ارسال به دیگران پرینت

خروپف | درمان خروپف | درمان‌ خانگی خروپف

درمان‌ خانگی خروپف چیست؟ | با این روش ها از شر خروپف راحت شوید

اگر کسی در اتاق شما هنگام خواب خرناس می‌کشد و خس خس قفسه سینه دارد آن را نادیده نگیرید. خروپف می‌تواند نشانه‌ای از آپنه انسدادی خواب یا وقفه تنفسی باشد، وضعیتی که باعث مکث‌های مکرر در تنفس در طول شب می‌شود.

درمان‌ خانگی خروپف چیست؟ | با این روش ها از شر خروپف راحت شوید

درمان‌ خانگی خروپف چیست؟

اگر کسی در اتاق شما هنگام خواب خرناس می‌کشد و خس خس قفسه سینه دارد آن را نادیده نگیرید. خروپف می‌تواند نشانه‌ای از آپنه انسدادی خواب یا وقفه تنفسی باشد، وضعیتی که باعث مکث‌های مکرر در تنفس در طول شب می‌شود.

تونی ریزمن پزشک گوش، حلق و بینی می‌گوید: «خروپف و آپنه اغلب اوقات با یکدیگر مرتبط هستند و همزمان با هم اتفاق می‌افتند.»

بنابراین مهم است که علت خروپف را ریشه‌یابی کنید و برای برطرف کردن این مشکل تلاش کنید.

دلایل خروپف چیست؟

تمام افراد از جمله مردها و زنان و حتی بچه‌ها می‌توانند خروپف کنند. در واقع خروپف در بچه‌ها بسیار شایع است اما در مردان و افرادی که اضافه وزن دارند شایع‌تر است و اغلب با افزایش سن نیز بدتر می‌شود.

خروپف زمانی اتفاق می‌افتد که مسیر تنفس در هنگام خواب مسدود می‌شود. زمانی که هوا سعی می‌کند از بافت‌های نرم عبور کند، آن‌ها شروع به لرزش می‌کنند و باعث ایجاد خرخر می‌شود.

اغلب خروپف‌ها ناشی از وجود یک شرایط زمینه‌ای مانند چاقی، مشکلات ساختاری در بینی مانند انحراف تیغه بینی، بزرگ شدن لوزه‌ها و گرفتگی مزمن بینی هستند.

خروپف و آپنه انسدادی

خروپف به تنهایی مضر نیست اما می‌تواند نشانه‌ای از آپنه انسدادی در خواب باشد. اگر دچار آپنه انسدادی هستید ممکن است بعد از خواب شبانه، در طول روز احساس خستگی کنید و همچنان خواب‌آلود باشید و در محل کار یا مدرسه تمرکز نداشته باشید.

برای افراد مبتلا به آپنه انسدادی، درمان خانگی خروپف بسیار حیاتی است عدم درمان آپنه انسدادی خواب منجر به ایجاد مشکلات سلامتی از جمله فشار خون بالا، سکته مغزی، دیابت و مشکلات قلبی و سکته قلبی می‌شود.

درمان خانگی خروپف:

برای رسیدن به وزن مناسب تلاش کنید

دکتر ریزمن می‌گوید: «وزن اضافی یکی از دلایل اصلی خروپف در کودکان و بزرگسالان است. در طول خواب، بافت چربی در گردن به گردن شما فشار می‌آورد و مجاری تنفسی را هنگام شل شدن ماهیچه‌های گلو مسدود می‌کند. کاهش وزن به معنای واقعی این فشار را از بین می‌برد.»

گرفتگی بینی خود را رفع کنید

در افراد مبتلا به گرفتگی بینی داروهایی مانند آنتی‌هیستامین‌ یا اسپری بینی استروئیدی به شما برای تنفس راحت کمک می‌کند.

وضعیت خواب خود را تغییر دهید

سعی کنید به پهلو بخوابید زیرا قرار گرفتن در این وضعیت خروپف شما را کم می‌کند.

سیگار نکشید

ترک سیگار یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامتی خود انجام دهید. علاوه بر کاهش فشار خون و افزایش سطح انرژی به کاهش خروپف شما نیز کمک می‌کند.

در آخر اگر هیچ یک از راهکارها جواب نداد بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع : 55آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه