ارسال به دیگران پرینت

تمیز کردن شیشه پنجره | تمیز کردن شیشه پنجره با جوش شیرین | کاربرد جوش شیرین

ترفندی استثنایی برای تمیز کردن پنجره های خانه | با این راهکار پنجره هایتان برق می افتد !

برای تمیز کردن پنجره از جوش‌شیرین استفاده کنید.

ترفندی استثنایی برای تمیز کردن پنجره های خانه | با این راهکار پنجره هایتان برق می افتد !

جوش‌شیرین ماده‌ای است که تقریبا در هر خانه‌ای یافت می‌شود و هزارویک کاربرد دارد. از پخت شیرینی گرفته تا پاکسازی دندان. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این ماده برای تمیز کردن شیشه پنجره بسیار عالی است.

جوش‌شیرین که به نام بی‌کربنات سدیم نیز شناخته می‌شود در مقایسه با شیشه پاک‌کن‌های مضر جایگزینی ارزان، سازگار با محیط زیست و ارگانیک است. از آنجایی که بسیاری از کودکان و بزرگسالان از آلرژی رنج می‌برند، استفاده از پاک‌کننده‌های طبیعی برای این افراد در جلوگیری از تشدید آلرژی بسیار کمک‌کننده است.

منشا جوش‌شیرین به 4 میلیون سال پیش برمی‌گردد که به طور طبیعی در ذخایر معدنی، اقیانوس‎ها و رسوبات دریاچه‌ها به عنوان سنگ ترونا وجود داشت. رسوبات ترونا با خشک شدن دریاچه‌های نمک تشکیل شد.

بزرگترین ذخایر ترونای جهان دروایومینگ (ایالتی در مناطق کوهستانی غرب ایالات متحده آمریکا) قرار دارد و این منطقه را به منبع اصلی تهیه جوش‌شیرین تبدیل کرده است.

تمیز کردن شیشه پنجره با استفاده از جوش‌شیرین بسیار ساده است فقط به کمی سرکه، مایع ظرفشویی، آب، پارچه یا اسفنج  و یک بطری اسپری نیاز است.

برای پنجره‌هایی که تقریبا تمیز هستند 2 قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین، یک قاشق چای‌خوری صابون و آب (ترجیحا آب مقطر) را در یک بطری نیم لیتری به خوبی با هم  ترکیب کنید و روی سطح مورد نظر اسپری کنید. از بالا به پایین، به صورت زیگزاک و سپس از چپ به راست شیشه را بشویید و سپس با استفاده از یک پارچه نخی یا حوله آن را تمیز و پاک کنید. برای تمیزی بیشتر می‌توانید سرکه یا کمی الکل نیز به آن اضافه کنید.

شما باید دست‌کم دوبار در سال پنجره‌های خود را با استفاده از جوش‌شیرین و محلول سرکه سفید رقیق شده تمیز کنید و باید برای نتیجه‌گیری بهتر قبل از تمیز کردن پنجره با استفاده از یک روزنامه یا یک پارچه آلودگی و غبار روی پنچره را پاک کنید و سپس یک پارچه مرطوب برداشته و با جوش‌شیرین و سرکه آن را تمیز کنید.

پاک کردن فوری و خشک کردن کامل و تمیز کردن شیشه پنجره مانع از ظاهر شدن رگه کثیفی روی شیشه می‌شود. در صورتی که از نتایج راضی نیستید با استفاده از اسفنج آغشته به سرکه این کار را تکرار کنید. شما همچین می‌توانید ریل‌ها و چهارچوب پنجره‌ها را با استفاده از این ماده تمیز کنید به این صورت که ابتدا جوش‌شیرین را در محل مورد نظر بپاشید و روی آن سرکه بریزید و اجازه دهید چند دقیقه خیس بخورد و سپس از یک مسواک کهنه برای تمیزکردن مناطق غیرقابل دسترسی استفاده کنید. می‌توانید یک پارچه را دور یک چاقو بپیچید تا دسترسی‌تان به گوشه‌ها، شکاف‌های تنگ و شیارها راحت‌تر شود.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه