ارسال به دیگران پرینت

آلرژی | داشتن آلرژی | داشتن آلرژی و سرگیجه

آیا آلرژی باعث سرگیجه می‌شود؟

ممکن است زمانی که آلرژی دارید سرگیجه هم داشته باشید اما باید بدانید که این علامتی نسبتا نادر است.

آیا آلرژی باعث سرگیجه می‌شود؟

آیا آلرژی باعث سرگیجه می‌شود؟

ممکن است زمانی که آلرژی دارید سرگیجه هم داشته باشید اما باید بدانید که این علامتی نسبتا نادر است.

به احتمال زیاد با علائم شایع آلرژی که عبارت‌اند از آبریزش بینی، خارش چشم، عطسه آشنا هستید. اما شاید ندانید که سرگیجه و احساس عدم تعادل و احساس چرخش سر نیز می‌تواند از علائم آلرژی باشد.

چرا آلرژی باعث سرگیجه می‎‌شود؟

لوله‌های‌‌ استاش درون گوش شما، لوله‌‌های کوچکی هستند که گوش را به سینوس‌ها متصل می‌کنند و به تنظیم فشار گوش کمک کرده و از تجمع مایع در قسمت گوش میانی جلوگیری می‌کنند و در نتیجه به حفظ تعادل شما کمک می‌کنند.

التهاب، انسداد و تجمع مخاط در لوله‌های استاش در عملکرد این لوله‌ها اختلال ایجاد می‌کند که اختلال عملکرد شیپور استاش نامیده می‌شود. اگر شیپور استاش گوش شما بر اثر آلرژی متورم یا مسدود شود، دچار سرگیجه و عدم تعادل خواهید شد. اگرچه همیشه باعث سرگیجه نمی‌شود اما می‌تواند یکی از علائم آن باشد.

دکتر آرونیکا توضیح می‌دهد که هنگامی که بینی و سینوس‌های شما ملتهب است ممکن است داخل و اطراف شیپور استاش نیز ملتهب شود و عملکرد طبیعی خود را از دست بدهد. لوله‌های استاش بسیار باریک هستند و التهاب باعث باریک‌تر شدن لوله‌ها و در نتیجه باعث تجمع مایع پشت گوش می‌شود و بر سیستم دهلیزی گوش اثر می‌گذارد و در نهایت منجر به ایجاد سرگیجه در افراد می‌شود.

درمان سرگیجه ناشی از آلرژی

بهترین روش برای درمان سرگیجه ناشی از آلرژی، درمان خود آلرژی است. اگر می‌توانید از آلرژی‌زا ها دوری کنید و اگر نمی‌توانید به دارو روی بیاورید.

دکتر آرونیکا می‌گوید: «بیماران مبتلا به سرگیجه ناشی از آلرژی را می‌توان با اسپری‌های استروئیدی بینی برای کاهش التهاب درمان کرد و اثرات کاهش التهاب روی لوله‌های استاش را مشاهده کرد.»

اسپری‌های استروئیدی بینی مانند فلوتیکازون و تریامسینولون می‌توانند التهاب بینی، سینوس‌ها و شیپور استاش را کاهش دهند. 

می‌توانید آلرژی خود را با داروهای بدون نسخه نیز کاهش دهید و با دور کردن آلرژی‌زا‌ها از خود به کاهش علائم کمک کنید. پنجره‌های خانه را بسته نگه دارید. حیوانات خانگی خود را به طور مکرر حمام کنید و لباس‌های خود را پس از انجام کارهایی همچون پیاده‌روی، چمن‌زنی و باغبانی بشویید.

اگر سرگیجه شما ناشی از چیز دیگری باشد باید چه کار کنید؟

دکتر آرونیکا می‌گوید: «اگر استفاده از اسپری استروئیدی بینی موثر واقع نشد باید به پزشک خود مراجعه کنید تا منشا سرگیجه را پیدا کنید. شاید لازم باشد که به متخصص مغز و اعصاب یا متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.»

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه