ارسال به دیگران پرینت

پیاز | نخوردن پیاز | نخوردن پیاز که در یخچال بوده است

نگهداری پیاز پوست کنده در یخچال ممنوع | هشدار باقی پیاز را در یخچال نگذارید

پخت و پز روزانه اغلب پیاز را پوست گرفته و برش می دهیم و بقیه آن را برای صرفه جویی در مواد غذایی و زمان در یخچال نگهداری می کنیم، اما آیا نگهداری پیازهای پوست کنده شده در یخچال ایمن است و چرا باید از انجام این کار خودداری کرد؟

نگهداری پیاز پوست کنده  در یخچال ممنوع | هشدار باقی پیاز را در یخچال نگذارید

پخت و پز روزانه اغلب پیاز را پوست گرفته و برش می دهیم و بقیه آن را برای صرفه جویی در مواد غذایی و زمان در یخچال نگهداری می کنیم، اما آیا نگهداری پیازهای پوست کنده شده در یخچال ایمن است و چرا باید از انجام این کار خودداری کرد؟

چرا نگهداری پیاز در یخچال ایده خوبی نیست؟IMG_20220822_221325

عطر و طعم پیاز به غذاها طعم دلپذیری می افزاید، اما هنگامی که آن را بدون در یا روکش داخل یخچال می گذارید بوی بدی تولید می شود. بر اساس اظهارات کارشناسان، پیاز سرشار از گوگرد، چندین خاصیت دارویی و سرشار از خواص ضدباکتری و ضدالتهاب است.

با این حال، پوست گرفتن و نگهداری پیاز داخل یخچال ایده خوبی نیست زیرا پیازهای پوست کنده یا خرد شده به راحتی توسط باکتری ها و عوامل بیماری زای موجود در محیط آلوده می شوند که منجر به اکسیداسیون پیاز می شود و این امر منجر به تولید عوامل بیماری زا و آسیب رسانی بیشتر می شود.

دلیل دیگر اینکه نباید پیاز را خرده کرده یا پوست کنده داخل یخچال نگهداری کرد این است هنگام پوست گرفتن و خرد کردن پیاز سلول های آن مختل و منجر به ترشح آب می شود که حاوی مواد مغذی است که منجر به رشد باکتری می شود.

در صورت نگهداری پیاز داخل یخچال رطوبت و دمای سرد داخل یخچال باعث می شود حالت کرانچ خود را از دست بدهند و خیس و نرم شوند که این امر باعث ایجاد عوامل بیماری زا و کاهش سطح مواد مغذی و رشد باکتری می شود.

روش صحیح نگهداری پیاز چیست؟

بر اساس اظهارات کارشناسان پوست کندن پیاز و نگهداری آن ایده خوبی نیست، بنابراین اگر می خواهید از فواید غذایی آن بهره مند شوید همیشه توصیه می شود بلافاصله قبل از استفاده آن را پوست بکنید یا برش دهید.

بر اساس اعلام وزارت کشاورزی ایالات متحده، بهترین روش برای نگهداری پیاز این است که آن را در ظرف در بسته با دمای 4.4 درجه سانتیگراد داخل یخچال است.

روش آسان دیگر برای نگهداری پیاز در یخچال بسته بندی هر پیاز پوست کنده در یک حوله کاغذی خشک است زیرا احتمال قرار گرفتن در معرض رطوبت هوا را کاهش می دهد.

منبع : علم سلامت
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه