ارسال به دیگران پرینت

اینترنت | استارلینک | اینترنت ماهواره ای

هزینه تمام شده اینترنت استارلینک | به صرفه یا هزینه بسیار بالا؟

اینترنت استارلینک هزینه تمام شده بسیار بالایی دارد

هزینه تمام شده اینترنت استارلینک | به صرفه یا هزینه بسیار بالا؟

مهدی تقوی، کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار منیبان با اشاره به خبرهای منتشر شده درباره ورود اینترنت استارلینک به ایران گفت: برای دریافت اینترنت استارلینک باید دیش‌هایی که مخصوص آن ساخته شدند، نصب شود که انجام این امر هزینه دارد و تا جایی که بنده اطلاع دارم باید ماهیانه 100 دلار پرداخت شود که البته هزینه ورود و دریافت آن جدا حساب می‌شود بنابراین باید گفت اینترنت استارلینک هزینه تمام شده بسیار بالایی دارد و استفاده از آن برای عموم مردم بعید است. البته گفته شده در آینده فناوری ایجاد می‌شود که بدون نیاز به دیش این اینترنت با سرعت 3G روی گوشی‌ها در دسترس قرار گیرد که هنوز عملی نشده است.

او ادامه داد: همانطور که اشاره کردم استفاده از اینترنت استارلینک برای افراد عادی مقرون به صرفه نیست و همه مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند اگر بعضی از افراد هم که امکان پرداخت‌ در شبکه‌های پرداخت بین‌المللی را دارند به این موضوع ورود کنند، ناچار به دور زدن شبکه‌های پرداخت هستند. درحال حاضر فناوری‌های ماهواره‌ای گوناگونی وجود دارد که با پرداخت حق اشتراک آنها می‌توان به اینترنت آزاد وصل شد اما چون هزینه‌اش بالاست مردم سمت آن نمی‌روند، ادعای استارلینک این است که هزینه تمام شده را به حداقل رسانده اما باتوجه به قدرت خرید مردم و سختی‌های انتقال پول بعید است ایرانی‌ها بتوانند چنین هزینه‌ای را بپردازند.

این کارشناس فضای مجازی در پاسخ به این سوال که آیا امکان ایجاد اختلال در این اینترنت وجود دارد یا خیر؟ بیان کرد: درحال حاضر برنامه این است که پایگاه‌هایی در کشورهای همسایه ایجاد شود تا ایران بتواند از این اینترنت بهره‌مند شود اما ممکن است مقابله‌هایی با آن صورت گیرد که عملکردش در کشور دچار اختلال شود به هرحال نیروهای داخل کشور بیکار نیستند و می‌تواننند راه‌های ارتباطی آن را مسدود کنند.

منبع : منیبان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه