اغتشاشات شویم، گل مصرف کرده بودیم! + عکس

شامگاه 4 آبان امسال، خبر شهادت یک طلبه بسیجی در شهرک اکباتان به بازپرس جنایی و تیم تحقیق اعلام شد. لحظاتی بعد بازپرس محمدرضا صاحب‌جمعی، سرهنگ مسلمی رئیس اداره دهم پلیس آگاهی و تیم بررسی صحنه جرم در محل حاضر شدند.

بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که طلبه جوان آرمان علی‌وردی نام داشته که بر اثر شکنجه چند اغتشاشگر در یکی از پارکینگ‌های شهرک اکباتان به شهادت رسیده است. در حالی که تحقیقات برای دستگیری عاملان این جنایت ادامه داشت، فیلم شکنجه‌های آرمان در فضای مجازی منتشر شد و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. در این تصاویر اغتشاشگران با سنگ و چاقو و لگد به پسر جوان حمله کرده و در نهایت او را به شهادت رساندند. در ادامه تحقیقات برای دستگیری متهمان در نهایت هویت 15 متهم این پرونده شناسایی شد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت بامداد پنجشنبه 12 آبان، 5 متهم اصلی این پرونده را دستگیر کردند.

ساعاتی بعد از دستگیری 5 عضو این باند، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت و سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران حاضر شده و به تشریح جزئیات این حادثه پرداختند. سردار رحیمی در خصوص دستگیری متهمان گفت: در تحقیقات صورت گرفته از سوی همکارانم، ۵ نفر از عوامل اصلی با تلاش مأموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند. همزمان همکاران در مجموعه قضایی اقدامات لازم برای تشکیل پرونده را انجام می‌دهند تا در کمترین زمان به سزای اعمال خود برسند.

سردار رحیمی با بیان اینکه قطعاً این افراد فریب خورده هستند و از روی تحریک احساسات از سوی دشمن و رسانه‌های معاند این طلبه را به شهادت رساندند، خاطرنشان کرد: این افراد نفرات اصلی پرونده هستند، یعنی فردی که به طلبه شهید چاقو می‌زند، فردی که با سنگ وی را می‌زند و فردی که به مسئولان نظام فحاشی کرده است در میان این متهمان هستند.

وی ادامه داد: این متهمان همه مرد هستند و در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کرده‌اند. عاملان این جنایت فجیع که فریب خورده دشمن هستند تحت تأثیر احساسات و ناآگاهی یک طلبه مظلوم و متدین بسیجی را به شهادت رساندند. این افراد فریب خورده جنگ رسانه‌ای هستند که دشمن در خارج و داخل کشور راه انداخته است. این افراد در تهران دستگیر شدند و در حال بررسی سوابق کیفری آنها هستیم. البته باوجود دستگیری این افراد در شهرک اکباتان، این افراد اهل این منطقه نیستند.

گفت‌و‌گو با یکی از سرکرده‌ها

5 متهمی که بازداشت شده‌اند تحصیلاتشان سیکل یا دیپلم است اما وضع مالی خوبی دارند. همگی مدعی هستند که فریب خورده‌اند و ابراز پشیمانی می‌کنند. یکی از متهمان، پسری با موهای بلند است، همان شخصی که در فیلم کاپشن سبز رنگ به تن دارد و با چاقو به شهید آرمان علی‌وردی ضربه می‌زند.

شهید آرمان علی وردی را از قبل می‌شناختی؟

نه. اصلاً. آن شب برای اولین بار بود که او را می‌دیدیم. داخل جمعیت بودیم که یک نفر به ما پیامکی فرستاد و مشخصات این بسیجی را داد. ما هم او را در جمعیت شناسایی کردیم و زمانی که بچه‌ها او را دنبال کردند من هم با آنها رفتم.

بعد چه اتفاقی افتاد؟

او را دنبال کردیم و در پارکینگ یکی از بلوک‌های شهرک به او رسیدیم. من و یکی دیگر از بچه‌ها، جزو اولین نفرها بودیم که به مقتول رسیدیم. دوستم با سنگ به مقتول می‌زد و من با چاقو و لگد. دوستم حتی کوکتل مولوتف هم می‌ساخت و در اغتشاشات پخش می‌کرد.

چرا این کار را انجام دادی؟ وقتی خصومتی نداشتی و هیچ کینه‌ای از قبل نداشتید؟

فریب خورده بودیم و حالمان یکجوری بود. فریب تبلیغات منفی را که در ماهواره و فضای مجازی است، خوردیم.

مگر حالتان چطوری بود؟

در فضای مجازی آموزش‌هایی است برای شرکت در اغتشاشات. یکی از آموزش‌ها این است که قبل از شرکت در این اغتشاشات حتماً گل مصرف کنیم تا جسارت بیشتری داشته باشیم. نیم ساعت قبل از اینکه وارد اغتشاشات شویم، گل مصرف کرده بودیم.

بعد از آن کجا رفتید؟

فرار کردیم اما فیلم فرارمان را نیز پلیس به دست آورده بود. هر کدام به خانه‌هایمان رفتیم و یکی از همدستانم فیلم را که توسط دیگران گرفته شده بود در فضای مجازی منتشر کرد.

چرا این کار را کرد؟

ما واقعاً تحت تأثیر آموزش‌های غربی بودیم. از طرفی فکر می‌کردیم با انتشار این فیلم معروف می‌شویم و بازدید صفحه‌مان در فضای مجازی بالا می‌رود.

فکر می‌کردید دستگیر شوید؟

وقتی این کار را می‌کردیم اصلاً به عاقبتش فکر نکردیم. اما بعد از ماجرا تازه متوجه شدیم چه کار اشتباهی کرده‌ایم. تصمیم به فرار داشتیم و می‌خواستیم از کشور خارج شویم.

هدف‌تان از این کارها چه بود؟

فریب خوردیم و پشیمانیم. امیدواریم که بخشیده شویم. 


 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • سینا ارسالی در

      عمو بس کنید این دری بری ها ، حتما ماموران پلیس هم قبل از قلع و قمع مردم ، به سلامتی ، چند کام هرویین می زنند و تحت تاثیر ، فیلم های بروسلی ، زحمت کشتن و آن وپار کردن مردم را می کشند ، جمع کنید بساط دروغ گویی و دروغ پردازی تون رو

      • Behnia ارسالی در

        دوست عزیز سینا این اعترافات واقعیت داره اتفاقا چند پیام و استوری افشا شده و خود لیدر میگه قبلش یه چیزی مصرف کنید.چند فیلم موجوده که پهپاد شناسایی یه عده رو شکار کرده که قبل از شروع خرابکاری دارن مشروب میخورن و با حسگر حرارتی پهپاد نشون میده که چند نفر شلیک میکنن و قایم میشن. واسه کسی که این روزا بخواد واقعیت ماجرا رو بفهمه هزارتا دلیل وجود داره تا بفهمه که راهو اشتباه رفته اما وقتی خودتونو به خواب زدین و بجز سعودی اینترنشنال و بی بی سی هیچ صدایی نمی‌شوید کاری نمیشه کرد!!

      • Behnia ارسالی در

        بله اینا واقعیت داره دوست عزیز اما شما این چیزا رو نمیبینی چون دنبال واقعیت ماجرا نیستی چون نمی‌خوای باور کنی که طرف اشتباهو گرفتی.چون چشات و گوشات فقط سعودی اینترنشنال و منوتو بی بی سی میبینه و می‌شنوه.هموطن هرخبری رو باور نکن رو حساب اینکه چون طرف معروفه و فالو بالا داره حتما راست میگه یه لحظه تحقیق کن تا بفهمی واقعیت چیه. جالبه با اینهمه دروغ و شایعه و فتنه ای که افشا شده و بعد چند رو مشخص شده همش غیرواقعی بوده بازم حرفای امثال کریمی و شاهینلو و علی‌نژاد و... باور میکنی!! اونا روز به روز ثروتمندتر میشن و عشق و حالشون به پاس اما تو چی!!

    • ناشناس ارسالی در

      اینا رو مثل شهید بزرگوار باید بکشن یعنی همان جنایاتی که مثلا سنگ زدن چاقو زدن با شهید انجام داده اند بر روی اینا انجام بگیره تا درس عبرتی بشه برای سایرین

    • ایرانی ارسالی در

      یه دفعه که بمیری دیگه ازاین غلطا نمیکنی . به یکی از اینها نباید حق زندگی داد. تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه