ارسال به دیگران پرینت

عینک | عدسی های عینک

با انواع پوشش‌های عدسی عینک آشنا شوید

خرید عینک می‌تواند شبیه خرید ماشین جدید باشد. قیمت‌ تمام شده برای شما معلوم نیست و قیمت عینک بیش از ارزش واقعی آن است.

با انواع پوشش‌های عدسی عینک آشنا شوید

با انواع پوشش‌های عدسی عینک آشنا شوید

خرید عینک می‌تواند شبیه خرید ماشین جدید باشد. قیمت‌ تمام شده برای شما معلوم نیست و قیمت عینک بیش از ارزش واقعی آن است.

قیمت عینک با پوشش‌های عدسی آن افزایش پیدا می‌کند. شما با افزودن گزینه ضدخش و ضدانعکاس به عدسی‌های خود می‌توانید دید و عینک خود را بهبود ببخشید.

اما آیا این پوشش‌ها واقعا کارایی دارند و آیا واقعا به هرکدام از این‌ها نیاز است؟

پوشش‌های ضدخش (Scratch-resistant)

پوشش ضدخش یک پوشش شفاف است که جلو و پشت عدسی‌های عینک شما اعمال می‌شود و در برابر هر نوع خراشی از عدسی‌ها محافظت می‌کند. تقریبا تمام عدسی‌های مدرن ویژگی ضدخش دارند و در برابر خراش مقاوم هستند اما برای احتیاط و محافظت بیشتر استفاده از پوشش ضدخش ایده بسیار خوبی است و توصیه می‌شود و ارزش صرف هزینه را دارد چرا که عمر مفید عینک شما را افزایش می‌دهد.

پوشش‌های ضدبازتاب (Anti-reflective)

این پوشش یک لایه بسیار نازک است که روی عدسی عینک کشیده می‌شود تا هر نوع بازتاب نوری از سطح داخلی و بیرونی شیشه عینک را از بین ببرد و میزان انعکاس هر نوع بازتاب نوری را از عدسی‌ها کاهش دهد و به بهبود وضوح دید شما در شب هنگام رانندگی و یا کار با کامپیوتر کمک می‌کند زیرا از انعکاس مستقیم نور در چشمان شما پیشگیری می‌کند. با این تعاریف همه افراد نیاز به استفاده از این پوشش را ندارند. اگر رانندگی در شب زیاد انجام نمی‌دهید و کارتان با کامپیوتر نیست نیازی به استفاده از پوشش ضدبازتاب ندارید.

پوشش‌های ضد اشعه فرابنفش (Ultraviolet)

خورشید هر روز اشعه فرابنفش (UV) را به سمت ما می‌تاباند. این همان پرتو نوری است که باعث آفتاب سوختگی و در نهایت ایجاد سرطان پوست در فرد می‌شود. این پوشش رنگ نامحسوسی است که تابش فرابنفش نور خورشید را مسدود می‌کند و مانع از ورود همه تابش‌های خورشید به چشم می‌شود. عدسی‌های عینک شما بدون استفاده از این پوشش بیشتر اشعه‌های فرابنفش را مسدود می‌کند اما استفاده از این پوشش 100 درصد آن‌ها را مسدود می‌کند.

پوشش‌های ضد بخار/ ضد مه (Anti-fog)

هدف از استفاده این پوشش عدسی کاهش یا از بین بردن بخاری است که در هوای سرد و یا بر اثر بازدم شما با زدن ماسک روی عینک شما می‌نشیند. این پوشش برای همیشه باقی نخواهد ماند و حدود 1 تا 2 سال دوام خواهد داشت. شاید بهتر باشد از دستمال‌های مرطوب، اسپری‌ها و ژل‌های موجود برای جلوگیری از بخار کردن عینکتان استفاده کنید و یا صبوری کنید و با آن مقابله کنید.

 

پوشش‌های مسدود کننده نور آبی (Blue-light blocker)

تمام صفحاتی را که طول روز به آن‌ها نگاه می‌کنیم نور آبی را به سمت ما می‌تابانند و تاثیر منفی بر سلامت کلی ما دارد. بنابراین استفاده از این پوشش که نورآبی را فیلتر کند ایده خوبی است اما درواقع هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از این پوشش برای شما مفید است. استفاده از این پوشش برای شما هیچ ضرری ندارد اما احتمالا هیچ سودی هم برای شما نخواهد داشت.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه