ارسال به دیگران پرینت

پیاز | پیاز سوخاری

چگونه پیاز سوخاری درست کنیم؟ | طرز تهه پیاز سوخاری

پیاز سوخاری رژیمی فینگر فودی خوشمزه و پرطرفدار است که با رسپی‌های متنوعی درست می‌شود. در این مطلب با ساده‌ترین دستورالعمل تهیه پیاز سوخاری آشنا می‌شوید.

چگونه پیاز سوخاری درست کنیم؟ | طرز تهه پیاز سوخاری

 پیاز سوخاری رژیمی یکی از انواع فینگر فودهای بین المللی خوشمزه و پرطرفدار است که با رسپی‌های متنوعی درست می‌شود، برای آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیاز سوخاری رژیمی‌با همراه باشید.

پیاز: ۴ عدد

تخم مرغ: ۲ عدد

آرد سفید: یک پیمانه

پودر سوخاری: ۲ پیمانه

شیر: یک پیمانه

ادویه مخلوط: از هر ادویه‌ای که دلخواهتان است یک قاشق چایخوری

پودر آویشن: به مقدار کافی

طرز تهیه پیاز سوخاری به ساده ترین روش

 

طرز تهیه پیاز سوخاری رژیمی

مرحله اول

برای تهیه پیاز سوخاری رژیمی‌ به روش خانگی در ابتدای کار پوست پیازها را بدون اینکه ریشه آنها گرفته شود جدا می‌کنیم، سپس پیاز را از ابتدا به سمت ریشه با یک چاقو تیز با فاصله یک سانتیمتر برش می‌زنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید هنگام برش زدن چاقو به ریشه پیاز نرسد، در غیر این صورت لایه‌های پیاز از هم باز می‌شوند. حالا درون یک کاسه مناسب مقداری یخ و آب سرد ریخته، سپس پیازها را به صورت برعکس درون کاسه می‌گذاریم.

مرحله سوم

حالا اجازه می‌دهیم پیازها به مدت یک ساعت درون آب و یخ بمانند. پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می‌کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می‌پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پودر سوخاری را به همراه ادویه مخلوط درون یک ظرف مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می‌کنیم، سپس آرد سفید را به همراه مقداری پودر آویشن درون یک ظرف جداگانه ریخته و مخلوط می‌کنیم.

مرحله پنجم

حالا تخم مرغ‌ها را به همراه شیر درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم و به خوبی مخلوط می‌کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه پیازها را از کاسه حاوی آب و یخ خارج کرده و روی دستمال قرار می‌دهیم.

مرحله ششم

زمانی که آب اضافی پیازها گرفته شد، لایه‌های پیازها را به آرامی باز کرده و درون مخلوط شیر و تخم مرغ می‌غلتانیم. در ادامه پیازها را به ترتیب درون آرد سفید، مخلوط شیر و تخم مرغ، سپس پودر سوخاری می‌غلطانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پیازها را درون سینی فر می‌چینیم، سپس مقداری روغن مایع روی آنها اسپری می‌کنیم. حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می‌دهیم پیازها به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

 

منبع : همشهری
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه