ارسال به دیگران پرینت

خاستگار | نه گفتن به خاستگار | چگونه به خاستگار نه بگوییم

چطور بدون اینکه خواستگارتان را ناراحت کنید به او نه بگویید

در حالی که برخی می‌گویند طرد شدن سخت‌ترین بخش یک رابطه است، برخی دیگر دریافتند که رد کردن افراد خیلی بدتر است. زمانی که پیشنهاد بیرون رفتن یا خواستگاری را رد می‌کنید، نگرانی در مورد جریحه‌دار کردن احساسات یک فرد کاملاً طبیعی است، اما در این مورد رد کردن فرد معمولاً مهربانانه‌ترین راه است.

چطور بدون اینکه خواستگارتان را ناراحت کنید به او نه بگویید

چطور بدون اینکه خواستگارتان را ناراحت کنید به او نه بگویید

در حالی که برخی می‌گویند طرد شدن سخت‌ترین بخش یک رابطه است، برخی دیگر دریافتند که رد کردن افراد خیلی بدتر است. زمانی که پیشنهاد بیرون رفتن یا خواستگاری را رد می‌کنید، نگرانی در مورد جریحه‌دار کردن احساسات یک فرد کاملاً طبیعی است، اما در این مورد رد کردن فرد معمولاً مهربانانه‌ترین راه است. مایکل سورنسن روانشناس توضیح می‌دهد که اگر به کسی علاقه‌ای ندارید، بهتر است موضع خود را شفاف بگویید تا اینکه او را همراهی کنید. امید کاذب دادن به افراد اتلاف وقت آنها و خود شماست.

علیرغم ناراحتی‌ای که ممکن است هنگام رد کردن خواستگاری یا قرار ملاقات احساس کنید، مهم است به یاد داشته باشید که هرگز مجبور نیستید با کسی که نمی‌خواهید قرار بگذارید. تمایل به عذاب وجدان نگرفتن دلیلی برای مجبور کردن خود به قرار گذاشتن با کسی که دوستش ندارید نیست. چه اولین قرار با فردی از آن‌ور دنیا باشد، چه قرار دومی باشد که علاقه‌ای به دیدن دوباره آن فرد ندارید، یا حتی آشنایی که می‌خواهد به شما پیشنهاد ازدواج بدهد و قرار خواستگاری بگذارد، همیشه این حق را دارید که نه بگویید. رد کردن افراد آسان نیست، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با آرامش و احترام به دیگران نه بگویید.

چگونه با مهربانی شخصی را رد کنیم؟

وقتی کسی از شما می‌خواهد با هم بیشتر آشنا شوید و بیرون قرار بگذارید و شما مطمئن نیستید که می‌خواهید بروید یا نه، همیشه قبل از پاسخ دادن وقت بگذارید و به دقت فکر کنید. فکر کردن در مورد تصمیم خود قبل از پاسخ دادن به طرف مقابل می‌تواند شما را از بیان حرفی خشن و ناخوشایند به مردم نجات دهد. بنابراین، خود را موظف به بله یا نه گفتن بلافاصله نکنید! وقتی تصمیم گرفتید که می‌خواهید نه بگویید، سعی کنید صادق، روراست و مهربان باشید. 

در مورد ظاهر فرد اظهار نظر نکنید و به هیچ وجه از این جنبه به آن‌ها انتقاد نکنید. در عوض، خیلی مودبانه با ارائه یک دلیل غیرشخصی حرفتان را مطرح کنید. مثلاً می‌توانید بگویید که الان زمان مناسبی نیست یا ارتباطی را بین خودتان احساس نکردید. تعارفات معمول می‌تواند به کاهش ضربه روحی کمک کند، به شرطی که صادقانه باشد.

اگر شما با مهربانی دلیلی برای رد کردن خواستگار خود ارائه دهید، می‌تواند از ایجاد سوء تفاهم جلوگیری کنید، اما موظف نیستید دائم همه‌چیز را توضیح دهید. اگر احساس ناراحتی می‌کنید صادقانه به آن شخص بگویید که به او علاقه‌ای ندارید، می‌توانید یک بهانه مودبانه نیز بیاورید. ممکن است به او بگویید که کارهای انجام نشده زیادی دارید یا به تازگی با شخص دیگری آشنا شده‌اید. اگر تصمیم دارید دروغ سفید بگویید، مطمئن شوید که هیچ نقطه کوری در داستان شما وجود نداشته باشد. علاوه بر این، چند اشتباه وجود دارد که باید هنگام رد کردن از آنها اجتناب کنید.

هنگام رد کردن خواستگار از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

اگر می‌دانید که علاقه‌ای به طرف مقابل ندارید، سعی کنید وقتی جواب رد می‌دهید به او امید کاذب ندهید. البته با گفتن این جمله که «فعلاً نه، شاید در آینده» اگر آنها را ناامید کنید راحت‌تر است. ولی پیشنهادات توخالی مانند این باعث می‌شود مردم وقت خود را تلف کنند. 

اگرچه هرگز توضیحی به کسی بدهکار نیستید، اما بهتر است کاری نکنید که طرف مقابل باز هم به شما فکر کند. به خصوص اگر قبلاً یک بار همدیگر را دیده‌اید بهتر است قرار دوم رد کنید تا اینکه سر قرار نروید. تا زمانی که مهربان و مودب باشید، نه گفتن شما نباید آسیب طولانی مدتی به شما و طرف مقابل وارد کند.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه