ارسال به دیگران پرینت

جوش | جای جوش | از بین بردن جای جوش

بهترین روش‌ها برای از بین بردن جای جوش | روش‌هایی که تا به حال نمی‌دانستید

با انجام لایه‌برداری شیمیایی، لایه‌برداری پوست با درم آبریژن، تزریق فیلر، لایه‌برداری با لیزر و میکرونیدلینگ می‌توانید پوست شفاف‌تری داشته باشید.

بهترین روش‌ها برای از بین بردن جای جوش | روش‌هایی که تا به حال نمی‌دانستید

بهترین روش‌های درمانی برای از بین بردن جای جوش چیست؟

با انجام لایه‌برداری شیمیایی، لایه‌برداری پوست با درم آبریژن، تزریق فیلر، لایه‌برداری با لیزر و میکرونیدلینگ می‌توانید پوست شفاف‌تری داشته باشید.

جوش زدن کابوس هر نوجوانی است و حتی می‌تواند تا بزرگسالی نیز ادامه پیدا کند. اما مدت‌ها پس از بهبود و ناپدید شدن جوش‌ها، قرمزی و تورمشان چیزی که به جا می‌ماند جای جوش است و به این سادگی‌ها محو نمی‌شود و درمان آن‌ها دشوار است و تحمل زخم‌های ناخوشایند ناشی از آکنه می‌تواند بسیار سخت باشد.

بهترین روش‌های درمان جای جوش

جوش صورت یکی از مشکلات رایج پوستی است که حدود 80 درصد افراد بین 11 تا 30 سال با آن درگیر هستند و می‌تواند روی صورت، سینه، پشت بدن و شانه‌های شما به وجود آید. به نظر می‌رسد دستکاری جوش‌ها آن‌ها را از بین نمی‌برد، باید گفت که اتفاقا جوش‌ها از بین می‌روند چیزی که از بین نمی‌رود جای جوش است.

اگرچه نمی‌توان به سرعت از شر جای جوش خلاص شد، برای درمان هم دیر نیست. بسیاری از محصولات بدون نسخه برای درمان جای جوش ادعا می‌کنند که می‌توانند بافت، رنگ و ظاهر جای جوش را بهبود ببخشند، اما هیچ راه واقعی برای خلاص شدن از شر جای جوش به طور طبیعی و خانگی وجود ندارد. محصولات بدون نسخه شامل: آلفا هیدروکسی اسید، اسید لاکتیک، رتینوئید و اسید سالیسیک.

مشورت با یک متخصص پوست بهترین راه‌حل برای درمان است چرا که پزشکان روی کنترل جوش شما تمرکز می‌کنند و هرچه جوش کمتری داشته باشید، زخم‌ها و جای جوش کمتری خواهید داشت.

گزینه‌های درمانی که از سوی پزشکان متخصص پوست برای درمان جای جوش توصیه می‌شوند عبارت‌اند از:

لایه‌برداری با لیزر

درمان با لیزر یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای درمان جای جوش است که نیازی به استراحت و بستری شدن ندارد و عمل ساده‌ با درد بسیار خفیف است. درمان با لیزر رگ‌های خونی را هدف قرار می‌دهند و می‌توانند به رفع تیرگی جای زخم‌ها یا صاف شدن نقاط برجسته صورتی یا بنفش کمک کنند. پزشکان اغلب از لیزرهای فرکشنال یا دی‌اکسید کربن برای درمان استفاده می‌کنند.

پس از لیزردرمانی ممکن است پوست شما متورم و قرمز شود و تا پنچ روز خونریزی کند و احتمال دارد بین سه تا پنج جلسه برای درمان نیاز داشته باشید.

لیزردرمانی تنها برای درمان جای جوش نیست می‌توانید برای زخم‌های ناشی از سوختگی، سرطان پوست و پاک کردن خالکوبی استفاده کنید.

لایه‌برداری شیمیایی

متخصص پوست ممکن است از این روش برای درمان جای جوش شما استفاده کند. در این روش ممکن است که پوست شما تاول بزند و پس از مدتی کنده شود و در نهایت پوست جدید جایگزین شود. استفاده از این روش به طور معمول باعث قرمزی و گاهی تورم و تاول‌های تبخالی تا هفت روز می‌شود. هزینه استفاده از این روش کم است چرا که به یک جلسه برای  درمان نیاز است.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ که به عنوان درمان القای کلاژن نیز شناخته می‌شود. میکرونیدلینگ به وسیله سوزن‌های خیلی ظریف و ریز در لایه سطحی پوست سوراخ‌های ریز ایجاد می‌کند. بعد از انجام میکرونیدلینگ پوست شما قرمز می‌شود و این قرمزی معمولا چند روز طول می‌کشد. این روش تولید کلاژن را تحریک می‌کند. افراد برای دریافت بهترین نتیجه به چهار تا شش جلسه درمان میکرونیدلینگ نیاز دارند.

فیلر

فیلرها معمولا برای پر کردن چین و چروک‌ استفاده می‌شوند اما می‌توان از فیلر برای پر کردن به جای جوش‌های فرو رفته کمک گرفت. فیلرهای هیالورونیک اسید به حجیم شدن پوست شما کمک می‌کند و می‌تواند هر ناحیه فرو رفته را صاف کند. تورم، قرمزی و تغییر رنگ را پس از تزریق فیلر مشاهده خواهید کرد و بسته به نوع فیلر ممکن است به چندین جلسه درمان نیاز داشته باشید.

درم آبریژن

در این روش مثل لایه‌برداری با لیزر از ابزار خاصی استفاده می‌شود که با ایجاد اصطکاک لایه سطحی پوست را از بین می‌برد. به آن به شکل یک سنباده نگاه کنید که پوست شما را صاف می‌کند. این روش هزینه کمی دارد و به اندازه درمان با لیزر باعث تغییر دائمی نمی‌شود.سابسیژن، پانچ صورت، تزریق استروئید از دیگر روش‌های درمان جای جوش است.

برای جوش نزدن سیگار را ترک کنید و یا اصلا سیگار کشیدن را شروع نکنید. دست‌های خود را به صورتتان نمالید. جوش‌های خود را تخلیه نکنید و جوش‌ها را در اسرع وقت درمان کنید تا مجبور نشوید جای جوش را درمان کنید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55 آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه