ارسال به دیگران پرینت

مسواک | مسواک زدن

اشتباه مسواک زدن، بد تر از مسواک نزدن است | روش اشتباه مسواک زدن باعث انواع بیماری های دهانی می شود

مسواک زدن نادرست می‌تواند مشکلات زیادی را برای دندان‌ها، زبان و لثه‌ها ایجاد کند. از آنجا که سلامت دهان و دندان تأثیرات ناگهانی بر سلامت عمومی شما دارد، مهم است که مطمئن شوید طریق مسواک زدن شما صحیح است یا خیر.

اشتباه مسواک زدن، بد تر از مسواک نزدن است | روش اشتباه مسواک زدن باعث انواع بیماری های دهانی می شود

مسواک زدن

مسواک زدن نادرست می‌تواند مشکلات زیادی را برای دندان‌ها، زبان و لثه‌ها ایجاد کند. از آنجا که سلامت دهان و دندان تأثیرات ناگهانی بر سلامت عمومی شما دارد، مهم است که مطمئن شوید طریق مسواک زدن شما صحیح است یا خیر.

انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می‌کند دو بار در روز و هر بار دو دقیقه مسواک بزنید و این کار را با مسواک نرم و خمیر دندانهای حاوی فلوراید انجام دهید. کارشناسان همچنین توصیه می‌کنند مسواک خود را هر چند ماه یک بار عوض کنید و روزی یکبار هم نخ دندان بکشید تا نقاط صعب العبور را تمیز کنید.

اما فراتر از اصول اولیه، چند نکته وجود دارد که ممکن است در مورد مسواک زدن اشتباه کنید. در اینجا برخی علائم وجود دارد که نشان می‌دهد شما باید تکنیک خود را بهبود ببخشید.

مسواک

دندان‌های شما به پلاک زرد آغشته شده است

علامت شماره یک که شما به اشتباه مسواک می‌زنید پلاک باقی مانده یا مواد غذایی روی دندان است.

اگر حتی بعد از مسواک زدن دندان‌های شما چسبناک یا زرد به نظر می‌رسند، احتمالاً پلاک باقی مانده‌ای وجود دارد که نیاز به تمیز کردن دارد. پلاک را می‌توان با مسواک زدن کامل به راحتی از بین برد، اما اگر برای مدت زمان طولانی باقی بماند، به یک لایه باکتری سفت شده تبدیل می‌شود.

ساده‌ترین راه برای اطمینان از اینکه هیچ پلاکی باقی نمانده است، استفاده از مسواک برقی است. اطمینان حاصل کنید که به مدت دو دقیقه کامل از آن استفاده می‌کنید – بسیاری از مسواک‌های برقی دارای یک تایمر هستند تا اطمینان حاصل شود که شما به درستی دندان خود را تمیز کرده‌اید.

نفس شما حتی بعد از مسواک زدن بو می دهد

اگر نفس شما به حدی بد بوست که باعث می‌شود عزیزانتان عقب بروند، احتمالاً به درستی مسواک نمی‌زنید. بوی بد دهان در نتیجه تجمع باکتری‌ها در زبان ایجاد می‌شود. برای رفع آن، حتماً مسواک بزنید و همچنین دندان‌های خود را بشویید، در غیر این صورت می‌توانید یک خراشنده زبان را که برای مقابله با بوی بد دهان طراحی شده است امتحان کنید. دهانشویه می‌تواند نفس شما را با کمی فشار تازه کند، اما ممکن است فقط مشکل واقعی را پنهان کند.

اگر نفس شما با وجود مسواک زدن منظم همچنان بدبوست با دندانپزشک صحبت کنید.

مسواک زدن باعث خونریزی لثه می‌شود

در صورت مسواک زدن اشتباه، یا به عنوان نشانه‌ای از التهاب لثه، خونریزی لثه ممکن است رخ دهد. مسواک زدن بیش از حد می‌تواند لثه‌های شما را تحریک کرده و آنها را مستعد خونریزی کند..

تجمع پلاک در امتداد خط لثه همچنین می‌تواند باعث التهاب و خونریزی لثه شود. اطمینان حاصل کنید که هنگام مسواک زدن به آرامی به خط لثه خود توجه کنید. مسواک برقی می‌تواند به این امر کمک کند.

دندان‌های خود را بلافاصله بعد از خوردن یا نوشیدن مسواک می‌زنید

اگرچه ممکن است بلافاصله بعد از قهوه صبحگاهی مسواک بزنید، بهتر است بلافاصله پس از مصرف غذاهای اسیدی یا نوشیدنی از مسواک زدن خودداری کنید.

مسواک زدن بلافاصله بعد از یک میان وعده اسیدی می‌تواند مینای دندان محافظ را با گذشت زمان از بین ببرد. دندانپزشکان توصیه می‌کنند حداقل 30 دقیقه بعد از غذا خوردن صبر کنید بعد مسواک بزنید.

منبع : اقتصاد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه