ارسال به دیگران پرینت

اضطراب | اختلال اضطراب | نشانه های اختلال اضطراب

اگر این ویژگی ها را دارید شما به اختلال اضطراب دچارید !

اختلال اضطراب چیست و چه علائمی دارد؟

اگر این ویژگی ها را دارید شما به اختلال اضطراب دچارید !

اختلال اضطراب چیست ؟

تحولات چند سال اخیر مثل همه‌گیری ویروس کرونا و ترس از دست دادن عزیزان، افزایش جرم و جنایت و اقتصاد بی‌ثبات مردم را دچار اضطراب کرده است و همگی این موارد دلایل خوبی هستند که افراد برای بررسی میزان اضطراب‌شان به پزشک مراجعه کنند.

اختلال اضطراب یکی از شایع‌ترین مشکلات و بیماری‌های مربوط به سلامت روان است که بیشتر افراد در سرتاسر جهان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. علت اصلی این اختلال معلوم نیست اما به نظر می‌رسد عواملی مانند ژنتیک، محیط، میزان استرس باعث بروز این اختلال شود یا ممکن است بر اثر دلایل خاص و یا پس از مواجهه با یک مشکل و یا حادثه در فرد ایجاد شود. 

افرادی که دچار اختلال اضطراب هستند اغلب اوقات و یا حتی تمام روز استرس دارند و ذهن آن‌ها آرام نیست و یا در بعضی افراد این گونه است که نسبت به موضوع خاصی اضطراب دارند یا زمانی که در شرایط حساس قرار می‌گیرند مضطرب می‌شوند.

علائم اختلال اضطراب عبارتند از احساس وحشت و ترس و بی‌قراری، تعریق زیاد، لرزش، احساس ضعف یا خستگی، مشکل در تمرکز و تنفس سریع.

بررسی اختلال اضطراب چگونه است؟

پزشک برای بررسی میزان اضطراب معمولا یک پرسشنامه به شما می‌دهد و با توجه به جواب‌های شما و علائم موجود میزان اضطراب و یا وجود اختلال اضطراب  را در شما بررسی می‌کند. در صورت داشتن اختلال اضطراب ممکن است برای تکمیل تشخیص نزد یک متخصص سلامت روان ارجاع  داده شوید. 

یادتان باشد که درمان می‌تواند زمان‌بر باشد چرا که پزشک باید در ابتدا منشا اصلی استرس و اضطراب را در فرد پیدا کند، آزمون و خطا انجام دهد تا بهترین نوع درمان را برای فرد در نظر بگیرد اما درمان معمول و استاندارد برای اختلال اضطراب، روان‌درمانی و یا استفاده از دارو است که اثرات درمان در بیشتر افراد پس ازچند ماه نمایان می‌شود.

آیا بررسی میزان اضطراب برای افراد بالای 65 سال نیاز است؟

بررسی میزان اضطراب برای افراد بالای 65 سال توصیه نمی‌شود زیرا علائم اضطراب مشابه علائم طبیعی پیری مانند خستگی و ضعف و درد معمول است.

بسیاری از افراد از عوارض عدم درمان این اختلال آگاه نیستند. توصیه می‌شود در صورت مشاهده هرگونه علائم در خصوص اختلال اضطراب به پزشک و یا مراکز روان‌پزشکی و روانشناسی مراجعه کنید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : 55آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه