ارسال به دیگران پرینت

مسواک زدن صحیح دندان ها

چرا نباید بیشتر از یک بار در روز مسواک بزنیم؟

مسواک زدن برای سالم و زیبا ماندن دندان ها ضروری است. بسیاری از افراد روزانه چند بار مسواک می زنند در حالی که به گفته بسیاری از پزشکان تنها یک بار مسواک زدن در روز کافی است.

چرا نباید بیشتر از یک بار در روز مسواک بزنیم؟

اگر چه مسواک زدن صحیح دندان ها یک گام اساسی برای جلوگیری از خرابی و پوسیدگی دندان هاست، اما بسیاری از متخصصان دندانپزشکی می گویند مسواک زدن فقط یک بار در روز برای جلوگیری از همه این مشکلات کافی است.

در ادامه ما 4 دلیلی که نباید بیش از یک بار در روز مسواک بزنید را برای شما خواهیم گفت. فراموش نکنید که مسواک زدن برای داشتن دندان هایی سالم ضروری است پس هرگز آن را فراموش نکنید.

 

 

مسواک

1. افزایش حساسیت دندان ها: یک بار مسواک زدن در روز می تواند برای حفظ سلامت دندان ها کافی باشد در حالی که دفعات زیاد مسواک زدن باعث می شود تا مینای دندان آسیب دیده و در نتیجه حساسیت دندان ها افزایش یابد.

2. آسیب رسیدن به لثه ها: مسواک زدن بیش از حد می تواند به لثه های شما آسیب جدی وارد کند و حتی باعث عقب نشینی لثه ها شود که به نوبه خود آنها را در برابر عفونت آسیب پذیرتر می کند.

مسواک زدن

3. زرد شدن دندان ها: مسواک زدن بیش از حد و یا استفاده از مسواک ها با برس سخت می تواند باعث آسیب رسیدن به لایه خارجی دندان ها شده که در نهایت دندان های شما را زرد می کند.

4. خرابی دندان ها: در حالی که مسواک زدن صحیح دندان ها برای سلامت دهان و دندان شما بسیار مهم است، انجام مکرر آن می تواند دقیقا برعکس عمل کند. هنگامی که بیش از حد دندان های خود را مسواک می زنید، آنها را در برابر پوسیدگی و حفره ها آسیب پذیر می کند و به مینای دندان شما آسیب می رساند.

 

 

منبع : سایت طلا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه