ارسال به دیگران پرینت

اینترنت | اینترنت ماهواره ای

رقابت ایران با استارلینک | اینترنت ماهواره ای ملی آماده ی عرضه است

« مشابه استارلینک » این پروژه ای بزرگ است که نیاز به چندین هزار ماهواره کوچک کمتر از ۵۰ کیلو گرمی دارد که باید در مدار ارتفاع کم از زمین قرار بگیرند

رقابت ایران با استارلینک | اینترنت ماهواره ای ملی آماده ی عرضه است

اینترنت ماهواره ای

سالاریه درصحبت هایش گفته است:« به زودی شرکت‌های داوطلب تشخیص داده می‌شوند و دولت حمایت از آنها را بر عهده خواهد گرفت تا در نهایت بتوانند اینترنت ماهواره‌ ای برای ارائه خدمات پهن باند بسازند. به گفته‌ی او، ساخت منظومه ماهواره‌ای در کشورمان به صورت انفرادی جلو نمی‌رود و برای این که هدف مذکور محقق شود باید ارتفاعات چند صد کیلومتری و چندین هزار ماهواره در نظر گرفته شود.»

البته به عقیده رئیس سازمان فضایی ایران شرکت‌های خصوصی به تنهایی نمی‌توانند منظومه اینترنت ماهواره‌ای بسازند و باید شرکت‌های بین‌المللی کشورهای همسایه نیز در کنسرسیوم بین المللی که برگزار می‌کنیم، شرکت نمایند. اما این شرکت های بین المللی کشورهای همسایه کدام کشور ها خواهند بود؟ در همسایه های جنوبی که امارات با کمک چین و البته اروپایی ها به سرعت در حال توسعه توان فضایی خود است اما کشورهای عربی از همین حالا تقریبا قراردادهای همکاری با استارلینک را بسته اند. در میان همسایگان شمالی اما تجربه موفق کشورهای قزاقستان و روسیه در تجربیات فضایی و همچنین همکاری مشترک با روسیه در ساخت و پرتاب ماهواره مخابراتی خیام به مدار زمین از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان ، نشان داد کشورمان در فکر توسعه همکاری های فضایی با همسایه شمالی است. روسیه هم البته در جنگ با اوکراین از اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک لطماتی خورد و حتی این سرمایه دار آمریکایی را تحدید به انفجار سفنیه هایش با موشک های بالستیک در جو زمین کرد.

سالاریه اما صراحتا از اینکه کدام کشور همسایه در این کنسرسیوم فضایی برای اینترنت ماهواره ای در کنار ایران خواهد بود سخنی به میان نیاورده است.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      مثل رقابت پورشه با پراید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه